![]() |
Sent igår kväll tillkännagav har apple sin Iphone efter år av spekulationer från fansens sida.
http://www.dn.se/content/1/c6/60/40/01/iphone2.jpg På Dagens nyheter Video som demonstrerar interfacet Bra eller anus? Vad tycker ni... |
Sent igårkväll? Låg ute på deras hemsida vid ett-tiden på dagen igår.
Snyggt, stilrent, Apple. Kommer förmodligen slå sig in ganska så hårt bland dem övriga multimedia telefonerna på marknaden. |
Älskar den stilrena designen. Blir nog garanterat en poppis, speciellt bland Mac användarna.
|
Det är ingen som sett nån prisindikation ännu?
|
Jag köper den direkt.
Edit: Och jag skojar inte. Direkt alltså. |
Jag lär köpa den.
|
verkar vara helt grym, synd att den inte stödjer 3g.. hoppas det ändras
|
Citat:
I butik: I USA i juni, i Europa fjärde kvartalet och i Asien under 2008. " Citat:
Mer om iPhone |
Tänkte ordna import då den kommit till övriga världen, men inte till Sverige ;)
Ngn som vill hjälpa med webbutik o.s.v.? |
Citat:
Annars hade jag själv importerat en så snart det gått |
Citat:
|
Jag är skeptisk... Visst är telefonen snygg och häftig MEN
1) Den är stor. 135 gram är mycket tycker jag. 100-110 gram är gränsen och detta är drygt 20%-30% mer. Inte kul att ha i byxfickan. 2) Saknar 3G, en mobil som släpps hösten 2007 och som är såpass stor och avsedd för itunes/ladda ner musik och så saknar den bra nedladdningsmöjligheter. 3) Batteri/Standby, verkar inte vara så bra, en mobil måste klara av en dags användning, helst 2 dagar. Apple påstår att denna mobil är 5 år före sin tid, men standby verkar ligga på samma nivå som mobilerna för 5 år sedan. 4) Repor - hur kommer skärmen se ut efter 1 vecka, 1 månad, 1 år? |
Citat:
Batterin var det inte mycket revolution över.. |
Citat:
Och det är inte billigt att vara ÅF åt Apple. Man måste kunna garantera en viss försäljning. |
Citat:
|
Wi-Fi finns ju inte tillgängligt när du vill.
3G är rätt skönt att ha när man är ute på vift |
Citat:
http://www.apple.com/iphone/ http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html Väldigt klen batteritid... 5 h.... |
Jag blev helt kåt på mobilen! Ska ganska lätt köpa den så fort det bara går!
16h standby står det ju :-o |
Det är 5 timmars taltid/videotid/surftid och 16 timmars musiktid.
Standby är troligen mycket längre än dessa alternativ. Men fortfarande inget speciellt för uppvisning.. "5år före". Edit: Jämför exempelvis med K750i som har en taltid på 9 timmar och är ett år gammal? Tidsuppgifterna kommer från videon som spelades in igår. (1h30min) |
Citat:
Det enda som tilltalar mig är designen. |
Citat:
för mig tilltalar inte bara designen, utan funktionen också. |
Citat:
Även om jag nu tycker funktionerna är bra mer intressanta. Inga dumma saker de byggt ihop där inte. Tyvärr får vi säkert inte heller lika mycket funktioner som USA får. Då de själva påpekar att det kommer en del saker ihop med abonnemanget också. Skulle kännas lite drygt att begränsa sig till en operatör för att få tillgång till allt. Citat:
Känns som en solklar nackdel som de måste jobba på. |
underbart att det kommer något riktigt, made in california (vet att de inte längre tillverkas där, men utvecklas) funkar alltid, men lite synd att de bygger en ny telefon på gammal teknik. Stor tryckkänsliig skärm är alltid skönt, och blir inte heller särskilt repigt som någon nämnde, inte vid "normalt" användande i alla fall, är man rädd för repor borde man köpa en stötsäker mobil med gummihölje.
I övrigt så känns den lite mer neonode i funktion och os, vilket är en vanesak om man tycker om. En avsaknad av "3g" känns lite segt, men å andra sidan kanske ett krav med tanke på att batteriprestandan annars hade varit totalt värdelös annars. men man kommer inte långt på bara wlan, men kul att den är fyrbands i alla fall. Lite synd att de inte talat om vilken processor som ska sitta i den ännu. Men det blir ändå en, är ju bara en sådan där ge-mej begär, kanske blir en norton 2.0 av den, då är det kul att ha en från start:) |
Citat:
|
Ptjao, se exempelvis på deras lösning för tangentbordet.
|
Repade "sönder" min ipod efter 5 dagar..Samma kvalitet kanske :o
Verkar vara en snygg lur med många funktioner, men är inte själva RINGANDET viktigast i en telefon? 5h UTAN 3G behöver bli bättre för att ens räknas som dåligt :blink: MVH T |
OS X <3 <3
|
och så har de en varumärkestvist med cisco också...
|
Jag förstår inte varför det sådant hallå kring en telefon? IDG verkar helt köpta av Apple och har i ett dygn nu spammat ut den ena artikeln efter den andra om iphone.
|
Citat:
|
Citat:
Jag är extremt sugen på en iPhone. Att Apple lanserar den utan 3G i USA är fullt förståeligt (3G inte är mycket att hurra för där), en uppdatering med 3G lär vi se lagom till europalanseringen. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson