![]() |
Min designer håller på och tar fram en logga till en webbsida som handlar om mode, vilken av följande loggor tycker du passar bäst? Kom gärna med kommentarer och konstruktiv kritik!
http://www.mode.nu/modenu.jpg http://www.mode.nu/mode2.jpg |
Beror ju lite på hur sidan ser ut i övrigt men jag gillar 3b bäst. Däremot är kanske den loggan lite kvinnlig om du även ska vända dig till manliga besökare. En kombination av färgerna i 3b och själva loggan i 2 eller 2b kanske.
|
Personligen gillar jag 3 och 2b.
//Andreas |
Kan tillägga det att färgerna i den logga som blir vald även kommer ligga till grund för färgerna på resten av webbplatsen.
|
Citat:
|
#1 for teh win. Kontraster, ja takk.
|
1:an och 3b (4:an) tyckte jag om bäst. Fast t-shirten på ettan kanske borde ändras till en röd-lila klänning...
|
Jag gillar 2b, passar bra i tryck med
|
Jag skulle vilja se en mix av 1:an och 4:an, jag gillar inte den gröna klumpen på ettan utan jag skuylle vilja ha den blå saken som finns på 4:an där i stället, texten på 1:an är snyggast.
|
2B
|
Gillar 2b. Den är känns... strukturerad på något konstigt sätt. Snygga teckensnitt på den också.
|
Märker att här är nummer 5 (2b) väldigt populär, men samtidigt på ett annat forum med inriktning mot just mode där jag ställt samma fråga där nästan alla svararande är tjejer i åldern 12 - 25 så har nästan ingen röstat på den. Kan det bero på att logga 5 tilltalar män mer än kvinnor?
Där är 1an och 4an populärast. Runt 50 personer har röstat på den sidan hittills. |
2b fast med bakgrundsfärgen från 3b
|
Citat:
|
3b.. men som sagt lite kvinnlig.. så det beror på målgrupp
|
#1, bara en liten ändring skulle jag göra. Byta ut den gröna pluttens färg, kontrasten var fin men var lite förmycket ikon-känsla över den tycker jag.
|
#1 utan "ikonen", någon ersättning där.
Texten såg bra ut där dock |
Första plats: 3
Andra plats: 3b |
röstade på 3b, 1:an ser lite för mycket ut som ett paket tvättmedel. Lycka till :-)
|
3b var snygg tyckte jag.
|
Förslag nr. 1 är nog min favorit, men som några andra innan mig så tycker jag kanska att man kunde byta ut den vita t-shirten mot något annat plagg. Den känns inte riktigt bra i sammanhanget. Typsnittet är perfekt, mycket snyggt. Stilrent, och lagom glamoröst!
Kan hålla med om att loggan känns kvinnlig, men det tror jag nog att målgruppen också är. Just därför bör t-shirten bytas ut. |
2b
|
3b
|
2b
|
Tyckte mäst om 3:an för den var lagon stor och jag tyckte att färgena passade bra ihop.
|
Hmm, vilken målgrupp är det?
Jag kan tycka att dom känns lite barnsliga. Är det barnkläder? |
Med lite mer kontrast skulle 2a vara given för mig :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson