![]() |
Någon som vet någon webmessenger förutom msns egna? (blockad)
Sitter och jobbar med datorer på mitt nya jobb och ibland blir det långtråkigt då det finns väldigt lite att göra ibland, då skulle det kännas bra med MSN :) Alla standard sidor är blockade. Jag har testat att köra fjärrhjälp till min egen dator men.. blockat :) :blink: /empty |
|
Dom är blockade som "Instant messaging" :(
/empty |
Testa meebo.com
|
Nop, tyvärr inte den heller! :(
Måste typ vara någon totalt okänd.. :) /empty |
Men tunnla ut...
Ta reda på vilka portar är öppna, starta en tunnel och använd sockscap för att tunnla MSN därigenom. |
Kan du inte köra MSN webbmessenger via någon webbproxy?
|
Kolla om du kan sätta upp någon slags proxy hemma. Borde finnas program man kan ladda ner och konfigurera. Typ webbtjänst som kommunicerar med XML över port 80, och skickar svaren från en... hm. I och för sig måste det väl vara ganska anpassat till MSN, eller får du själv installera valfria program på din dator? Så att det inte måste vara ett webbinterface dvs.
|
Allting går genom proxyservrar. Och jag vill inte sitta och portscanna... stenkoll...
Får fundera hur jag ska göra.. :) /empty |
radmin? ssh chatta (Y)
|
Har försökt få igång puttyn, men den tokvägrar. Har försökt med gällande proxyservrar.
Ska sätta upp remote desktop på port 80 när jag kommer hem. Får se om det hjälper. Alla tips uppskattas! /empty |
SSH mot en linux server/dator och sitta med textbaserat eller VNC, VNC kan du ställa in vilken port du vill så ställer du in VNC på din dator hemma att köra på port 80 så lär du kunna köra det från datorn på jobbet..
VNC behöver man oftast inte installera en klient för. |
|
Det som brukar funka bäst på paranoioda ställen är att ha en ssh-tunnel ut på port 443 så kan man tunnla ut vilken trafik som helst. Rekommenderar det inte förstås, det är ju att kringgå allt deras säkerhetstänk..
|
Har inte gmail någon sorts chatttjänst när man är inloggad på webmailen?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Undrar just vaför dom blockerar dessa portar?
varför inte bara be sysadmin att öppna nödvändiga portar?? (ironi) |
Gmail. Hotmail och andra större webmailproviders brukar också vara spärrade, annars är det ju ett utmärkt sätt att få in ej viruskollade mail på företaget..
|
Citat:
Chefen msnar, vet att han har knappat in proxyinställningar för MSN, men jag vågar inte fråga han än. :) Någon som kan länka mig till senaste msn.exe filen? /empty |
http://www.snabbstart.com/download.php?typ...e=msn-messenger
Testat om IRC funkar? Finns MSN plugins till mirc annars.. |
Nop det har jag iof inte gjort... men kan du inte länka direkt till msns exe fil? sexual content fick jag på din länk alper :)
|
http://download.microsoft.com/download/3/9...n_messenger.exe
Men jag tror inte det gör någon skillnad :P |
Tack!
Jodå, när du direktlänkar känner inte servern av det på samma sätt. /empty |
Jag skulle fundera noggrant på varför arbetsgivaren bestämt att du inte skall ha tillgång till det, vad konsekvenserna skulle bli av ett brott mot det innan jag började försöka gå runt det på sätt som är uppenbara att man försökt knäcka det.
Vad säger arbetsgivaren om du förklarar? Något arbetsrelaterat borde du väl kunan "hitta på"? |
Så du får ingen hint av företaget att du inte bör ägna dig sådana aktiviteter?
|
Eftersom jag konsultar rätt mkt på stora företag vet jag ett och annat fall när liknande aktiviteter renderat i uppsägning. Då har det iofs rört sig om att tunnla ut lite fildelning och sådant men ta det försiktigt.
|
En del sidor är blockade på vår arbetsplats. Men prova https://secure.logmein.com. Använder detta för att koppla upp mig till min dator från jobbet.
Sedan är det bara att köra.... Edit: Stavning |
Citat:
Citat:
/empty |
Citat:
Chefer har ju privilegier med mera. Varför inte fråga innan och om svaret är nej så är det nej helt enkelt. |
Citat:
|
Det enklaste är att använda sig av en jabber-klient med stöd för http(s)-proxy, t ex Pandion (pandion.be) eller Miranda.
Koppla sedan upp dig mot en jabberserver som ligger på port 443 och har stöd för transports mot icq, msn osv. Vi kör redan en egen server på Mitt City som gör detta. Vi kommer göra den publik tillsammans med kopplingar mot våra nya forum/communities när vi har testat färdigt inom en eller ett par månader. Det dröjer dock och just nu är t ex jabber.org.uk väldigt bra och stabila. Miranda och Pandion är båda klienter som inte är så feta och påträngande som t ex de vanliga icq och msn-klienterna. Miranda syns ju knappt alls men har lite sämre stöd för olika jabber-bitar som konferens-chat osv jämfört med Pandion. Det som är bra är att all trafik är krypterad utåt. Dock måste ju alla du chattar med använda jabber för att det ska vara helt krypterad kommunikation end-to-end. Icq och MSN är inget vidare på den punkten. |
Citat:
eller kännedom om varför. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson