![]() |
Hej,
Någon som känner till ett bra cloak script (helst java) som döljer länkar i högerklick,länkar i källkod samt adressfältet längst ner till vänster i fönstret? Har hittat ett flertal men är kass på php och allt det där, så jag behöver ngt enkelt men ändå effektivt, om det existerar såklart. |
Verkar inte finnas, låter väl kanske för bra för att vara sant hehe.
|
Vad har man för nytta av cloakning av adresser?
|
Citat:
Just darför är det nödvändigt, javascript är väl inte den bästa lösningen men kan inget om php m.m. Dom gillar att byta ut ens länkar mot sina egna. |
Du kan ju börja med att ange en URL i din profil.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Av ren respekt mot forumet så gör jag inte det, är det fel av mig herr robertsson? |
Det går inte att dölja sina länkar. Det motsäger hela konceptet med webben. Om browsern kan se vart länken leder så kan även människan bakom tangentbordet göra det.
|
Citat:
ett script som öppnar länken i ett nytt fönster, men istället för den riktiga adressen så stog det http://www.minsida.com/blabla=121 typ.. Men det kanske inte var java script iofs, vad vet jag. finns det något sådant i java väg? Har verkligen nollkoll och tänkte bara höra mer er experter. |
Det låter som serverkod som i sin tur inkluderar den efterfrågade sidan. På något sätt känns det som att du försöker länka till innehåll, texter eller bilder utan att ge ägaren credits för det, genom att dölja deras URL, så att besökaren måste gå via din sida.
|
Citat:
"ägaren" som jag affiliate'ar betalar mig, får inte han några pengar så får inte jag det heller.. det är inget "pay per click" system jag använder mig utav, utan % på sales. Så det vore lönlöst för mig att försöka undgå ägarens länkar, då får jag ju inte betalt helt enkelt. Jag har inte blivit utsatt för något hacker attempt ännu dock, (Vad jag vet iaf) men man vill ju gadera sig så gott det går när man hör från "kollegor" att dom blir utsatta ofta och förlorar stora inkomster. |
Jag vet inte vad du menar med "hackers" och att det här skulle spela någon roll. Jag har gjort det du efterfrågar ett par gånger och det handlar om mod_rewrite. Du länkar till en påhittad url som du sedan lägger till i din .htaccess-fil med den "äkta" urlen.
Tex http://www.sida.com/minlank - problemet är att vemsomhelst (och då särskilt "hackers") kan se precis vart länken går utan särskilda problem. Anyway, googla på mod_rewrite så hittar du hur du gör. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson