![]() |
Sitter just nu på flygplatsen och ska hem från Umeå.
Har idag spelat in SVT´s program PLUS ang. vår försäljning av glasögon via Internet. Har inte sett hur det blev själv ännu, men det sänds kl 21.00 ikväll. Finns det någon annan här på forumet som har varit hos Sverker? |
Vill man verkligen vara hos Sverker? =)
|
Blir man ditkallad får man ju ställa upp.
Men på det stora hela blev det förhoppningsvis bra PR för oss. |
Haha, jasså det är där du har vart idag, inte undra på att du inte ville svara i telefon =)
Hoppas de blir ett bra klipp, inte ett "Ska det vara sååå?" |
Spanade in deras sida och det verkar bli bra PR för er! (men det återstår väll att se ikväll)
Står att det kan vara lite bökigt att handla, men vem bökar inte lite för att spara 5k av skattade pengar :-) mvh Mikael Jorkvist |
Citat:
Fick även se den berömda (röda) tunnan live :D! Pratade med honom angående kreditkorts-bedrägerier m.m. Alltid intressant att träffa folk från TV.. mvh :) |
Citat:
|
Har inte varit där, men pratat med honom i telefon två ggr. Han letade min bror som var med på den tiden han hade nattöppet.
|
Jättebra Glenn! Starkt jobbat, lite avundsjuk på det enorma antalet nya kunder & besökare du kommer få.
|
Oj! grattis Glenn! Härligt att se!
MVH Mikael Jorkvist |
Grymt bra Glenn! Jag har eller behöver inte glasögon men jag blev själv sugen på att köpa ett par bara för att spara tusenlappar :)
Grattis |
Bra Glenn, du kommer garanterat få bra med nya kunder. Lyx!
|
Riktigt bra, Synsams VD var ju en riktig sopa!
//Björn |
Ja det gick ju bra, räkna med ökat orderflöde :)
|
Citat:
|
Som sagt av övriga här... grattis till bra marknadsföring!
Har själv haft linser via Synsam, köper de nu via nätet istället... sparar enorma summor per år. Nästa gång jag ska köpa glasögon ska jag starkt fundera på er istället för Synsam. Sist kostade mina glasögon nästan 8000:- vilket hade varit skönt att slippa nästa gång! :) |
Såg inslaget nu.
Grattis till en bra insats. Synsams vd svamlade mest om sina värdsliga glas och tubsockor och såg allmänt besvärad ut. optikbutiken - synsam 1 - 0 |
Sjukt vad dålig Sverker är egentligen. När man var yngre satt man där och hejade på. Utfrågningarna och "problemen" han tar upp känns b som tusan.
"Glasögon är glasögon!" - en klassiker Enda som var sämre än Sverker var Synsams VD. Dags för lite mediaträning. Grattis till grym PR annars |
Nån som spelat in?? För oss som missade.. :(
|
Citat:
|
Du behöll lugnet och var konkret. Synsams representant verkade väldigt spänd och nervös samtidigt som han ville verka överlägsen. Nej det här måste ge er en riktig uppsving på ordrarna. Skriv gärna en rad och berätta om Sverker och C/O gjorde något klirr i kassan.
|
Citat:
|
Citat:
Klicka bara "Se PLUS" |
Hej alla, och tack för stödet!
Kan säga att redan vid vinjetten vid inslaget ökade trycket på servern. Som mest förbrukade vi 30 mbit/s, och vi hade ca 3000 unika besökare första 30 minuterna. Mycket order kommer, men de är alla "påseendeordrar" först, så vi får se hur många som resulterar i ett köp. Återkommer med mer statistik senare! Verkligen roligt att få nå ut med något man brinner för! |
Skulle de inte kunna göra något test av glasögonen och jämföra kvaliten på nått sätt?
Och jepp, glenn vann lätt! :) |
|
Det var ju en lite rolig intervju. Grattis till alla nya kunder.
|
Visst du skötte dig bra, men jag köper varken din motivering av kvalitén på glasen eller hans. Utan specifika tester kan inte detta avgöras och han har tyvärr rätt att kvaliteten skiljer avsevärt mellan de bästa och sämsta glasen, utan att påstå att ert eller deras glas skulle vara bättre/sämre eller likvärdigt - det kan man inte avgöra genom att bara försöka motivera det på plus under 1 minut. Har jobbat med optik en längre tid.
Hur som helst så motiverar inte det att de tar skyhöga summor som de faktiskt tar för glasen. Han nämnde Hoya, men även Hoya har olika sorters glas beroende på tillverkningslandet. Själv köper vi Hoya glas i Asien, och morsan betalar 1200 kr för prograssiva glas med hyfsade märkesbågar. Men om man bortser från ovanstående, så klarade du dig bättre än han i att inge mer förtroende för kunden. |
10 minuters reklamfilm, till en bra målgrupp, mitt under programmet och helt gratis dessutom... Grattis!
|
Visst du skötte dig bra, men jag köper varken din motivering av kvalitén på glasen eller hans.
sedan har man garanti om man köper det hos en optiken och det har inte ni.. man kan också få sina glasögon samma dag hos en optiker er tar det nästan en månad vilket är en lång tid med |
Citat:
Fast för många är det nog de där tusenlapparna som avgör. Vet inte vad snittlönen i Sverige är idag, men får man ut 10-15 efter skatt så gör ju några tusen stor skillnad, och det kan vara värt att vänta lite längre. |
Citat:
Vilka/vilken/vem fixar detta? |
|
vilken effekt gav programmet på antalet ordrar?
|
Citat:
Grattis optikbutiken.se! |
Bra, sätt åt etablissemanget! ;)
|
Citat:
Glenn har nog fullt upp att packa ordrar så han hinner inte svara här. ;) |
Antalet hemlån hitills denna vecka är ca 5 gånger mer än veckan tidigare. Hur många nyfikna som bara testar att låna hem bågar, kontra dem som verkligen gör en beställning återstår att se.
Vi gissar på att det är många nyfikna som bara lånar hem bågar för att testa konceptet. Glasögon är trots allt inget impulsköp. Men förhoppningsvis kan vi se en generell ökning på sikt nu när medvetenheten om oss ökat så markant! Hursomhelst så har vi fått oanade positiva reaktioner från norr till söder, vilket är riktigt, riktigt roligt! |
Grattis!
Det har varit många ledsna miner hos dem som varit hos Sverker. Skönt att gå därifrån med ett leende istället. : ) Sa Synsams VD något till dig före och efter inslaget? I så fall vad? Han var ju inte så sympatisk i sändning... |
Citat:
Vet inte riktigt vad du menar, vi ger t.o.m pengarna tillbaka om man inte är nöjd. Hos Synsam har du rätten att byta om du inte är nöjd... När det gäller tiden undrar jag lite över vad du menar. En optiker idag kan omöjligt leverera ett par progressiva, antireflexbehandlade högindexglas på samma dag som du gör en beställning. Eftersom vi levererar direkt i kundens brevlåda samma dag som optikern normalt hade fått samma paket till butiken (optikerna gör inte progressiva glas själva, i flera fall inte inslipningen heller), så är vår leveranstid generellt snabbare än vad en optiker kan erbjuda. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson