![]() |
|
Trevligt, trevligt!
Ett stort grattis till alla inblandade! //Andreas |
Ojdå, grattis leta.se!
Samtidigt kan man ställa sig undrande till hur enormt mycket pengar Eniro lägger ner på marknadsföring och uppköp just nu. Ändå är de i samma storlek som hitta.se som jag betvivlar slänger iväg samma summor =) |
Hur fan kan någon köpa Leta.se för 48 Mkr.
Är det domainen de köper eller sidan som inte verkar ha något innehåll? |
Citat:
|
Frågan är hur just leta.se kan ha lyckats så bra i konkurrensen och fått så mycket besökare och vinster. Det är ju inte särskilt svårt att lägga upp länkar till andra sajter, och leta.se saknar ju en hel del sajter/länkar i de kategorier jag kollade på.
|
|
Hur hör bilden till ämnet?
|
Citat:
|
Grattis. Men oj, vart imponerad av köpeskillingen jag med. Har 3-4 års intäkter senarelagts vid faktureringen eller? :)
|
Citat:
|
OT, men DI.se har en artikel idag där Finansinspektionen varnar för en bubbla(!) likt IT-bubblan 2000.
|
Märkligt att de har så många besökare, har nu hört efter med ett 30-tal personer på min msn samt ett 30 tal på jobbet innan jag slutade tidigare i dag men ingen av dem använder regelbundet leta.se, faktum är att ingen av dem ens kan minnas att de någonsin varit in på den sidan!
Men men grattis i alla fall, är alltid kul och inspirerande att höra om andra som lyckats. |
Jag har inte heller lyckats få tag på någon som använder sig av sidan.
|
Har aldrig hört talas om leta.se, undrar vem de tjänar pengar på.
|
leta.se tilltalar nog en äldre målgrupp om någon.
Klart de ska ha 48 Mkr om de vinstar ~6 Mkr/år och har 200k ub i veckan (KIA). Sen kan man ju alltid debattera fram och tillbaka om just leta.se av alla var rätt sajt att köpa. Men man kan väl säga så mycket att Schibsted aldrig köpt leta.se, sen får var och en dra sina egna slutsatser. Nån som vet vem/vilka som ägde leta.se? |
Jag vet att många äldre använder Leta.se, på farsans jobb använder alla kollegorna leta.se konstigt nog.
:-) |
Hemma i föräldrahemmet så använder min far leta.se som startsida. Anar även ett samband mellan leta-sajten och min mors användande av orden 'kan inte du leta det sen' :)
Så även jag kan vittna likt 'Johan H' om att många äldre som använder Leta.se. |
Gud vad ni gnäller.
Här är det den kungliga svenska avundsjukan som regerar. Leta . se har jobbat hårt med att profilera sig mot målgruppen, bygga varumärke och trafik. Det är värt pengar i dagens läge, och ett bevis på att hårt arbete och seriös inställning lönar sig. Sånt ska applåderas och inte klankas på! |
Faktiskt aldrig besökt leta.se tidigare och är inte säker på om jag hört talas om det heller.... frågade runt ett 30-tal polare nu och nästan ingen hade hört talas om sajten, och dessa polare är ändå inom samma yrke/intresse som vi här.
1,1 miljoner besökare per vecka? Låter som fantasisiffror. |
Citat:
Det är inte helt omöjligt att sidan är större än vad man tror. Sedan kan man ju ifrågasätta om det är 1,1 miljoner unika besökare eller om det bara är Pageviews som räknas. |
Leta . se har ju varit med ganska länge, har också hört att de har en äldre målgrupp som inte spenderar jättemycket tid på nätet ... målgrupp som dock är väldigt köpstark.
|
Internetworld skriver om "Fler tänkbara uppköp för Eniro"
http://www.idg.se/2.1085/1.92966 |
Grattis Emil, en del av Eniro snart eller? =)
Har faktiskt hört väldigt mycket radioreklam för leta.se i bilen på väg till jobbet, men besökte siten första gången nyss. |
Är äldre målgrupp tydligen. Har använt leta.se i flera år. Tycker den är enkel och bra utgångspunkt priset är nog ganska relevant har man en vinst på 6 mille/år vill man nog ha ca 50 för att sälja annars är det bara att fortsätta håva in vinsten
|
Till alla ni som blir förvånade över att leta.se har mycket trafik och även inte visste den fanns..
Jag själv får dagligen trafik ifrån leta.se när människor använder sig av deras "google" version till sökmotor. Jag antar även att de flesta som finns med på ett gäng sökord får lika så. Har ni koll på eran trafik från sökmotorer? :wacko: Var för övrigt genom statistiken jag hittade leta.se |
Jag har stenhård koll på besöksstatistiken på mina viktigaste sajter... både egna och ett par kunders... och har aldrig lagt märke till leta.se tidigare. På en kunds sajt, som har cirka 5-6000 besökare per månad, så hittade jag under hela förra året EN besökare som kom från leta.se. Imponerande siffra! ;)
|
Jag besökta Leta.se för något år sedan och tyckte att den var ganska dålig då.
Men nu ser det helt annorlunda ut. Jag tycker definitivt att de har lyckats att skapa en snygg och enkel startsida. Mycket bättre än tidigare! Men var kommer de där 6 miljonerna i vinst någonstans ifrån? |
hm nu när ni säger det, så var det första gången jag ens såg sidan..
tänkte först på hitta.se som jag besökt ett par gånger, men vad är det som är så bra med leta.se? vad jag såg länkar den lite överallt och använder andra sökmotorer till att söka med..? |
alldrig hört talas om leta.se heller?
siten ser lite "90tal" ut tycker jag med... om dom skall konkurera med hitta.se såligger dom nog rejält efter fortfarande. |
Citat:
|
Citat:
|
Aldrig hört talas om Leta.se.
|
Inte jag heller :o
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson