WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   MISSDOMAIN (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16903)

PeterHA 2006-10-16 16:53

Man kan undra om ni upphört eller enbart ger urusel service??
Skrev mail till er om ett avslutat bud som jag gett:
28 sept, men fick inget svar!?
13 okt, inget svar!?
13 okt igen, inget svar!?

Har nu mailat er idag igen och undrat vad som händer
och varför jag inte får svar från er???

Har sett att ni har tid att svara i olika frågor här på wn
men er support på info(at)missdomain.com
är tydligen inte lika viktig :angry:

Detta "Tveka inte att kontakta oss ifall du har några frågor eller funderingar!"
som ni skrev i ett tidigare mail till mig, är väl att betrakta som ett skämt?

Se nu till att kolla er mail, svara mig sedan omgående så vi får denna tråkiga historia ur världen ....

webbteknik 2006-10-16 20:14

Ja detta är helt klart någon dom måste förbättra, mailade dom i sommras tror jag det var med en fråga, har ännu inte fått något svar.

Jonas 2006-10-16 23:15

Citat:

3 Användare läser denna tråd (0 Gäster och 0 anonyma användare)
3 Medlemmar: Jonas, kers, MissDomain

Han läser iaf :)

PeterHA 2006-10-17 01:25

Tack Jonas!
Du vet jag att han läst, vad jag skrev.

Trist typ som inte ens passade på att svara, när han var här.
Ej heller har han svarat tbx på mina mail :(
Såg föresten att han iallafall hinner spamma missdomains kunder
i en annan tråd här i forumet.... se
Webmaster Network ->Webbutveckling & webbhotell ->Feedback ->Feedback på konkurs.se önskas ..... inlägg av Che

Mickee 2006-10-17 01:35

PeterHa kan vara så att han villha lite mer kött på benen innan han svarar (dvs kolla mailloggar etcetc)

clonix 2006-10-17 08:55

Missdomain/Emil P har väl fullt upp med Affiliator nu skulle jag tro....

Även där dröjjer mailsvaren! *Pik*

jimmie 2006-10-17 09:24

Citat:

Originally posted by clonix@Oct 17 2006, 09:55
Missdomain/Emil P har väl fullt upp med Affiliator nu skulle jag tro....

Även där dröjjer mailsvaren! *Pik*

Hej,

Får jag fråga vad det gäller? Om möjligt kan jag hjälpa till.

PeterHA 2006-10-17 10:23

Hej Jimmie!

Min fråga gäller ett domänköp, där jag lagt högsta budet
och betalt min faktura på köpeskillingen till missdomain.
Så nu väntar jag på överföringen av domänen.
Har väntat snart i tre veckor och inte hört ett ord från säljaren.
När jag såg att domänen säljs via sedo, så checkade jag med dom
och fick besked att domänen är till salu!

Därför skrev jag till missdomain och ville veta om detta är ok
och vad som händer, hur länge jag ska vänta på domänöverföringen.

Men möttes bara med tystnad från missdomain :(

jimmie 2006-10-17 10:39

Citat:

Originally posted by PeterHA@Oct 17 2006, 11:23
Hej Jimmie!

Min fråga gäller ett domänköp, där jag lagt högsta budet
och betalt min faktura på köpeskillingen till missdomain.
Så nu väntar jag på överföringen av domänen.
Har väntat snart i tre veckor och inte hört ett ord från säljaren.
När jag såg att domänen säljs via sedo, så checkade jag med dom
och fick besked att domänen är till salu!

Därför skrev jag till missdomain och ville veta om detta är ok
och vad som händer, hur länge jag ska vänta på domänöverföringen.

Men möttes bara med tystnad från missdomain :(

Hej,

Tyvärr jobbar jag endast med Affiliator. Jag rekommenderar att du tar upp telefonen och ringer honom, det är ju mycket möjligt att dina mail har hamnat på villovägar. Kontaktainfo finns på http://www.missdomain.com/index.php?page=contact_us

PeterHA 2006-10-17 10:50

Har också sett kontaktinfon, tack.

Att flera mail hamnar på villovägar, det tror jag inte på.
Ett mail, men inte flera stycken.

Dessutom har han läst vad jag skriver här runt 23 tiden igår,
hade han haft något intresse av att svara, men saknar mailen,
ja då hade han bara behövt be mig maila igen, så att han kunde svara på
mina frågor ... Men något intresse fanns tydligen inte för att ge svar.

ToBad 2006-10-17 11:43

Se till att svara nu MISSDOMAIN!

Westman 2006-10-17 11:49

Citat:

Originally posted by PeterHA@Oct 17 2006, 10:50
Att flera mail hamnar på villovägar, det tror jag inte på.
Ett mail, men inte flera stycken.

Både Tele2 och Labs2 har haft smtpservrar svartlistade. Jag såväl som kunder har råkat ut för mail som inte kommit fram och när vi har kontrollerat så har det berott på svartlistade smtpservrar. Sista gången var förra veckan (Labs2).

Det är mao. mycket möjligt att flera mail inte kommer fram beroende på mottagarens spamfilter (eller mailserverns). Därmed inget sagt om just ditt fall. :)

Storen 2006-10-17 12:03

Men om "han" som är Missdomain har varit här och läst tråden, kan man ju reagera på att inget skrevs...

boena 2006-10-17 12:44

Mmm faktiskt riktigt dåligt... Hade själv tänkt lägga ut några domän på missdomain men kanske får välja en annan sida istället... Några förslag förutom sedo?

MrHandley 2006-10-17 12:52

Om det var jag som blev offentligt kritiserad hade jag velat ta tag i det ordentligt. Då slänger man inte bara ur sig ett meddelande vid 23tiden utan man kollar upp exakt vad det rör sig om, var mailen är, har man svarat på dem etc etc.

Dessutom skulle jag ta det direkt med den det gällde och sedan följa upp det här. Ser inte varför någon skulle ta en kundkontakt offentligt på WN.

Men posta gärna en uppföljning här.

PeterHA 2006-10-17 13:36

Citat:

Originally posted by Westman@Oct 17 2006, 11:49
Det är mao. mycket möjligt att flera mail inte kommer fram beroende på mottagarens spamfilter (eller mailserverns). Därmed inget sagt om just ditt fall. :)
Använder gmail och vi har haft mailkommunikation tidigare
som fungerat...

PeterHA 2006-10-17 14:01

Citat:

Originally posted by mlindstrom@Oct 17 2006, 12:52
Om det var jag som blev offentligt kritiserad hade jag velat ta tag i det ordentligt. Då slänger man inte bara ur sig ett meddelande vid 23tiden utan man kollar upp exakt vad det rör sig om, var mailen är, har man svarat på dem etc etc.

Dessutom skulle jag ta det direkt med den det gällde och sedan följa upp det här. Ser inte varför någon skulle ta en kundkontakt offentligt på WN.

Men posta gärna en uppföljning här.

Några rader där han skriver att han ska kolla upp det hela och återkomma via mail ... Det hade varit god service.
Att inte skriva något, mycket dålig stil.

Nicklas 2006-10-17 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av PeterHA
Citat:

Ursprungligen postat av mlindstrom
Om det var jag som blev offentligt kritiserad hade jag velat ta tag i det ordentligt. Då slänger man inte bara ur sig ett meddelande vid 23tiden utan man kollar upp exakt vad det rör sig om, var mailen är, har man svarat på dem etc etc.
Dessutom skulle jag ta det direkt med den det gällde och sedan följa upp det här. Ser inte varför någon skulle ta en kundkontakt offentligt på WN.
Men posta gärna en uppföljning här.

Några rader där han skriver att han ska kolla upp det hela och återkomma via mail ... Det hade varit god service.
Att inte skriva något, mycket dålig stil.

Varför spyr du din galla över detta här. Prova att ringa om du har så bråttom!

PeterHA 2006-10-17 16:02

Citat:

Originally posted by Nicklas@Oct 17 2006, 15:23
Varför spyr du din galla över detta här. Prova att ringa om du har så bråttom!
Tack för ditt tips, har redan fått det rådet. Vilket du
sett om du läst vad jag skrivit i mina inlägg i tråden.

Men frågan var varför missdomain inte svarar på mail?
Dessutom efter att han läst frågan...
Ska det vara så svårt att svara på ett mail?

Alto 2006-10-17 16:03

PeterHA vågar inte ringa :P

PeterHA 2006-10-17 17:25

Citat:

Originally posted by Alto@Oct 17 2006, 16:03
PeterHA vågar inte ringa :P
Varför skulle jag?
Om jag skriver ett mail eller brev till någon så räknar jag med ett svar.
Om jag inte får det inom rimlig tid, så får jag vidta andra åtgärder.
Som i detta fallet är det nog frågan om bedrägeri av något slag,
när man inte får det man betalt för?
Eller varför tar dom betalt och sedan kan jag köpa samma vara från sedo???
Ska låta mitt juridiska ombud titta på det ....

Nicklas 2006-10-17 17:32

Jag tror inte du behöver oroa dej att missdomain blåser dej, det tar tid att göra affärer med både sedo och missdomain. Vill du att det ska gå snabbt ta kontakt med säljaren av domännamnet direkt.

tartareandesire 2006-10-17 17:36

Citat:

Originally posted by Nicklas@Oct 17 2006, 17:32
Jag tror inte du behöver oroa dej att missdomain blåser dej, det tar tid att göra affärer med både sedo och missdomain. Vill du att det ska gå snabbt ta kontakt med säljaren av domännamnet direkt.

Jo, precis, först måste pengarna komma in, sedan ska man ha bevis för att domänen bytt ägare och sedan ska pengarna till säljaren. Det kan ta sin lilla tid. Har man bråttom av någon anledning så är det inte rätt metod men den är säker.

renkis 2006-10-17 17:40

Det tog 3 månader för mig när jag sålde en domän men dom skötte det bra.

PeterHA 2006-10-17 18:04

Citat:

Jag tror inte du behöver oroa dej att missdomain blåser dej, det tar tid att göra affärer med både sedo och missdomain. Vill du att det ska gå snabbt ta kontakt med säljaren av domännamnet direkt.
Att det tar rimlig tid att göra affärer är väl ok!
Men det är inte ok att inte svara på mail!

Citat:

Jo, precis, först måste pengarna komma in, sedan ska man ha bevis för att domänen bytt ägare och sedan ska pengarna till säljaren. Det kan ta sin lilla tid. Har man bråttom av någon anledning så är det inte rätt metod men den är säker.

Pengarna har jag betalt in förra månaden, domänen är ej överförd och ligger nu till salu på sedo. Därför mailade jag missdomain ett par enkla frågor, men fick ej något
svar.... missdomain läste denna tråden ca 23 igår och trots det, har jag ännu inte fått svar på mina mail :(

Citat:

Det tog 3 månader för mig när jag sålde en domän men dom skötte det bra.

Vilken tid det tog! Kan det vara normalt?
Att det tar rimlig tid att göra affärer är väl ok!
Men det är inte ok att inte svara på mail!

ChristofferJ 2006-10-17 19:06

Det kan ta tid, av många anledningar. Men enligt mig så om man driver en internetbaserad verksamhet ska man också kunna svara på email. Det är som att be någon att ringa till personalen när man står vid exempelvis en klädbutiks disk.

Men men, samtidigt så tycker jag du kanske överreagerar lite också, så som sagt om det verkligen är kris så kan du faktiskt ringa.

Lycka till med allt!

PeterHA 2006-10-17 22:04

Citat:

Originally posted by superstoffe@Oct 17 2006, 19:06
Lycka till med allt!
Tack Superstoffe!

Maccke 2006-10-17 23:15

Värst vad ni gnäller på Emil då!
Han var och gjorde business med mig, så för den tiden är han ursäktad.
För övrigt brukar han alltid svara mycket snabbt på epost. Men han har flera företag, samt barn och fru, så det kan nog vara mycket ibland. Var lite uthålliga då!
Sedan kan som nämnts tidigare mail försvinna ibland, eller så får man 100-tals mail om dagen och hinner inte svara alla.. eller glömmer något.

renkis 2006-10-17 23:16

Emil är en riktig schysst kille kan jag säga. Han har hjälpt mig massor av gånger. Trevlig och snacka i telefon med också.
Och som Maccke sa så har han fru och barn + massor av företag.

PeterHA 2006-10-17 23:33

Citat:

Värst vad ni gnäller på Emil då!
Han var och gjorde business med mig, så för den tiden är han ursäktad.
För övrigt brukar han alltid svara mycket snabbt på epost. Men han har flera företag, samt barn och fru, så det kan nog vara mycket ibland. Var lite uthålliga då!
Sedan kan som nämnts tidigare mail försvinna ibland, eller så får man 100-tals mail om dagen och hinner inte svara alla.. eller glömmer något.

Citat:

Emil är en riktig schysst kille kan jag säga. Han har hjälpt mig massor av gånger. Trevlig och snacka i telefon med också.
Och som Maccke sa så har han fru och barn + massor av företag.

Bra att han hjälper sina kompisar och struntar i kunderna!
Missdomain verkar inte vara intresserad av sina kunder och ger urusel service!
Har aldrig stött på något så kasst under mina år på nätet!
Att han dessutom har fler företag gör saken inte bättre, tycks som när han startar ett nytt så skiter han i dom gamla.... Det håller aldrig i längden.

webdoc 2006-10-18 00:00

Jag har också betalat för 2 domäner, som fortfarande inte händer någonting med.
Jag har nog snart väntat ett kvartal.
Händer det inget snart förväntar jag att få pengarna tillbaka.
Har mailat utan framgång.
Jag gillade tjänsten i början, men det missköts numera tycker jag.

Maccke 2006-10-18 00:33

Citat:

Originally posted by PeterHA@Oct 17 2006, 23:33
Citat:


Bra att han hjälper sina kompisar och struntar i kunderna!
Missdomain verkar inte vara intresserad av sina kunder och ger urusel service!
Har aldrig stött på något så kasst under mina år på nätet!
Att han dessutom har fler företag gör saken inte bättre, tycks som när han startar ett nytt så skiter han i dom gamla.... Det håller aldrig i längden.


Vi snackade bara affärer och Emil är duktig på att vårda affärsrelationer och kunder..

PeterHA 2006-10-18 00:50

Citat:

Originally posted by Maccke@Oct 18 2006, 00:33
Emil är duktig på att vårda affärsrelationer och kunder..
Om du anser det måste du ha något fel i huvudet eller är du bara lyckligt lottad
över att han vårdar relationen med dig.

Om du läser i denna tråd så ser du att jag inte är ensam om att ha problem med missdomain och deras USLA kundservice.
Sen kan jag tillägga att jag mött 30-40 personer runt om på nätet där jag varit
och diskuterat detta, som också inte fått svar på sina mail.
En del har väntat i 6 månader och inget svar ännu trots att dom
är betalande kunder.

PeterHA 2006-10-18 03:18

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Oct 17 2006, 17:36


Jo, precis, först måste pengarna komma in, sedan ska man ha bevis för att domänen bytt ägare och sedan ska pengarna till säljaren. Det kan ta sin lilla tid. Har man bråttom av någon anledning så är det inte rätt metod men den är säker.

Bra att du svarade, har nämligen spårat upp dig
som den som sålt domänen jag pratar om.
Auktionen är avslutad.
Missdomain har fått betalt.
Du ska bara överföra domänen till dom kontaktuppgifterna
som du fått av missdomain.
När det är gjort mailar jag missdomain och därefter betalar dom ut pengarna till dig - dom 10 % missdomain tar i avgift.

tartareandesire 2006-10-18 06:30

Citat:

Ursprungligen postat av PeterHA
Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Jo, precis, först måste pengarna komma in, sedan ska man ha bevis för att domänen bytt ägare och sedan ska pengarna till säljaren. Det kan ta sin lilla tid. Har man bråttom av någon anledning så är det inte rätt metod men den är säker.

Bra att du svarade, har nämligen spårat upp dig
som den som sålt domänen jag pratar om.
Auktionen är avslutad.
Missdomain har fått betalt.
Du ska bara överföra domänen till dom kontaktuppgifterna
som du fått av missdomain.
När det är gjort mailar jag missdomain och därefter betalar dom ut pengarna till dig - dom 10 % missdomain tar i avgift.

Det stämmer och papper att skriva på är på väg till Tyskland =)

PeterHA 2006-10-18 09:29

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Oct 18 2006, 06:30
Det stämmer och papper att skriva på är på väg till Tyskland =)
Tartareandesire fantastiskt att du svarade mig tillbaka på 3 timmar,
trots att jag skrev 03.18 :)

Ser fram emot ditt brev, tack!

PeterHA 2006-10-18 19:30

Missdomain:
Väntar fortfarande på svar :(
Kanske en ursäkt vore på sin plats också :)

Istrijan 2006-10-19 11:21

Citat:

Originally posted by Maccke@Oct 17 2006, 23:15
Värst vad ni gnäller på Emil då!
Han var och gjorde business med mig, så för den tiden är han ursäktad.
För övrigt brukar han alltid svara mycket snabbt på epost. Men han har flera företag, samt barn och fru, så det kan nog vara mycket ibland. Var lite uthålliga då!
Sedan kan som nämnts tidigare mail försvinna ibland, eller så får man 100-tals mail om dagen och hinner inte svara alla.. eller glömmer något.

Efter att ha sett att han läst denna tråd, och ändå varken kommenterat här eller återkommit till P på annat sätt, så kan det för en som inte gjort business med honom tidigare, inte tolkas på annat sätt än att det är nåt skumt.

Jag själv kommer undvika missdomain helt efter att sett denna tråd.

Storen 2006-10-19 12:09

Men hur kan man vänta i upp till 6månader på svar??? Får man inget svar inom de närmaste dagarna, skick mailet på nytt...

Om sedan denna killen har flera företag, barn och familj är absolut ingen ursäkt. Möjligen att det kan vara orsaken, men då måste man väl anställa eller avsluta delar av sina åtaganden..

Tyvärr är tiden begränsad och man får tillsätta de resurser som krävs om man är mån om sitt/sina företag...

Isak 2006-10-19 12:58

Jag gillar PMG:s tjänster och tycker att MissDomain har väldigt bra potential. Dock har vi ibland haft liknande erfarenheter där. Känns inte som om de riktigt har resurser att sköta sidan som den förtjänar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson