WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Dustin... kolli på avvägar, serie i flera delar..! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18086)

Björn 2006-12-13 14:10

1. to...reggar ett använarkonto på dustin. lägger givetvis till alla relevanta uppgifter, helt namn osv.

2- beställer en router, linksys...Betalar direkt (nordeas bankid), för det är billigare. den kommer på
må eller ti säger personen i telefon.

3. ti, ringer och kollar hur det går med ordern, får svaret att "det var ett tag sen vi skickade den,
den är uthämtad."!?! jag blir givetvis irriterad över att de säger att jag har hämtat ut någonting som
jag inte ens har fått en avi på. Killen i telefon låter lite som att det är mitt fel iom att jag inte
fyllt i efternamn på deras admingej, så "vem som helst kan hämta ut"... då frågar jag , vem f-n skiter
i efternamnet när man köper och betalar en produkt? jag har givetvis skrivit in efternamn. Och hur kan
nån hämta ut mitt paket utan att ha uthämtningsavin? eller liknande. Och vem har skrivit under
uthämtningen, om det inte är jag? :D

Han sa att han skulle maila mig senare idag, efter att ha talat med sin postombudsman, eller nåt i den
stilen. Eftersom de "aldrig haft ett liknande ärende förut"...

forts följer....

Lundmark 2006-12-13 14:23

Fick du något kolli id?

Björn 2006-12-13 14:27

Citat:

Originally posted by Lundmark@Dec 13 2006, 15:23
Fick du något kolli id?
ja det var efter att ha kollat på det som han konstaterade att det var uthämtat.

Decibel 2006-12-13 16:46

Råkat ut för samma sak på dustin, den gången gällde det ett gäng hårddiskar som skulle till serverhallen, dom skickade nya samma dag och krediterade det gamla mot postens reklamationsavdelning i borlänge som fick stå för det.

Det var vanliga företagspaket det gällde då, antar dom skickar en router i vanligt postpaket, samma typ av försäkring.
Stå på dig bara, dock är det inte dustin utan postens fel så ligg på deras rek-avdelning.

Efter nån vecka fick jag hem papper från posten där jag fick intyga att varken jag eller anstälda tagit emot paketet.

bivald 2006-12-13 23:45

Håll gärna tråden uppdaterad och gärna hur du blir bemött i mailet. Har aldrig haft problem med dustin - de brukar vara exemplariska.

patrikweb 2006-12-13 23:56

Har aldrig haft problem med dustin, paketen har alltid kommit fram. Sedan är det inga problem att ha att göra med dom.

Björn 2006-12-14 01:18

Citat:

Originally posted by bivald@Dec 14 2006, 00:45
Håll gärna tråden uppdaterad och gärna hur du blir bemött i mailet. Har aldrig haft problem med dustin - de brukar vara exemplariska.
Japp.. jag ska göra det.. jag ringde igen och hetsade lite, men de skulle eposta mig imorrn med hur det går.

Ang att de är exemplariska så, ja, jag har med mestadels hört bra om dem, så jag är lite förvånad. Sen kan det ju vara postens del som felar med, svårt att säga, men nånstans så är det ju ur mitt perspektiv deras ansvar att grejen jag köper av dem kommer fram, sen om de skickar med posten eller cycklar över med det persoligen är rätt sekundärt.. (men det är min egen naiva inställning). : )

Återkommer...

patrikweb 2006-12-14 01:32

Dom kan ju aldrig lova att det kommer fram, eller knappast om någon annan skulle ha hämtat ut paketet.

Vad står det om du söker på kollinummret på posten.se ? Ska stå vem och vilken adress dom skulle/har skickat det till.

Björn 2006-12-14 02:40

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 14 2006, 02:32
Dom kan ju aldrig lova att det kommer fram, eller knappast om någon annan skulle ha hämtat ut paketet.

Det är såklart så att man/dem alltid kommer kunna säga typ att "det är inte vårt bord/fel/ansvar" etc. men den attityden kommer man inte så långt med i det långa loppet. Relationen mm till kunden är allt... men men, det kanske löser sig..

Westman 2006-12-14 10:22

Sånt här brukar ju kunna mynna ut i pajkastning mellan transportör och leverantör/kund tyvärr. Posten är hyfsat bra att reklamera hos men det kan ju gå åt helvete där med.

När det gäller Dustin så har jag bara gott att säga om dem, bra leveranstider och bra bemötande den gången det blev fråga om retur. Bästa leverantören vi har haft.

robertsson 2006-12-14 14:19

Kan du inte se i dustins ordersystem om efternamnet fanns med i ordern?

Decibel 2006-12-14 18:59

Ska väl inflika med att det problem jag skrev om högre upp inträffat på 1 av totalt 82 ordrar på Dustin, annars fungerar dom smärtfritt.
Guld värt att dom vanligen är snabba, inte mycket att fundera på även om de är dyrare än andra lågpris-nissar.

magic 2006-12-14 19:26

Måste bara hålla med Decibel, Dustin är vanligvis kanonbra, snabba lerveranser från eget lager, ibland leverans samma dag som man ringer, annars dagen efter (företags paket).

Dock har jag haft några småproblem med saker som inte finns i lager, tex 1.5 månads leveranstid på en nätkabel till en toshiba laptop (tack och lov så var det en reserv kabel så datorn kunde användas ändå) och ett par ordrar där varor ej fans på lager, senast en acer laptop, som efter 2 veckor inte fans på lager och hade utgått, de föreslog en annan version av acer som vi accepterade, denna fanns dock ej heller på lager och efter 2 veckor till så hade även denna produkt utgått så vi fick ta en tredje modell av Acer med bara 512Mb minne, denna laptop kom dock inte utan jag fick ringa och då kunde de ej svara på varför ordern inte hade släppts, allt fanns på deras hyllor, efter telesamtalet så kom den dock nästa morgon.

Jag köper vanligtvis all datorutrustning från Dustin pga att det går snabbt, de har de mesta i lager, minde bra är väll deras 10 dagars fakturor (tror det är det som ekonomi tjejen gnäller över).

4 pluss av 5 möjliga från mig :-)

Björn 2006-12-14 23:12

Citat:

Originally posted by robertsson@Dec 14 2006, 15:19
Kan du inte se i dustins ordersystem om efternamnet fanns med i ordern?
Det är inte med.. av nån anledning. Jag fyllde dock med 100% säkerhet i det när jag registrerade mig på sidan. Givetvis, vem betalar utan att skriva i efternamnet typ. Men ponera att jag inte fyllt i nåt vitalt, så är det ju iaf konstigt att de skickar ut det utan de nödv uppg.

Björn 2006-12-15 13:05

Nu har jag i 3 dagar talat med dem varje dag, och de sitter varje ggn "just nu" med sin postansvarige. Och väntar på hur de ska gå vidare med ärendet.

jonny 2006-12-15 13:16

Har du betalt? Kräv att de skickar produkten igen då den inte kommit fram. Om den kommit bort hos posten får de lösa det med posten - det är inte ditt problem.

Har du inte betalat så avbeställ och beställ hos någon annan om de inte får iväg något.

patrikweb 2006-12-15 14:35

Juridiskt sätt lär man inte kunna kräva att dom skickar om varan, då deras ansvar slutade när posten tog emot paketet.

Jan Eriksson 2006-12-15 15:10

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 15 2006, 15:35
Juridiskt sätt lär man inte kunna kräva att dom skickar om varan, då deras ansvar slutade när posten tog emot paketet.

Nja, om jag beställer något och det inte levereras så ställer jag mitt krav mot min leverantör och inte mot fraktbolaget. I detta fall kommer förmodligen Posten att ersätta Dustin för det försvunna varorna om dessa inte kommer fram.

Jag tycker att du ska kontakta Dustin och begära en ersättningsleverans eller att köpet hävs och pengarna återsänds till dig.

jomper 2006-12-15 15:57

Dustin har utan snack skickat nya saker när ett paket försvann i posten för mig. Det försvunna paketet dök upp några veckor senare, adresslappen hade trillat av och posten hade fått öppna det för att försöka reda ut vem som skulle ha det. De har en speciell avdelning som pysslar med sånt så det brukar ta lite tid.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson