![]() |
Idag har jag sett de första uppdateringarna av TBPR. En undersida på en domän har ökat och en domän har också ökat för mig.
Fler som redan sett ändringar? |
Det är inte så att det är "dina" datacenters som uppdateras först nu? Eftersom alla datacenters inte uppdaterats sen senaste TBPR-uppdateringen den 19 oktober.
Det sker ingen TBPR-uppdatering just nu i vilket fall... den är estimerad att dra igång den 28 januari. |
Det är möjligt, men undersidor på samma domän fick sin uppdatering för väldigt länge sedan. Det är en av mina sidor med god trust, tror snarare det är någon uppdatering på G.
Förresten så har jag kollat alla datacenter många ggr, samma resultat varje gång. Hur vet du att det inte sker en uppdatering? Estimeringen grundas ju på genomsnitter av dagar mellan de senaste uppdateringarna, så varför kan det inte slå fel på 16 dagar? |
Matt Cutts: "The quarterly-ish PageRank export is underway."
(http://www.mattcutts.com/blog/infras...-january-2007/) Jag antar att det är toolbar PR som han menar? |
ja..
Konstigt är dock att 18/18 datacenter visar samma PR på de uppdaterade sidorna, det har inte hänt förut.. |
Denna sida
http://www.seocompany.ca/pagerank/page-ran...pdate-list.html har alltid stämt överens med verkligheten och när PR håller på att uppdateras så står det också på sidan, men det gör det inte nu, så jag tror inte att något uppdatering äger rum för tillfället :) |
Citat:
Passar på att länka så ni slipper klippa och klistra..Matt cutts blogg Vi får väl se om några dagar... |
Ändring noterad, ja.. Min sida, som iofs inte varit upp länge, har gått från 3e sidan på bästa sökordet till att inte finnas med bland de 100 första på samma sökord.. Detta har hänt under dagen idag.
|
Har en sida som gick från PR0 till PR5. Visserligen relativt bra optimerad tror jag (tror jag har gjort bra jobb) och bra relevanta inlänkar (inte så många dock). Fast ändå så tycker jag att steget är lite för stort, men men ...... man får ta det nu och se om det sjunker med tiden.
|
Några undersidor har ökat från PR0 -> PR3. Blev lite funderad när jag såg det idag då startsidan fortfarande är PR1.
|
Citat:
|
Undersidor ökar här, indexsidor står kvar eller minskar.
|
Citat:
Det har ju varit helt uselt, när en tredjedel av DC inte har varit uppdaterade sedan förra värdet - detta känner väl förstås Google till? Kan inte tänka mig annat. Tyvärr så har jag märkt nu ikväll att det finns faktiskt tre värden - första gången som jag har sett det. Alltså det nya, det som har gällt sista tiden, samt det förra värdet. Att det är ett helt nytt värde som kommer var lätt att se - nya (ca en månad) PR0-sidor fick plötsligt värde. Kanske får de nu till ett bättre fungerande system. Annars har jag misströstat senaste tiden om denna indikators framtid överhuvudtaget - för det har som sagt fungerat helt uselt senaste tiden och lurat lika många som det har hjälpt. /Bengt |
Citat:
Uppdateringar i index har inget med TBRP att göra, goolde index uppdateras hela tiden precis som Matt Cutts säger. EDIT: Förlåt min fylla... Läste tvärt om... Att resultat varierar på nya sidor är inget konstigt. Om du inte har många inlänkar så är det franför allt uppdateringar som gör skillnad. |
Frågan är, skedde någon export eller var det något annat som hände?
|
Nu har min startsida gått från PR1 -> PR4
|
Hänt lite hos mig med.
|
Väldigt mycket som hänt på mina sidor de senaste 2-3 dagarna.
|
Märkte just att mitt PR föll till 0 på två siter, vad händer? Det blev 3 resp. 0 bara för ett par dagar sedan, och nu är det borta igen? Eller kan det bara vara tillfälligt?
|
Olika datacenters där vissa inte är uppdaterade med den senaste PageRank:en.
|
Skuttar bra här nu. PR0->PR3 på en dryg månad är jag nöjd med. Sen inga andra direkt stora förändringar.
|
Några PR0->PR3 och några PR0->PR4 är kanon. En PR5->PR4 är klart tråkigare...
|
PR4->PR3 på alla datacenters helt otippat under dagen... enligt iwebtools.com så skulle det höjas till PR5.
Men det kanske höjs snart igen!??! |
Jag har också trillat ner ett snäpp. Avvaktar lite och hoppas jag trillar upp igen.
|
Vi har också trillat ner till PR3 från PR4, lite märkligt med tanke på att det går framåt bland viktiga sökord.
|
PR0->PR4 hoppas det består! :)
|
När jag kollar pr på en av mina sidor via googles datacenters så har några datacenters fortfarande kvar PR innan den FÖRRA uppdateringen... Är jag ensam om det?
|
Fick en PR 0 till PR 4, får hoppas att det står i sig. :)
|
Känns som man börjar tvivla lite på hur beräkningen av PR är uppbyggt... att se många skitsidor höjas till relativt höga PR-värden utan att ha speciellt många inlänkar/backlinks, medan man får se sin egen sida sjunka till PR3 från PR4, trots ganska många inlänkar/backlinks... känns lite overkligt på något sätt... och som det ser ut så är all TBPR uppdaterad och färdigberäknad för denna gång.
EDIT: Känns också lite märkligt att PR sjunker för en sajt samtidigt som sökresultaten på Googles träfflistan har förbättrats markant på de viktigaste och svåra sökorden. |
Citat:
- Var är länken placerad - Vad är det för innehåll omkring länken. Är det relevant? - Vad har sidan som länkar till dig för inlänkar - Hur länge en backlink har existerat. osv... Tas sedan detta upp i beräkningarna av PR kan man bara spekulera i. PR har absolut ingenting med hur en sida placerar sig i sökmotorn, även om du kan utläsa vissa generella samband mellan hög PR och en bra placering i SERP. |
I know I know... men summa summarum av allt, inklusive det jag skrev, så verkar det löjligt att vissa gamla kvalitetssidor med fler inlänkar går bakåt i PR medan nyare skräpsidor med färre inlänkar ökar i PR och ibland får en högre PR än kvalitetssidan.
|
Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden innan här men.. jag tycker inte det är så konstigt.. man kan väl tolka det som att de nya sidorna ges "benefit of the doubt" i början , innan det är ett faktum om de är skräp eller bra.
|
Citat:
|
Jaaaa!
Fick två av mina sidor till PR5 för första gången! Jättenöjd :) Någon minskade men många höjdes (känns lite som träning när man spelade Hattrick förut!). De känns mer logiskt nu, hade många konstiga PR förut. Nu verkar det stämma bättre. Hoppas att det här ger nåt form av gensvar i trafiken i framtiden också... |
Tre PR6, sånt gillas. En gick från PR0 till PR6..
|
Citat:
|
Har pendlat mellan PR0 och PR3 ett tag nu, det är min första site.
Hur lång tid brukar det ta innan man får ett fast värde som gäller fram till nästa gång? Installerade precis ett nytt forum, vet inte om det var så bra när 99 sidor var indexerad hos Google. Alla inlägg är konventerade till det nya forumet men ligger nu på helt andra URL-adresser Skulle det kunna påverka min PageRank i sådant här sent skede? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson