![]() |
Nu kommer det börjas rullas ut mer och mer.
Kanske många hemsidor som blir tvugna att uppdatera gammal CSS kod i och med detta eftersom mestadels folk använder IE. Vet att där jag jobbar så såg hemsidan kass ut i IE 7.0 :) www.slv.se |
Ja, jag såg också detta idag när jag skulle köra Windows Update. Blev osäker på hur smart det var så jag hoppade över den uppdateringen. Smart eller inte - inte vet jag...
|
Citat:
Finns iof några olika knepp ifall man vill köra både IE6&7. http://www.tech-recipes.com/internet_explo...7_tips1188.html http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/11/3...le-machine.aspx |
JAg kör IE7 sedan väldigt länge (då betan just kom ut) och tycker att det är det rätta att göra.
Fast ibland dyker det upp överraskningar på mina sidor i IE6 när jag sedan kollar på dem. |
Citat:
|
Citat:
|
Bör inte alla webbläsara stödja CSS-standarder till 100% (och alltså läsa CSS-filer exakt likadant)? :(
|
Citat:
|
Citat:
|
Men det är egentligen ingen standard utan bara en rekomendation så att säga att allting ska följa det tycker jag är lite fel.
|
Citat:
Därenot får ma ibland sådaa resultat med CSS i olika webbläsare. |
Citat:
Nåja, men utvecklingen går ju åt rätt håll. IE7 är klart mycket bättre än IE6, så har man knappat ihop sidor "rätt" under de senaste åren så ska man inte behöva justera koden någonting. Jag har undvikit CSS-hack och försökt få till de effekter jag velat ha på ett sådant sätt att de fungerat rakt av i Opera, Firefox och IE6 och det har lönat sig, jag har inte behövt uppdatera en enda sida. Största problemet med IE7 tycker jag är att det inte finns till Windows 2000, så man måste tyvärr hålla ett öga på IE6 ett tag till. |
Inte bara sidor som måste uppdateras kan jag ju säga.
Kom just hem från föräldrahemmet, har fått skola om far min lite ^^ |
Citat:
|
Det blir i alla fall aningen bättre nu med IE7. Och jag hoppas även fler blir intresserade av IDN-domäner.
P.s. Ursäkta min tidigare stavning, märkte detta bara nu! |
En av mina sidor såg inte bra ut i IE7. Den är perfekt i Firefox, IE6, Opera.
Så jag avinstallerade skiten. Hoppas det blir bättre. Vågar fan knappt installera 7:an igen. |
Windows Update kommer fortsätta pressa på att installera IE7 då det är en critical update typ :) ..
|
Citat:
|
Citat:
Men det är ju sjukt att 7:an verkar vara sämre än de tidigare??? |
Jag tycker IE7 sabbade hur allt såg ut så mycket att jag konverterade till Mozilla.
|
Citat:
Sen, vad gör man som webbprogrammerare när kunderna börjar ringa och säga att deras sida är trasig? Ska man be att de också avinstallerar IE7? ;) |
Bestämde mig i alla fall för att testa att installera 7:an och hittills har det bara varit positivt. Har dock inte surfat speciellt mycket än till WN och här ser det ju bra ut ;)
Några exempel på sidor som inte ser bra ut i IE 7 ? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson