![]() |
GetUpdated tecknar avtal med Affiliator
Eastpoint AB (publ) tecknar avsiktsförklaring om förvärv av Affiliator AB. Affiliator hjälper företag att marknadsföra sig på Internet. Tillsammans med Affiliator blir Eastpoints dotterbolag Getupdated ett komplett Internetmarknadsföringsföretag med produkter som SEO, bannernätverk sponsrade länkar. Avsiktsförklaringen tecknades idag och förvärvet beräknas träda i kraft senast den 1/3-2007. – Genom att förvärva Affiliator blir vi det mest kompletta Internetmarknadsföringsföretaget i Sverige. Via Eastpoint-gruppens 55 000 kunder i Sverige och Norge har vi redan kundunderlaget och annonsplatserna. Nu ska vi tillsammans rulla ut konceptet i övriga Europa. Den första marknaden efter Sverige och Norge blir England säger Mattias Kaneteg VD för Getupdated. Källa: NGM News |
Och frågan på allas läppar: prislappen. ;) Antar att den är och förblir hemlig?
Hur som helst, grattis till Emil. |
Grattis till Emil om köpet blir av!
Alltid kul att se människor som lyckas! /Thomas THL |
Grattis både till Affiliator och Eastpoint!
|
Grattis!! Raskt marscherat :)
|
Grattis till båda parter!
Min gissning är ca 30 miljoner, undrar hur mycket fel man har? :) |
Är bara att gratulera! Bra jobbat Emil med fler!
|
Grattis!
|
Ska bli kul att jobba med Emil och Jimmie!
Siffror får vi reda på i ett senare skede, jag har ingen aning själv. Men är övertygad om att båda parter blir nöjda.. Företagen kompletterar varandra väl! |
Grattis!
"tecknar avsiktsförklaring om förvärv av Affiliator AB"' Så priset är nog inte avgjort. |
Grattis, det tog inte lång tid!
|
Gratulerar Affiliator och EP, mycket snabba ryck där!
Kul Maccke du tar GetUpdated vidare till nästa nivå! :) |
Grattis! Helt klockrent köp från GetUpdated's sida och alldeles säkert en bra försäljning för Emil & Jimmie!
Edit: Är ytterst intresserad av att få veta siffrorna kring denna affären, siffror mottages gärna ;) |
Grattis, kul med förvärv!
Men inte 30 mille va? |
Grattis! Det gick snabbt.
|
Riktigt roligt att höra, grattis!
Hoppas det blev inte det blev en för bra exit för riskkaptialnissarna bara ;), eller ska dom ha kvar sin del? Blir Emil & Jimmie vara kvar? MVh Mikael Jorkvist |
Jag faller in i kören, Grattis!
Hoppas att ni fick ordentligt betalt. |
Grattis Emil och Jimmie!
Nu hoppas jag GetUpdated tar Affiliator, som redan ligger på en mycket bra nivå ännu högre! //Andreas |
Grattis!
|
Grattis till alla inblandade, smart affär för båda parter. Jag tror dock inte att EastPoint har betalat ett öre över 5 miljoner SEK.
|
Helt otroligt!
Det är bara att gratulera! |
Eastpoint är ju noterat så prislappen lär väl bli känd när affären är i hamn
Grattis! :D |
Grattis och fint jobbat även om jag inte har vågat använda Affiliator ännu ;)
|
Citat:
|
Citat:
Sedan har väl TradeDoubler skrämt mig lite. Tycker nämligen att det går mycket snabbare att tjäna pengar via Google Adsense än t.ex. Double eller TD. |
Grattis Emil och Jimmie!!! :D
|
Grattis Markus, grattis Emil! Det här ska bli spännande att följa. Det här kommer förhoppningsvis att gynna alla.
|
Jag vill passa på att tacka för gratulationerna. Varken jag eller Emil trodde det skulle gå så här bra när vi startade Affiliator men det har gått över förväntan och det känns givetvis jätteroligt och vi ser fram emot att bli en del av Eastpoint-gruppen. Jag tror alla är vinnare i detta, speciellt alla affiliates och annonsörer som nu kommer få en ännu bättre produkt.
|
Grattis :D
|
Även jag stämmer in i grattis-kören!
|
Grattis, grattis!
Jag är säker på att jag inte är ensam om att bli en aning avundsjuk er just nu ;) |
Wow, det gick fort. Det var väl inte så längesen de startade?
Grattis! |
grattis, hoppas på en fortsatt bra tjänst.
|
Grattis, se till att forsätta och göra de bra tjänsterna ännu bättre.
|
http://www.ngnews.se/pressreleases/p...trEditID=44648
Från dagens pressmeddelande: "Köpeskillingen uppgår till 10 500 000 SEK som betalas med 70 000 000 nyemitterade aktier. Styrelsen har ett bemyndigande för detta från bolagsstämman 29/9-2006. Dessutom betalar Eastpoint en omsättningsrelaterad tilläggsköpeskilling efter 6 respektive 12 månader. Kostnaden för detta är maximalt 2 MSEK kontant. De tre huvudmännen erhåller också en teckningsoption med en löptid på två år, motsvarande 1,0% av det nuvarande antalet aktier som uppgår till 1 090 873 138." |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson