![]() |
Jag satt idag och funderade på vart jag skulle ha alla grejer till mitt företag för det håller på att växa ur min bostad men sen tänkte jag oxå att det hade varit intressant vart ni andra håller hus ?
Har du kanske en dyr lokal i centrum av din stad eller kanske i en bod på din tomt eller kanske är i din lägenhet ? Det skulle oxå vara kul att veta var från detta långa land som ni kommer i från ? Hoppas ni vill svara för det hade faktiskt varit kul att veta :) mvh/Tomas |
Jag har mitt företag i en del av lägenheten i Linköping
|
Min verksamhet tar inte så mycket plats rent fysiskt, det räcker med ett skrivbord med en dator och en telefon. Alltså håller jag till i min lägenhet i Växjö.
Dock har jag serverhallar och sådant på andra platser. |
Tänkte jag själv med skulle skriva vart jag har mitt :) Glömde det innan.
Och jag har fortfarande mitt i lägenheten där jag bor men jag kommer nog snart att behöva mer plats eftersom det blir trångt med alla t-shirts hehe Jaja hoppas det finns fler som vill dela med sig :) |
Jag har ettt nytt kontor (från i torsdags) som ligger i centrala stockholm. innan det så va ja hemma, på restauranger och 2 gånger har jag hyrt ett konferans rum.
|
Vi har stort och rymligt kontor med kök och lagerlokaler tillgängliga...
Ligger i förort till Gbg, ca 1,5 mil utanför city...alldeles perfekt :) mvh Fredrik |
Lägenheten mest, tillgång till kontorslokal delat med annan men det är främst vid möten som den används i full utsträckning.
|
Del av lägenhet i Gbg... Har en 3:a för mig själv så ena rummet är omgjort till kontor. Funkar bra. :)
|
Vindsvåning (kontor) i centrala Kristianstad..
|
Jag kör hemifrån jag med, har ett helt rum som kontor.
www.krumelur.com/images/office.jpg Visa FOTON, kom igen nu ! Vi (jag)vill se.. (Papperskorgen är tömd efter fotosessionen) |
Jag (vi) är lokaliserade i lägenheter. Sedan har vi olika webhotell/serverhallar för vissa utav siterna.
Funkar utmärkt :) |
Citat:
|
Har kontoret hemma i mitt eget hus, ganska skönt att kunna jobba hemifrån (www.ozz.se/kontor.jpg)
Däremot hyr jag ett lager där vi packar dagligen, lite bilder nedan, dom finns även under kategori övrigt på Lastbryggan. (Länk "Lagret") // Mats lastbryggan.se/pics/lagret_1.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_2.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_3.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_4.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_5.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_6.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_7.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_8.jpg lastbryggan.se/pics/lagret_9.jpg |
Jag kör också hemifrån lägenheten. Har en relativt stor lägenhet, centralt så än så länge fungerar det.
I och med lite nya projekt kanske det blir lite trångbott. Funderar på en liten lokal. Vad tror ni man kan få ge för en liten lagerlokal? Vad betalar t.ex du lastbryggan? |
Citat:
Mitt lager ligger centralt i källarplan och är på ca 140 kvm, inkl pentry och toalett och jag ger 1500.-/mån inkl moms. Men då bor jag i en liten stad (Skara) där hyrorna ligger lägre än i storstan. Har vuxit ur min lokal och just nu håller jag på att leta efter en fastighet att köpa i stället. // Mats |
Citat:
|
Vi hade ett kontor på 120 kvm i centrala Skövde tidigare men efter att vissa kärleksproblem har uppstått så vart jag tvungen att flytta tillbaka till GBG och kör än så länge i lägenheten då jag inte har behov att ha lager. Letar efter en lokal att hyra.
|
Citat:
|
Citat:
Kan surfa som vanligt men kommer inte åt någon varken www.ozz.se eller lastbryggan.se/com |
Citat:
// Mats |
Vad kul att se alla era arbetsplatser.
Jag ska snart ta en bild på min men jag har bara en tvåa så det är kombinerat sovrum och kontor :) Är sugen på en trea snart så att man kan ha det som kontor eller att man skaffar en lagerlokal som några av ni har. |
Tänkte att jag också skulle bifoga en bild på vårt "kontor"... :)
http://www.annonsformedling.se/kontor.jpg |
Citat:
|
Sitter ni 2 vid sammma bord eller är det bara 2 stolar och datorer?
|
Citat:
Citat:
|
jobbigt..
|
Citat:
mvh Poa. |
Vi sitter i en vindsvåning (kontor) centrala Kristianstad,
http://private.cellsynt.com/tobias/kontor/office1.jpg + ytterligare 70kvm bak kameran som man inte ser. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
sitter hemma i lägenheten nu..
hade ett rum nere på en annan reklambyrå där jag satt innan. dock har jag inte längre råd att ha kvar detta. (fel bransch, fel tidpunkt osv osv *mutter*) :D |
Ja själv kör jag än så länge från lägenheten men en butik är på gång framöver i södra Stockholm som kommer att användas för försäljning samt all form av Service och reprationer.
Vad det gäller Design och utveckling så körs det från bostaden vilket allt görs i nuläget men vissa förändringar kommer som sagt att ske. Mitt företag heter förresten PC-Experterna och hinns att besöka här nedan www.pc-experterna.se #Länk editerad av Lastbryggan# |
Citat:
Måste bara säga att jag blev inspirerad då jag såg ditt/ert skrivbord. Mycket men ändå lite, funktionellt men samtidigt enkelt. Blir nog köpa nåt i den här storleken nästa gång. Slänger med en bild jag hittade på nätet. Det är inte mitt skrivbord, men... http://pics.ntm.at/lol/computertable.jpg |
Jag har inga foton än men kör än så länge hemifrån, alla anställda kör hemifrån likaså. Funderar på att skaffa kontor snart i Stockholms innerstad, eventuellt strax utanför. PMa mig om ni har några tips!
|
Vi sitter på Sveavägen mittemot Hardrock Cafe i Stockholm. Har gjort om en lägenhet ifrån 1907 med 3,40 i takhöjd och stavparkett i alla rum - den är inte renoverad så det har vi fått göra själva i utbyte mot hyressänkning.
Elnätet var inte riktigt byggt för serverrack (det var inte ens jordat!) :D |
|
Jag jobbade hemifrån i 3,5 år, fram tills för lite mer än en vecka sedan då jag flyttade in i lokaler i Stockholm. Det är en enorm skillnad mot att jobba hemifrån - man får MYCKET mer nyttigt gjort och man har lättare att skilja på fritid och jobb. Tidigare kunde jag sitta och jobba från 9 på morgonen till 02-03 när jag hade mycket att göra. Nu ÅKER JAG HEM på eftermiddagen/tidig kväll och pysslar med annat kvällstid. Enormt skönt.
Skulle rekommendera att skaffa kontorslokal till er som sitter hemma och jobbar, om ekonomin tillåter det. Framförallt är det seriösare ut mot kunder - och det är lättare att ta emot kunder för möte etc. /Robin |
Skulle vara riktigt intressant att se hur Tobbe på Cellsynt har det, :D tråkigt att länken inte fungerar längre bara.. :(
edit: (Ja, jag kör också direkt ifrån skrivbordet här hemma. Kan även hända att jag sitter ute med laptop+wlan någon gång under sommaren också :P) |
Ska ordna fram nya pics... :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson