![]() |
Lagom till jul erbjuder det Västeråsbaserade företaget Pingdom sin övervakningstjänst gratis under ett helt år. Erbjudandet gäller knappt två dygn framåt (till klockan 12:00 på lördag) och ordinarie årsavgift är ca 835 kr ($119.40).
Kan vara en bra idé att övervaka sina servrar och hemsidor så här dags då många av oss lever i den analoga världen bland familj, vänner och Kalle Anka. Läs mer på: http://www.idg.se/2.1085/1.89702 |
Dom bör öka sin kapacitet på sina servrar, sista tiden tar upp till 5 min att ens kunna kolla statistik över upptid/nertid.
|
JonathanS - det där var väl under din nomala nivå !?
Det är väl det närmaste egenreklam man kan komma när det är din gamla bästis och parhäst som grundat och driver verksamheten.. Inget ont om verksamheten, men det hade varit "snyggare" om någon annan tipsat om erbjudandet... |
Vad spelar det för roll vem som tipsar?
|
Kalasbra. Detta skall jag signa upp på. :)
|
Citat:
Detta påverkar inte prestandan på våra checkservrar som ligger runt om i världen och kontrollerar alla sidor. Hoppas nu att alla webmasters får en trevlig jul och även blir glada om ni skulle bli störda av ett SMS från oss. |
Citat:
Sålänge det inte är egenreklam ;) Reggar ett testkonto direkt :-) Tack för tipset |
Mums säger jag bara. Bästa julklappen hitills (google inkluderat ;)).
|
Citat:
|
Citat:
|
Utmärkt! Kommer att använda mig av tjänsten!
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Super, tack! Extra trevligt eftersom man inte får någon klapp från Google. :)
|
Egenreklam eller ej. Jag tackar och bugar iaf!
|
Gratis är gott. Tack o bock!
Sam, jag ska polera skylten åt dig nästa gång jag är ned på kundbesök i huset. ;) |
Citat:
Inte ska du göra det, det får vår fastighetsskötare göra. Du får komma upp och säga hej istället. Har du tur så har vi lite nördcola vi kan bjuda på. |
Citat:
Vore skoj att få veta. |
Kalas - en tidig kulklapp! Tackar!
|
Vad trevligt! Nu är jag med registrerad! Massor av presenter, tårtor och övervakning!
God jul! |
Mycket bra julklapp av er! Tack så mycket och jag önskar er en riktig Gog Jul!
|
Tackar! :D
OT: Det värsta med att ge bort julklappar som google, affiliator och kanske även detta är att nästa år förväntar man sig något minst lika bra. Fast det kanske bara är jag som är girig :) |
Då var man reggad :) Får hoppas att jag har ställt in allt rätt nu.
|
Eftersom jag inte fått någon julklapp från Google så tackar jag så mycket för er fina julklapp. Skönt att man får något i år iaf =)
God jul! |
|
AARGH!!
Missade erbjudandet! Vilken tabbe :( |
Damn! Jag missade också! %/¤%&%¤"!#!!!!
|
Sjutton också jag missade det...
|
Citat:
|
grazzy: du är barnslig.. lägg ner nu!
Det var ett bra erbjudande som gjorde många webmasters glada, skulle inte förvåna mig om du själv signa dig till det.. |
Jo jag har signat upp och är mycket nöjd med tjänsten (läs mina tidigare inlägg i tråden), jag försöker bara få reda på om jag kan få en julklapp till av thomas? ;)
|
En sak jag är fundersam med det här, jag signa också upp mig. Och nu när jag kollar på My Subscriptions så står det att den ska förnyas den 01/21/2007. Det känns lite fel.
|
Citat:
Båda valen är gratis. |
Citat:
Hursomhaver så känns inte tjänsten så stabil när den inte lyckas skicka varningsms via deras superduperreduantanät (det damp in sms från de andra övervakningstjänsterna): Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Naturligtvis ska man inte kunna "skriva fel", och vi har faktiskt ändrat så att inledande nollor numera automatiskt tas bort på nyinmatade nummer, men du hann ställa in detta före vi gjorde det. Vi satsar ju på att allt ska vara användarvänligt, så vi missade bollen lite där. Fast som sagt, det är ordnat nu. :) Det "positiva" med det här är i alla fall att du ser att vi faktiskt informerar dig ifall SMS-larm inte når fram. Detta sagt, jul och nyår, samt under katastroftider, är SMS knappast särskilt pålitligt. Vi har dock fyra SMS-providers som vi kan gå igenom för att bättra på oddsen avsevärt. (För att inte behöva skriva så mycket, det här är hur vi gör: http://royal.pingdom.com/?p=26) |
fasen att man missade det :(
|
Citat:
Flera av oss som får kontakta Pingdom verkar det som... |
För den som är orolig för att 2006 års pingdom-julkapp tar slut om ett halvår kan uppdatera med ett nytt år: http://royal.pingdom.com/?p=174 :-)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson