![]() |
Hur många spammail får du i timmen?
Jag får ca 6 stycken i timmen och tycker det är odrägligt mycket men kanske någon här kan slå det? ;) |
Det var en så intressant fråga, att jag var tvungen att räkna!
Det senaste dygnet, har jag fått 922 spam, dvs 38,4 spam per timme! |
~31 ..
|
Drygt 60 i timmen denna dag men jag får skylla mig själv eftersom jag har "catch all" på några domäner. 2/3 tar Outlooks egna spamfilter. Inte så bra alltså.
|
Hoppsan detta dänger mina små futtiga 6 ganska rejält. :)
|
Vilka email program använder ni? använder outlook men tycker det är jobbigt när alla emails (olika domäner) hamnar under samma inkorg.
|
~0
|
Citat:
Sen har jag satt upp filter i Thunderbird så att de inkommande mailen sorteras till olika konton. De olika kontona i mailprogrammet har förstås olika avsändaradresser, så när jag svarar på mailen får de den avsändare som personen väntar sig, dvs. om mailet ursprungligen var skickat till domän1.com får mina svar domän1.com som avsändare. Enkelt och överskådligt. |
Thunderbird stog i 12 timmar och försökte importera mina mailmappar.. den kom typ 25% eller nåt sånt, sen stängde jag av den.. :P
|
Jag får inte så många, inte för att jag vill ha mer ;)
Senaste dygnet: 23, vilket blir ca 0.96 spam/h |
Citat:
|
Använder outlook express och en gratis spamserver som jag tycker fungerar ganska bra. Tar även imap.
spamexperts.com Jag måste ställa in mina message rules. Nu har jag så att jag får in dem raderade men jag måste trycka på purge för att rensa bort dem. |
Citat:
|
Det är olika från dygn till dygn.
Ena dygnet kan det vara 0 och andra kan det vara 2500st. Så mao: 0-100st beroende på hur flitiga dom är. Nu räknar jag inte bara spam utan även diverse "tipsa" och scam (phising mfl). |
Citat:
Letar däremot efter en epostklient där jag kan bläddra genom mailen med hjälp av musens scrollhjul. Har letat igenom alla extentions till thunderbird som jag lyckats hitta men inte funnit denna funktionen. Någon som har något tips? Kanske bör tillägga att jag arbetar med spamfilter. |
Eudora och rullhjul fungerar för mig.
|
Citat:
|
Och jag tycker att spammen har ökat grymt mkt de senaste 4-5 dagarna. Antar att jag hamnat i någon lista. Minst 2-3 i timmen mot tidigare 1-2 om dagen.
Plus att jag har fått grym hicka så jag är extra arg. Någon som vet vad göra? |
Får ungefär 10 spammejl om dagen och det är bara i undantagsfall gmails filter släpper igenom dem.
Noseel: Mot hickan - svälj 3 gånger och håll andan så länge du kan. Fungerar oftast :P |
Hehe, ännu en tråd goes OT. Hur som helst, tack Jolla00, hickan försvann.
Men spammen fortsätter komma... |
Citat:
|
Med serverns spamfilter + spampal lokalt på datorn går ca 10 in i inkorgen på ett dygn. Spampal har tagit 110 st vilket blir 4,5 i timmen och ett okänt antal (resten) tog serverns spamfilter.
Catch-all är av-aktiverat på de 2 domäner jag använder. Citat:
Där meddelandet kommer från konto -> Flytta till angiven mapp. |
Får väl en ca 20-30 spam per timme tyvär.
|
Jisses jag får 3-4 spam i VECKAN.
|
Jag har en spamtyp som är väldigt envis.
Först en bild med reklamstycken i olika färger och sedan slumpgenererad text som inte går att förstå. Någonting med SBNS. |
Citat:
|
20 om dygnet ungefär till ca 5 olika domäner.
va fan sysslar ni med egentligen? 30 i timmen? |
1 om dagen....ABSOLUT max....mailserverns spamfilter tar bort så gott som allt.....ytterst lite som kommer igenom...som TUR är...
|
Hade väl något i veckan (!) när jag körde med ett Bayesian Learning Spam Filter på hos Serverhallen(.com).
Bytte till Aleborg får en 7-8 om dagen. Har i o f ingen "default-address" och har planer på att byta till en lite krångligare, är lite självförvållad spam också, får en del nyhetsbrev och sådant eftersom jag varit lat och inte bockat av de alternativen vid olika registreringar. |
Jag får minst 7. Vilka filter kör ni med?
/empty |
Jag får runt 80 spam emails om dagen :/
|
Citat:
|
SBNS?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson