![]() |
Idag kunde man ju kostnadsfritt beställa IDN domäner.
Vilka beställde ni? Jag beställde a n n o n s ö r . s e och några till men dom är ännu inte bekräftade av Loopia. |
obekräftat innebär att någon annan fortfarande kan regga, så ett tips är att inte berätta...
|
Det var därför jag inte skrev dom.
men a n n o n s ö r . s e är bekräftad. |
jag beställde ett gäng i morse bla. http://www.gåta.se
|
Här kommer en lista på mina genomförda köp.
annonsör.se sökflyg.se köln.se vö.se öif.se flüge.se éskort.se büro.se düsseldorf.se huvudstäder.se ideé.se _______________________ Någon synpunkt angående dessa genomförda domäner? |
Bara loopia som har denna rabatt eller?
Brukar registrera mina domäner hos active24 och de verkar inte ha detta specielerbjudande. |
Loopia är riktigt bra när det gäller erbjudanden men kanske lite sega på att aktivera domänen.
|
Jag har nu även
wå.se nü.se bjå.se gamé.se lové.se hotéll.se öt.se |
Citat:
I detta fall, med gratis IDN-domäner, slipper man dessutom fakturan och betalningen och då tar hela processen inte mer än 15-20 minuter från början till slut. Det formligen väller in beställningar av IDN-domäner nu :) |
Citat:
|
öbs.seoch nätguiden.se får vi inte glömma :P
Det är rätt kul och regga sånna domäner. Roligt och få se vad andra har köpt. |
Citat:
|
Citat:
Edit: Stavfel |
Här kommer då en del av min fina lista:
äb.se älskning.se ätute.se ölstället.se övernatta.se affiliatenätverk.se affiliate-nätverk.se allalänkar.se annonserahär.se bärbara.se bärbart.se bästaerbjudanden.se bästaerbjudandet.se bästagratis.se beställdomän.se fågratis.se gratisärbäst.se gratisföralla.se gratisköp.se gratisnätet.se gratissök.se gratissökning.se gratistävlingar.se internettjänster.se köpdomän.se köpgratis.se köphemsida.se klädkataloger.se länkbyten.se lå.se målningar.se skrivbordsunderlägg.se tävlagratis.se tjänaextra.se tjänapåreklam.se väljlån.se värt.se + en del mindre intressanta domännamn För övrigt så tycker jag att detta är ett dåligt drag av Stiftelsen för Internetinfrastruktur att dela utt dessa adresser helt gratis. Kommer för det mesta troligen bara leda till spekulationer senare. |
Här är hela min lista hitills:
sökflyg.se köln.se éskort.se flüge.se öif.se vö.se büro.se huvudstäder.se ideé.se öt.se hotéll.se düsseldorf.se nü.se gamé.se lové.se öbs.se bjå.se wå.se nätguiden.se |
är värdelös.se tagen?
|
Citat:
|
reggar alla sina domäner hos loopia idag?
finns det andra alternativ också där det är kostnadsfritt? |
Det finns säker andra alternativ men vissa föredrar Loopia.
|
blev 11st för min del;
designkök.se förstaklass.se alltombåten.se möt.se säljdirekt.se åöä.se äöå.se genväg.se ansiktsvård.se företagsindex.se företagsguide.se |
hehe där var ju min tilltänka designkök.se :P attans :)
edit: men shit, du fick ansiktsvård också :P haha fasen då |
Citat:
|
Hehee :) min var röka.se :P hehe
|
vilken IIS-ombud reggar domänerna snabbast?
|
Hmm Crystone är rätt snabba men Loopia.se funkar bra.
Jag har en fråga angående Loopia. Aktiverar dom domänbeställningar efter kl 19.00 ?? hur länge håller dom på. |
Citat:
|
Tack för alla svaren innan.
Här kommer en till = ) Om man ska registrera domännamn med två sammansatta ord ska man försöka regga dem med mellantecken. DVS www.ård1-ård2.se eller www.ård1ård2.se för att få bättre sökordsoptimering? Tack för hjälpen :blink: |
Citat:
|
Undra hur detta kommer påverka alla som redan har domäner brandade. Exempelvis Motesplatsen.se (äger reda sin) men alla tusentals andra. Domäner lär ju reggas i mängder bara för att det är gratis.
Är det fler än jag som tror det kommer blir svettigt att vara IIS? |
Citat:
|
söka-jobb.se och alltså.se beställda! Men klurar ut lite fler också men det är svårt att komma på fler!
|
[ Jupp, vi hanterar nya beställningar automagiskt 24/7. ]
Hur kan det funka? Jag har iaf väntat nu över 1 timma. Jag har alltid fått vänta till nästa dag när klockan passerat cirka 19.00 tiden. |
Hur funkar det med Loopia om man väljer "Skicka vidare till extern URL"?
Är det bättre att välja "Vidarebefordra"? När aktiveras domännamnen på internet som jag reggat idag? |
feträkning.se har jag reggat. Det kommer bli ett forum där alla domänhandlare kan samlas om 1 år när de får sin reoccuring.
|
Ja, förresten, hur säger man upp domännamnen om 1 år (om man registrerat dessa via loopia)?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen dröjer det upp till 24 timmar innan du kan se den beroende på dns. Den kommer ju få loopias tillfälliga sida att domän är reggad hos dom. Att skicka vidare använder jag funkar jätte bra. |
Citat:
|
Citat:
Beroende vilka dns dator kollar ifrån. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson