![]() |
Någon som har några bra sidor med webb-Tv som kommer följa uppskjutningen?
Själv tycker jag det ska bli riktigt spännande att kolla på.. :) |
SVT1 och svt.se kommer att visa uppskjutningen inatt!
|
<skämt type="dåligt">
Är det inte lite humor i att uppskjutningen kanske blir uppskjuten... </skämt> :rolleyes: |
Citat:
|
NASA TV sänder alltid på http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html
|
Ska lugnt se uppskjutningen i natt..
|
Tydligen bara jag som klassar det som bortkastad tid :)
Hehe....Eller finns det någon annan där ute? ;) |
Citat:
|
Citat:
som gör det hela så stort? Det handlar nog mer om att du bara ska kunna säga att en svensk varit i rymden, för det krävs det inte att du tittar på TV´n. |
Jag tror då att rymdfärjan exploderar i 'stratopausen' precis innan rymden. Men det är jag det.
Ska bli interessant att titta på det! |
Jag tycker rymdforskning är både viktigt och intressant. Men varför det skulle spela någon roll vad astronauten/kosmonauten/taikonauten har för nationalitet begriper jag inte. Det kanske hade varit lite kul om det hade varit en svensk som var första människan i rumden eller något i den stilen. Men rymdfart är ju något som andra nationaliteter har pysslat med innan vi ens hade riktiga datorer. Inget nytt under solen med andra ord :)
|
Vill man ha ännu mer humor, läs kommentarerna på http://www.christerfuglesang.com. Börja nerifrån för bäst resultat... :)
|
Citat:
|
De ska undersöka huruvida växter mår bra av att vistas i rymden...
|
Han och en till är ansvariga för att bygga och förbereda för stationens nya elsystem, de ska bygga ut solcellerna eller nåt sånt tror jag.
|
Citat:
|
Bara jag som hoppas att han skriver dagbok på sin sida och inleder med "Kära Elsa"?
|
Vilka pallar? Börjar bli lite trött men ger mig inte :)
|
Jag är på. Nu stängs luckan.....man får väl vila ögonen lite ? :)
|
Hehe ja.. Sitter och följer på nasa TV. Verkar streama helt okej..
|
Gillar deras logga:
http://spaceflight.nasa.gov/gallery/images...ts116-s-001.jpg |
Citat:
Frågan är hur Fuglesang känner sig nu... måste pirra i magen nåt så fruktansvärt :) |
Citat:
|
Nu börjar sändningarna på ettan oxå
EDIT: Alto var före och jag var blind |
WN´s Rymdvaka 2006 :)
|
Citat:
|
Citat:
Det snackas om att vädret är bra och rapporteringen från Nasa verkar vara postiv. Så förtillfället ser det ut som uppskjutningen kommer äga rum! |
Alto, dra ett inlägg till så du kommer upp på 300 jämnt, när du ändå är igång ;)
T-9 and holding... |
Får väl göra det :)
Förstår egentligen inte varför man sitter här, någon större rymd fantast är man inte.. Men det är jo trots allt lite svensk historia som skapas.. Behöver endå sitta uppe och jobba! |
Samma här, sitter uppe och sitter med jobbiga joins och vetifan allt... :)
Inte jag heller, inte rymdfantast, men däremot imponerad och intresserad av tekniken och hela den biten och att rymden är något som var utopi för inte allt för länge sedan. Det är en rätt skön och spännande känsla att sitta och se det live på Nasa-TV och SVT1 vid sidan om... och man väntar spänt på starten samtidigt som man vet att det kan gå riktigt åt pipan också... |
Hörde att över 400 personer redan varit i rymden, bla en turist :P
Så de är ju ingen jättegrej igentigen, men som ni säger så är det svensk historia som skrivs. En rolig sajt http://www.fuglesang.se |
Molnen är fortfarande för låga... de väntar på att vädret ska bli lite bättre
EDIT: oooohooo... nedräkningen har börjat! |
Citat:
Nu tickar klockan igen! |
Och stannade igen...
|
Ja, stannat igen :o :(
Men låt oss see uppskjutningen nu då! |
Det blir visst ingen start :(
Suck!!! Vi får ladda batterierna till imorrn eller när det nu blir av... |
Men va fan :D
Jaha... |
Gah vilket antiklimax!
|
Blev inget ;)
|
Suck, kommer inte checka imorrn iaf.. Då kommer jag förtära mängder av alkoholhaltiga drycker istället!
Natti! WN´s rymdvaka... Edit: Uppskjutningen blev uppskjuten :rolleyes: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson