![]() |
Hej,
Härliga bilder på era arbetsplatser hittade man i en tidigare tråd. Min fundering är framförallt hur gör man när man skall ha en adress till firman och man driver den hemma. Får ni post hem? Skaffar man sig en postbox? Andra förslag? Hur gör ni? |
Sätt upp en liten skylt på dörren bara. Det är nämligen inte alla företag som skickar post till en där dom skriver ut ens namn, utan bara företagsnamnet.
|
Printa en liten lapp med företagsnamnet & sätt nedanför namnskylten :)
|
Och skriv EJ besöksadress på din hemsida ;)
|
Skatteteknikskt är det en fördel att ha adressen även till bostaden, även i senare skede då företaget är i behov av större ytor så kan man har verksamheten på två adresser, för att kunna använde de skatterättsliga fördelar det innebär...
|
Citat:
|
Citat:
|
Ni andra som vill ha svar på vilka fördelar kan maila mig eller skicka pm.
Har inte lusta att lägga ut svaret på ett forum så det kommer några ändringar av skatteregler... |
Skicka ett PM till mig
|
PM, Ja tack!
|
Skulle också gärna vilja ha ett PM... :)
|
Ja, PM till mig också! Tack!
|
Skulle också gärna vilja ha ett PM...
|
Skulle bli mycket glad att få ett PM jag med om dessa fördelar
:) tack på förhand |
För att ansluta mig till gänget skulle jag gärna också vilja ha ett PM :P
Edit: Stavfels-Nisse |
Ok, jag kan inte stå emot längre, nu blev jag nyfiken, langa ett pm.
Tack. |
Skicka gärna ett PM till mig också =) Vore toppen!
|
Jag ansluter mig också till skaran...
|
Kan inte heller låta bli. :P
Skicka mig också ett PM, tack så jättemycket i förhand! :) |
Åsso jag vill ha...
Trror att det hade varit lättare att lägga in ett inlägg om det istället. |
Citat:
Skattefördelar med två adresser varav ena bostad... Dels är resor mellan bostad/kontor till det andra kontoret tjänsteresor, om man har kontor i bostaden också, då sannolikt arbetsuppgifter så som admin,/planering mm görs före och efter arbetet i "bostaden/kontoret", utan 7 kkr i ej avdragsgillt under arbetsresor, Hyra för kontorsdelen om så uppfylls beskattat i kapital. gäller iof även om man endast har bostaden. Risken för sk överaskningsrevision i (bostaden) är mindre, då sannolikt andra än näringsidkaren finns i bostaden. + lite andra fördelar vid inköp mm... |
Citat:
Hade exempelvis ingen aning om att resor mellan bostaden och till det andra kontoret räknas som tjänsteresor, men man lär sig något nytt varje dag! :) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson