![]() |
Man kan undra om ni upphört eller enbart ger urusel service??
Skrev mail till er om ett avslutat bud som jag gett: 28 sept, men fick inget svar!? 13 okt, inget svar!? 13 okt igen, inget svar!? Har nu mailat er idag igen och undrat vad som händer och varför jag inte får svar från er??? Har sett att ni har tid att svara i olika frågor här på wn men er support på info(at)missdomain.com är tydligen inte lika viktig :angry: Detta "Tveka inte att kontakta oss ifall du har några frågor eller funderingar!" som ni skrev i ett tidigare mail till mig, är väl att betrakta som ett skämt? Se nu till att kolla er mail, svara mig sedan omgående så vi får denna tråkiga historia ur världen .... |
Ja detta är helt klart någon dom måste förbättra, mailade dom i sommras tror jag det var med en fråga, har ännu inte fått något svar.
|
Citat:
|
Tack Jonas!
Du vet jag att han läst, vad jag skrev. Trist typ som inte ens passade på att svara, när han var här. Ej heller har han svarat tbx på mina mail :( Såg föresten att han iallafall hinner spamma missdomains kunder i en annan tråd här i forumet.... se Webmaster Network ->Webbutveckling & webbhotell ->Feedback ->Feedback på konkurs.se önskas ..... inlägg av Che |
PeterHa kan vara så att han villha lite mer kött på benen innan han svarar (dvs kolla mailloggar etcetc)
|
Missdomain/Emil P har väl fullt upp med Affiliator nu skulle jag tro....
Även där dröjjer mailsvaren! *Pik* |
Citat:
Får jag fråga vad det gäller? Om möjligt kan jag hjälpa till. |
Hej Jimmie!
Min fråga gäller ett domänköp, där jag lagt högsta budet och betalt min faktura på köpeskillingen till missdomain. Så nu väntar jag på överföringen av domänen. Har väntat snart i tre veckor och inte hört ett ord från säljaren. När jag såg att domänen säljs via sedo, så checkade jag med dom och fick besked att domänen är till salu! Därför skrev jag till missdomain och ville veta om detta är ok och vad som händer, hur länge jag ska vänta på domänöverföringen. Men möttes bara med tystnad från missdomain :( |
Citat:
Tyvärr jobbar jag endast med Affiliator. Jag rekommenderar att du tar upp telefonen och ringer honom, det är ju mycket möjligt att dina mail har hamnat på villovägar. Kontaktainfo finns på http://www.missdomain.com/index.php?page=contact_us |
Har också sett kontaktinfon, tack.
Att flera mail hamnar på villovägar, det tror jag inte på. Ett mail, men inte flera stycken. Dessutom har han läst vad jag skriver här runt 23 tiden igår, hade han haft något intresse av att svara, men saknar mailen, ja då hade han bara behövt be mig maila igen, så att han kunde svara på mina frågor ... Men något intresse fanns tydligen inte för att ge svar. |
Se till att svara nu MISSDOMAIN!
|
Citat:
Det är mao. mycket möjligt att flera mail inte kommer fram beroende på mottagarens spamfilter (eller mailserverns). Därmed inget sagt om just ditt fall. :) |
Men om "han" som är Missdomain har varit här och läst tråden, kan man ju reagera på att inget skrevs...
|
Mmm faktiskt riktigt dåligt... Hade själv tänkt lägga ut några domän på missdomain men kanske får välja en annan sida istället... Några förslag förutom sedo?
|
Om det var jag som blev offentligt kritiserad hade jag velat ta tag i det ordentligt. Då slänger man inte bara ur sig ett meddelande vid 23tiden utan man kollar upp exakt vad det rör sig om, var mailen är, har man svarat på dem etc etc.
Dessutom skulle jag ta det direkt med den det gällde och sedan följa upp det här. Ser inte varför någon skulle ta en kundkontakt offentligt på WN. Men posta gärna en uppföljning här. |
Citat:
som fungerat... |
Citat:
Att inte skriva något, mycket dålig stil. |
Citat:
|
Citat:
sett om du läst vad jag skrivit i mina inlägg i tråden. Men frågan var varför missdomain inte svarar på mail? Dessutom efter att han läst frågan... Ska det vara så svårt att svara på ett mail? |
PeterHA vågar inte ringa :P
|
Citat:
Om jag skriver ett mail eller brev till någon så räknar jag med ett svar. Om jag inte får det inom rimlig tid, så får jag vidta andra åtgärder. Som i detta fallet är det nog frågan om bedrägeri av något slag, när man inte får det man betalt för? Eller varför tar dom betalt och sedan kan jag köpa samma vara från sedo??? Ska låta mitt juridiska ombud titta på det .... |
Jag tror inte du behöver oroa dej att missdomain blåser dej, det tar tid att göra affärer med både sedo och missdomain. Vill du att det ska gå snabbt ta kontakt med säljaren av domännamnet direkt.
|
Citat:
|
Det tog 3 månader för mig när jag sålde en domän men dom skötte det bra.
|
Citat:
Men det är inte ok att inte svara på mail! Citat:
svar.... missdomain läste denna tråden ca 23 igår och trots det, har jag ännu inte fått svar på mina mail :( Citat:
Att det tar rimlig tid att göra affärer är väl ok! Men det är inte ok att inte svara på mail! |
Det kan ta tid, av många anledningar. Men enligt mig så om man driver en internetbaserad verksamhet ska man också kunna svara på email. Det är som att be någon att ringa till personalen när man står vid exempelvis en klädbutiks disk.
Men men, samtidigt så tycker jag du kanske överreagerar lite också, så som sagt om det verkligen är kris så kan du faktiskt ringa. Lycka till med allt! |
Citat:
|
Värst vad ni gnäller på Emil då!
Han var och gjorde business med mig, så för den tiden är han ursäktad. För övrigt brukar han alltid svara mycket snabbt på epost. Men han har flera företag, samt barn och fru, så det kan nog vara mycket ibland. Var lite uthålliga då! Sedan kan som nämnts tidigare mail försvinna ibland, eller så får man 100-tals mail om dagen och hinner inte svara alla.. eller glömmer något. |
Emil är en riktig schysst kille kan jag säga. Han har hjälpt mig massor av gånger. Trevlig och snacka i telefon med också.
Och som Maccke sa så har han fru och barn + massor av företag. |
Citat:
Citat:
Missdomain verkar inte vara intresserad av sina kunder och ger urusel service! Har aldrig stött på något så kasst under mina år på nätet! Att han dessutom har fler företag gör saken inte bättre, tycks som när han startar ett nytt så skiter han i dom gamla.... Det håller aldrig i längden. |
Jag har också betalat för 2 domäner, som fortfarande inte händer någonting med.
Jag har nog snart väntat ett kvartal. Händer det inget snart förväntar jag att få pengarna tillbaka. Har mailat utan framgång. Jag gillade tjänsten i början, men det missköts numera tycker jag. |
Citat:
|
Citat:
över att han vårdar relationen med dig. Om du läser i denna tråd så ser du att jag inte är ensam om att ha problem med missdomain och deras USLA kundservice. Sen kan jag tillägga att jag mött 30-40 personer runt om på nätet där jag varit och diskuterat detta, som också inte fått svar på sina mail. En del har väntat i 6 månader och inget svar ännu trots att dom är betalande kunder. |
Citat:
som den som sålt domänen jag pratar om. Auktionen är avslutad. Missdomain har fått betalt. Du ska bara överföra domänen till dom kontaktuppgifterna som du fått av missdomain. När det är gjort mailar jag missdomain och därefter betalar dom ut pengarna till dig - dom 10 % missdomain tar i avgift. |
Citat:
|
Citat:
trots att jag skrev 03.18 :) Ser fram emot ditt brev, tack! |
Missdomain:
Väntar fortfarande på svar :( Kanske en ursäkt vore på sin plats också :) |
Citat:
Jag själv kommer undvika missdomain helt efter att sett denna tråd. |
Men hur kan man vänta i upp till 6månader på svar??? Får man inget svar inom de närmaste dagarna, skick mailet på nytt...
Om sedan denna killen har flera företag, barn och familj är absolut ingen ursäkt. Möjligen att det kan vara orsaken, men då måste man väl anställa eller avsluta delar av sina åtaganden.. Tyvärr är tiden begränsad och man får tillsätta de resurser som krävs om man är mån om sitt/sina företag... |
Jag gillar PMG:s tjänster och tycker att MissDomain har väldigt bra potential. Dock har vi ibland haft liknande erfarenheter där. Känns inte som om de riktigt har resurser att sköta sidan som den förtjänar.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson