WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   TV-reklam inkclub.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17751)

Seattlegrunge 2006-11-27 18:16

Är det någon annan här som tycker inkclub.coms tv-reklam är uselt gjord och känns billig?

Dels är den inte så snygg rent formmässigt, men det spelar mindre roll... men det värsta är när man hör killens röst säga:

"Programmet presenteras av.................... inkclub.com"

Rösten låter lite "bonnig" i mina öron och volymen på röstinspelningen är så låg, känns som ett hemmabygge den här reklamen :)

Nu är detta inget att haka upp sig på, jag vet, men jag tycker den är så uselt dåligt gjord att jag nästan får rysningar varje gång man ser den på TV. Den passar inte in på TV:n på nåt sätt :)

HenSod 2006-11-27 18:38

Jag håller med dig. Då är deras reklam som de hade för ett halvår tillbaka mer påkostad.

[EDIT]
Det ska tilläggas att jag inte tycker att det är något fel på företaget i sig. Har alltid varit nöjd med de bläckpatronerna jag har köpt därifrån.

digiArt 2006-11-27 18:52

Hänger det inte samman med deras priser? Det jag menar är att om deras reklam skulle vara alltför glassig så är det inte trovärdigt med att priserna är låga.

Bara en tanke.

Seattlegrunge 2006-11-27 18:53

Citat:

Originally posted by digiArt@Nov 27 2006, 18:52
Hänger det inte samman med deras priser? Det jag menar är att om deras reklam skulle vara alltför glassig så är det inte trovärdigt med att priserna är låga.
Bara en tanke.

Låga priser = låg volym på röstinspelningen

Är det så du menar? ;)

daniel_ 2006-11-27 19:13

Citat:

Originally posted by digiArt@Nov 27 2006, 19:52

Bara en tanke.

Så långsøkt får inte en reklamsnutt vara.

Adam 2006-11-27 19:55

Jag tycker att reklamen är exeptionellt bra. Skulle bonden som talar varit en stockholms grabb och avverkat meningen på några sekunder skulle man aldrig kommit ihåg den. Ännu mindre skulle man skrivit om reklamen på forum. Är väl bara o säga grattis till inkclub.

digiArt 2006-11-27 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Seattlegrunge
Citat:

Ursprungligen postat av digiArt
Bara en tanke.

Låga priser = låg volym på röstinspelningen

Är det så du menar? ;)

Exakt <_<

inpbox 2006-11-27 20:53

Håller med Adam.
Dom har ju lyckats med reklamen om man verkligen hakar upp sig på den. Även om det är på ett "dåligt" sätt :)

Likadant med telenors nya reklam. Helt klockren och den sätter sig på minnet.

HenSod 2006-11-27 20:55

Citat:

Originally posted by inpbox@Nov 27 2006, 21:53
Håller med Adam.
Dom har ju lyckats med reklamen om man verkligen hakar upp sig på den. Även om det är på ett dåligt sätt
Likadant med telenors nya reklam. Helt klockren och den sätter sig på minnet.

På sätt och vis har du rätt. Det lär ju vara en reklam som har satt sig på skallen just för att den är så dålig. Den är så dålig så den blir bra om jag tänker efter.

Adam 2006-11-27 20:57

Jamba, Telenor och nu InkClub en ny trend?

inpbox 2006-11-27 21:12

Citat:

Originally posted by Adam@Nov 27 2006, 21:57
Jamba, Telenor och nu InkClub en ny trend?
Vem vet :)

Men jag gillar framförallt ICA'S reklamer och speciellt dom gamla som blev mer som en serie.

Edit: stavfel

Seattlegrunge 2006-11-27 21:15

Jo, iofs är reklamsnuttar bra bara de sätter sig i huvet... men dock har inte denna gjort det, utan jag startade denna tråden tio sekunder efter att jag sett reklamsnutten på TV:n en meter från mig... i övrigt har jag inte reflekterat eller kommit ihåg Inkclub förutom att jag just när jag ser den tänker att den ger ett mindre seriöst intryck på nåt sätt, mycket pga den tråkiga killen som pratar i låg volym.

Men men... ändå så har de ju lyckats med reklamen indirekt... jag kommer inte besöka deras sajt, än mindre handla av dem, men samtidigt är det säker några som läser tråden som kommer göra det ena eller det andra :)

oJones 2006-11-27 22:10

Det finns en reklam för ett spel också. Någon orange box var det.
Den är om möjligt sämre än IncClub.
Slutet av deras voice-over låter så lustig att man börjar skratta. =)

Alex 2006-11-27 22:17

Samma sak som sesams radioreklamer.
Äckligt jobbiga att lyssna på.

Adam 2006-11-27 22:46

Citat:

Originally posted by inpbox@Nov 27 2006, 22:12
Men jag gillar framförallt ICA'S reklamer och speciellt dom gamla som blev mer som en serie.
Men de reklamerna är ju bara ren kvalite, går inte att jämföra med dessa. Jag tror att halva svenska folket älskar dendära reklamserien.

Seattlegrunge 2006-11-27 23:12

Man är ju så trött på ICA:s reklamfilmer nu... så uttjatade!

Megashop.se 2006-11-28 14:30

Låt er inte luras av Inkclubs "låga priser", den som orkar jämföra finner snart att de är absolut dyrast på nätet om man jämför med alla andra affärer som enbart säljer förbrukning.

Bara ett tips :+)

1337pm 2006-11-28 17:22

Tur att jag inte har en TV. Tänk vad mycket härligt man hinner med istället. Rekommenderas varmt, även om abstinensen kan vara lite jobbig första veckorna.

Seattlegrunge 2006-11-28 20:47

Måste bara tillägga att Ginzas reklam nästan är ännu värre än Inkclubs...

Citat:

Sweden has Gnosjo... Sweden has Ullared... bla bla bla..."
Och en massa nötter i en publik som jublar o fotograferar! Otroligt korkad reklam :)

Tynnhammar 2006-11-28 20:52

Såg just inklclubs reklamsnutt. Uscha så dåligt gjord den kändes!

inpbox 2006-11-29 20:38

Där imot markslöjds reklam för julljus är ju värre !

Kondomkungen.se 2009-01-06 02:28

Jag undrar om det är produkten som är den tunga kostnaden i längden (såvida man inte använder dyra skådisar). Jag menar, de kan ju använda denna reklam massor av gånger. Men varje programsponsring kostar säkert en halv miljon.

Deras reklam ligger helt i linje med deras profil tycker jag.

Alpha 2009-01-06 02:41

Dem har ju på ett sätt ändå lyckats om VI just nu sitter och skriver om dem.. MITT i natten..

dunken 2009-01-07 10:11

Så sant Alpha.

Den bästa reklamen är riktigt riktigt bra reklam en liknande ICAs när den kom.
Alla ville se ett nytt avsnitt o vad dom kunde hitta på sen.

Den som är näst bäst är den som du kommer ihåg för att den är dålig för om ett halvår kanske du kommer ihåg dom men inte hur deras reklam var.

Den sämsta är dom som bara finns mitt i mellan som vi inte ens kommenterar nu.
Så bättre att göra en riktigt dålig reklam än en helt ok reklam.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson