![]() |
Någon skrev att Eniro använder Google som bas för sina sökresultat. Om det stämmer, hur kommer det sig att "nyckelord" hamnar på plats 6 hos Enrio men plats 16 hos Google?
|
Kanske av samma anledning varför det rankar olika beroende på om du använder .com eller .se.
Olika datacenter. Sen kanske Eniro har något eget index som de kombinerar med Google. |
Jag använde .se-versionen av E och G.
|
Faktan stämmer.
Om du kikar nere i höger hörn så hittar du googles logga även. |
Har för mej att dom kör en blandning mellan Google och MSN. MSN står bla för bildsökningen.
|
Var kommer de sponsrade länkarna på Eniro ifrån? Hur hamnar man där?
|
En del av dem är från Adwords ser jag.
Edit: Annars så finns informationen på första sidan hos eniro klicka bara på länken sökordsannonsering. |
jag hörde något från en släjare på eniro att de även erbjöd "sponsrade länkar" i deras sökmotor, så de måste ju ha något eget system för detta kopplat mot google och ev. även msn som nämnts ovan.
|
Citat:
Jag tror det beror på att jag kör det på google och att det kommer upp automatiskt på Eniro. |
Eniro säljer även egna sponsrade länkar, men hade en "inträdesavgift" på 2400 kr senast jag kollade. De köpte ju upp E-spotting för ett par år sen. Det var iofs ett tag sen jag kollade på det...
|
Jo Eniro har egna länkar att köpa. Talade med en säljare (för länge sedan) men eftersom de hade så höga avgifter till att börja med som Quark sa, kikade jag vidare på G:s alternativ.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson