WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Polisanmäla spam : Interkatalogen.* (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16805)

klein 2006-10-12 01:44

Är det någon som har polisamält spam i Sverige? Jag har fått spam från något som kallar sej internetkatalogen.* , som stolt skryter med att dom har fått PR5. Men vad jag är det väl kriminellt att skicka ut spam som vänder sej till mej som privatperson? De har knappas direktlänkar heller, utan länkarna gå över .PHP / . ASP script ,dvs total jävla värdelös ur SEO synvinkel.

Börja bli trött på att svenskspråkig spam börja bli mer eller mindre godkänt att skicka ut. Därav tycker jag det är dags att sätta ner foten.

Mördar jag en person , då begår jag en kriminellhandling? Att skicka spam är också en kriminell handling? Varför skall det ena brotten lagföras men inte de ändra?

( Någon mer förvirrad internettjänst har jag väl aldrig stött på för den delen, snacka om rörig layout och flummig )

Davve 2006-10-12 02:07

Det är inte spam utan mail till de som är med i katalogen, ge mig adress till din sida så plockar jag bort dig och du slipper framtida mail.

Anders Larsson 2006-10-12 02:19

Då beror det väl på om man aktivt själv gjort valet att hamna i katalogen?

grazzy 2006-10-12 02:20

Det är per definition spam om man inte lätt kan avanmäla sig Davve, gör livet lite enklare för dig själv och skriv med i breven hur man avanmäler sig.

Davve 2006-10-12 02:28

Citat:

Ursprungligen postat av grazzy
Det är per definition spam om man inte lätt kan avanmäla sig Davve, gör livet lite enklare för dig själv och skriv med i breven hur man avanmäler sig.

Inte i detta fall då det inte är något aktivt nyhetsbrev. Jag plockar gärna bort de som inte vill vara med, bara att maila till oss.

Citat:

Originally posted by -Anders Larsson@Oct 12 2006, 02:19
Då beror det väl på om man aktivt själv gjort valet att hamna i katalogen?

De länkar som kommer in är länkar som personen ifråga lägger till, vi anmäler inga länkar själva och definitivt inte med någon annans epostadress.

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette
Ta kontakt med webbhotellet, dvs Loopia.se.

Information om dessa mail finns på sidan där man anmäler länken så...

Förstår dessutom inte varför han skriver det här istället för att skriva direkt till oss, för det har han inte gjort. Kankse kan det bero på att han själv verkar startat en länkkatalog? :) kanske kan han bli av med sina konkurrenter genom att polisanmäla de? :)

klein 2006-10-12 07:09

Spam är oönskad reklam.

Sedan om du har hittat min adress på annan websidan, spela mindre roll. Det fortfarande spam, jag har inte bett om att få skiten. Idag lämnas en polisanmälan, här skall staturas exempel.

Nej! Jag filtera bort bajset istället. Nästa gång vi får spam från internetkatalogen, då är det bara ddos:a ner serven, som gäller.

Citat:

Originally posted by Davve@Oct 12 2006, 02:07
Det är inte spam utan mail till de som är med i katalogen, ge mig adress till din sida så plockar jag bort dig och du slipper framtida mail.

klein 2006-10-12 07:11

Citat:

Originally posted by grazzy@Oct 12 2006, 02:20
Då skall man skicka ut ett mail innan och fråga, vill jag vara med i nyhetesbrev. En nolltolerans inställning emot svenskspråkiga spam, om det sedan är nyhetesbrev från något bokförlag, nyhetesbrev för någon sukkig internettjänst eller what ever. NOLLTOLERNAS skall råda emot oönskade nyhetesbrev, bevisbörda skall ligga på den som driver tjänsten att han/hon är oskyldigt till att skicka spam.

klein 2006-10-12 07:34

[quote]Originally posted by Davve@Oct 12 2006, 02:28
Citat:

Ursprungligen postat av grazzy,Oct 12 2006, 02:20
Förstår dessutom inte varför han skriver det här istället för att skriva direkt till oss, för det har han inte gjort. Kankse kan det bero på att han själv verkar startat en länkkatalog? :) kanske kan han bli av med sina konkurrenter genom att polisanmäla de? :)

Varför skall jag kontakta Er för? Ni skall lära Er istället, att ge fan att bara skicka ut en massa junkmail. Jag vill ha en diskussion, en norm vad som gäller. Jag är inte intresserad att sätta åt någon enskild webplats. Men en sak är säker, defintionen spam har ändras till mottagarens nackdel.

Den som gjort layouten på Era sajt måste antingen vara total sinnesslö eller ha andra problem. Någon rörigare sajt har jag aldrig sett. Att någon överhuvudtaget skulle använda denna tjänst som startsida, är väl knappas möjligt.

Bara det att ni skicka ut mail för att tala om att ni har fått pr5, visar tecken på sinnessvagheter som oroväckade hos personen som driver denna tjänst eller despration, välj själva.

Den dagen ni har pr8 och ni direktlänkar till sidorna, kan det vara intressant att slösa pengar på Er hemsida.

Men framför allt börja lär Er ödmjukhet, dvs fråga den som skall köpa tjänster, får vi skicka ut nyhetesbrev till Er. Nu använder jag iförsej bara junkadresser numera. Men normen måste ändras för vad som är spam och inte, att bara bajsa ut sina nyhetesbrev till en hög med epost adresser som man hittar på Er olika sidor.

Jag har skickat nyhetesbrev i 10 år. Men jag validera alltid mina adresser, vill du verkligen ha nyhetesbrev? Sedan finns de alltid i nyhetesbreven länkar, som gör att användaren kan radera sej direkt från maillistor.

Numera spam makera jag dock bara nyhetesbrev, sedan sköter thunderbird resten.

Du kan vara 100% lugn, jag tänker inte starta något konkurande sida, så Ni kan sluta att fantisera där.

N!cklas 2006-10-12 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av klein
...Varför skall det ena brotten lagföras men inte de ändra?...

Citat:

...Nästa gång vi får spam från internetkatalogen, då är det bara ddos:a ner serven...

Jag har lärt något nytt : det är lagligt att sänka en server. Åtminstone om klein vet vad han pratar om... :unsure:

Davve 2006-10-12 07:46

Istället för att slösa tid på dina långa utlägg så sicka mig den adress du fick meddelande till så ska den tas bort, skriv även vilken sidan det är som du har i vår katalog tillsammans med den adressen.

http + email så ska du inte få några mer mail, annars kommer du få det igen. Du kan antingen PMa dessa uppgifter här eller maila från sidan.

Citat:

Du kan vara 100% lugn, jag tänker inte starta något konkurande sida, så Ni kan sluta att fantisera där.

Är inte den sidan du har i din profil en länkkatalog?

Urklipp från sidan där man lägger till sin länk som du måste gjort för att få mail:

OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.se till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.

Läs innan du postar så slipper du svettas av ilskan sedan.

MRDJ 2006-10-12 08:34

För att det skall klassas som spam skall det komma från en site du inte reggat dig på.

finns det en länk för att avregistrera sig i mailet som funkar så kommer du nog inte långt med en anmälan..

grazzy 2006-10-12 08:39

Det finns ingenstans i mailet angivet hur man kan slippa att få framtida mail.

xpat 2006-10-12 08:42

Davve, du har en poäng i det, man skall inte kasta sten i glashus!

klein 2006-10-12 10:22

Citat:

Originally posted by Davve@Oct 12 2006, 07:46

OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.se till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.

Läs innan du postar så slipper du svettas av ilskan sedan.

Nu är det så här, att jag har aldrig anmält mej till Er katalog. Sedan kan du komma dragade med dina texter.

Men kan du bevisa att jag har anmält mej till din katalog, så skall du självklart få en ursäkt. Men det är du som skall bevisa, inte jag.

Om du menar den länker jag har min profile, så är de länkar för privatbruk. Jag har inga ambtioner över detta.

Jag vill bara att nyhetesbrev där inte användare inte validera sitt deltagade skall klassa som spam, vad är det du förstår?

klein 2006-10-12 10:24

Citat:

Originally posted by fredlund@Oct 12 2006, 08:34
För att det skall klassas som spam skall det komma från en site du inte reggat dig på.

finns det en länk för att avregistrera sig i mailet som funkar så kommer du nog inte långt med en anmälan..

FEL!

Spam är det så fort jag inte vill ha det. När de inte finns möjlighet att enkelt att avsäga det. Vilket inte fanns.

klein 2006-10-12 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av N!cklas
Citat:

Originally posted by -klein@Oct 12 2006, 00:44
...Varför skall det ena brotten lagföras men inte de ändra?...

Citat:

...Nästa gång vi får spam från internetkatalogen, då är det bara ddos:a ner serven...

Jag har lärt något nytt : det är lagligt att sänka en server. Åtminstone om klein vet vad han pratar om... :unsure:

Det är lika kriminellt som att skicka spam som att ddosar ner en maskin. Men att ddosa ner en server som syssla med spam, bör ses som nödvärn.

Särskilt när webmaster erkänner här i forumet att han inte har validerat adresserna, utan bara plocka ut en hög med epost och skickat. Visa på oroväckade låg tankekapitect, vad som är spam eller inte.

acidflash 2006-10-12 11:38

Bordet det inte vara så att om klein har anmällt sig till internetkatalog så borde han vara medveten om det och gjort av med dom 30kr som det kostar att lägga in sig?
Och han säger ju att så inte är fallet, så då känns det lite knepigt.

Davve: Vill bara påpeka om att ni kanse ska ha rätt information på sidan:

Citat:

OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.xx till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.
Ska det inte stå rätt adress där?
inernetkatalog.xx ska nog vara internetkatalog.xx?

patrikweb 2006-10-12 12:02

Att hota med DDoS är ett brott som även finns bevis för nu, sedan kan man räkna skadestånd för alla som har länkar där som kanske skadar sin placering på google pga nertid.

Största problem med spam är inte från enskilda små sidor utan från utlandet, lösningen skulle vara att IANA inföför att man kan stänga av visssa ISP/länder från internet samt att leverantörer själva får betala skadestånd och ersättning som baseras sig på hur mycket spam/ddos som kommer från deras nät.

klein 2006-10-12 12:28

Citat:

Originally posted by acidflash@Oct 12 2006, 11:38
Bordet det inte vara så att om klein har anmällt sig till internetkatalog så borde han vara medveten om det och gjort av med dom 30kr som det kostar att lägga in sig?
Och han säger ju att så inte är fallet, så då känns det lite knepigt.

Davve: Vill bara påpeka om att ni kanse ska ha rätt information på sidan:

Citat:

OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.xx till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.
Ska det inte stå rätt adress där?
inernetkatalog.xx ska nog vara internetkatalog.xx?

Jasså! Kostar det pengar att anmäla sej där? Jag har aldrig varit inne på sidan, förän jag fick spam från katalogen i morse.

Sedan att internetkatalogen.* sitter och ljuger, dikta ihop massa saker, får stå för honom. Men det är otrolig dålig kontroll på vad dom gör, sedan känns inte sidan särskilt seriös, så varför skulle personerna bakom sajten vara de?

Istället för skylla ifrån sej, lös problemet istället

1) Inför valdering av regestering. ( T.e.x klicka på länk som mailas )
2) Fråga användare tydligen, vill ni har nyhetesbrev?
3) Gör det enkelt för användare att avsäga sej nyhetesbrev.

Jag tro ingen här på WN vill ha samma sitation som idag existera på engelskspråkiga, mail där viktiga affärsmail riskera blandas ihop med reklam för oseriösa internettjänster.

Därav tycker man skall sätta ner foten, och visa att det är nolltolerans som gäller emot svenskspråkig spam.

klein 2006-10-12 12:42

Citat:

Originally posted by patrikweb@Oct 12 2006, 12:02
Att hota med DDoS är ett brott som även finns bevis för nu, sedan kan man räkna skadestånd för alla som har länkar där som kanske skadar sin placering på google pga nertid.

Största problem med spam är inte från enskilda små sidor utan från utlandet, lösningen skulle vara att IANA inföför att man kan stänga av visssa ISP/länder från internet samt att leverantörer själva får betala skadestånd och ersättning som baseras sig på hur mycket spam/ddos som kommer från deras nät.

Att DDOS:ar ner en maskin är fel, det drabbar oskyldiga framförallt. Särskilt om dom ligger på ett webhotell. Bättre att bedriva dialog med webbhotellet.

Om någon våldtar din dotter, och du sedan sparka söder pungkulorn personen? JA, du begått ett brott, men moralisk har du gjort rätt. Så vad är skillnaden?

Kan folk låta inte andra vara ifred, så har man rätt att freda sej.

Finns det verkligen så sinnesslöa personer som betalar för att ligga på det där skräp indexet?

Varför försvara Ni de kriminella handlingar som internetkatalogen har begått genom att skicka spam?

Att hota med ddos var dock barnsligt och fel av mej.

Jag vet mycket väl vad problemet med spam består av, men det är inte samma sak som att svenskspråkigt spam skall få fotfäste. Dvs säger man inte ifrån och markera tydligt vad som gäller, så kommer snart våra mailboxar bli nergeggade av folk som tycker att deras nyhetesbrev måste du läsa, utan någon fråga eller liknade. Sedan kommer navia och korkade om defientioner att göras som i där här fallet för att försvara sej.

M.R 2006-10-12 13:04

Citat:

Originally posted by klein@Oct 12 2006, 12:42
Finns det verkligen så sinnesslöa personer som betalar för att ligga på det där skräp indexet?
Vaknat på fel sida idag? eller är du alltid så här trevlig?

Även jag fick mail av internetkatalog, dock har jag registerat mig.
Men som Davve skriver varför inte ta kontakt med honom innan du börjar leka script kiddie/gnällkärring?

Mattias 2006-10-12 13:09

Var ju himla trevligt att du anser dig själv ha rätt att ddosa andra
för att andra inte skall få skicka mejl till dig :-)

Givetvis är det dina egna lagar och regler som gäller i ditt wonderland.
Men eftersom det är så det skall tänkas så är det väl inte mindre rätt att
personen hotar med något värre än ddos tillbaka.

Trevlig liten nöt

patrikweb 2006-10-12 13:10

Är skildnad sparka pungen av en person eller alla som har en pung som fanns i närheten, att sänka en mail server endast som endast används för skicka spam som inte skadar några andra kan ses som en bra sak kanske.

Problemet är ofta att du inte kan sänka något som inte skapar med skada än nytta.

Sedan lär polisen ta dig som en idiot och får något diskutera på sin rast, tror du ens dom verkligen gör en riktigt anmällan och inte använder det som toa papper?

Att anmälla 1 litet mail som spam från en liten sida kommer man inte långt på, polisen klarar inte ens av hantera inbrott eller stöld ens idag.

Fick med detta mail ifrån dom, minns inte om jag reggat mig på sidan eller inte. Men det var en mycket liten % av alla spam som kommer per dag.

Men jag skulle aldrig lägga ner så mycket tid på anmälla enstaka mail som spam.

FredrikMH 2006-10-12 13:56

Detta har ju varit uppe på tapeten förr. När jag anmälde min sida så accepterade inte jag att ta emot mail. Så länge inte jag gjort det så är det spam som dyker ner i inkorgen. Efter mycket gnäll blev jag i alla fall borttagen :) Phew...

Edit: Kan ju meddela att när sidan öppnades fanns där bara ett registreringsforumulär, var gratis att registrera sig och det stog ingenting om att man accepterade att ta emot mail som det gör idag. Jag dubbelkollade även detta när jag första gången fick mailet för att inte göra bort mig men det fanns absolut ingen information.

grazzy 2006-10-12 15:28

Jag vidhåller att Davve kan lösa problemen på ett enkelt sätt genom en enkel avregistering. Så slipper vi sådana här tråkiga trådar. Förstår inte varför Davve? Inser du inte själva att du skapar (väldigt) missnöjda användare som drar på dig massor av badwill helt i onödan?

Davve 2006-10-12 15:46

Citat:

Originally posted by grazzy@Oct 12 2006, 15:28
Jag vidhåller att Davve kan lösa problemen på ett enkelt sätt genom en enkel avregistering. Så slipper vi sådana här tråkiga trådar. Förstår inte varför Davve? Inser du inte själva att du skapar (väldigt) missnöjda användare som drar på dig massor av badwill helt i onödan?

Jo, klart, men det är enkelt att avregistrera sig, bara att maila till oss vilken sida som ska bort, det är väl inte svårt. Men jag ska prata med våra programerare och se om vi kan bli bättre där.

Vi vill inget mer än att lösa sådana problem enklast möjligt, men som ni säkert märker själva verkar inte personen ifråga vilja bli bortagen ur registret, vi har fortfarande inte fått något mail från han vilken sidan som finns i vårt system eller vilken mailadress det rör sig om så att vi kan plocka bort dessa uppgifter.

Återigen, man hamnar inte i katalogen utan att regisrerat sig där, om inte det är så att någon annan gjort det åt honom, men sådant kan inte vi kontrollera.

grazzy 2006-10-12 15:52

Mjo det kan ni. Ni kan skicka ut verifieringsmail .. :P

Davve 2006-10-12 15:55

Vi skickar ut verifieringsmail :) Sedan ett till när sidan blir godkänd eller avslagen. Så det verkar konstigt att han inte reagerade tidigare. Men det kanske är mindre tråkigt att få mail om att ens sida läggs till i katalogen, va vet jag.

Mickee 2006-10-12 16:12

Saken är väll den som davve säger; att han har skickat ut till dom som har valt att gå med katalogen och när man gick med godkände användaren att man kunde få informationsmail.

Att någon har anmält sig med din epost kan vara fallet klein ?
Med den attityden du visar så kan jag förstå om någon lägger till din epost i flertalet epostlistor.

Denna tråden känns mer som att det är klein som är uteefter att "jaga Inlägg på wn".
Enligt mig borde en moderator ta bort hela tråden och ge en varning till klein som blandannat skriver "Den som gjort layouten på Era sajt måste antingen vara total sinnesslö eller ha andra problem". Tråden har spårat ur för längesedan!

klein 2006-10-12 16:14

Citat:

Originally posted by patrikweb@Oct 12 2006, 13:10
Är skildnad sparka pungen av en person eller alla som har en pung som fanns i närheten, att sänka en mail server endast som endast används för skicka spam som inte skadar några andra kan ses som en bra sak kanske.

Problemet är ofta att du inte kan sänka något som inte skapar med skada än nytta.

Sedan lär polisen ta dig som en idiot och får något diskutera på sin rast, tror du ens dom verkligen gör en riktigt anmällan och inte använder det som toa papper?

Att anmälla 1 litet mail som spam från en liten sida kommer man inte långt på, polisen klarar inte ens av hantera inbrott eller stöld ens idag.

Fick med detta mail ifrån dom, minns inte om jag reggat mig på sidan eller inte. Men det var en mycket liten % av alla spam som kommer per dag.

Men jag skulle aldrig lägga ner så mycket tid på anmälla enstaka mail som spam.

Vad polisen utreder och inte utreder är en gåta. Men det händer även att polisen utreder "skitbrott", om det bero på att den som anmäler trycker på eller att polisen vill visa upp statistik att dom minsann löser brott.

Jag skulle inte heller lägga ner så mycket tid, det handlar inte om det. Utan om att interkatalogen skall sluta skicka ut spam, utan att fråga folk om man vill ha deras nyhetesbrev. Uppbarligen ändra dom sina vilkor efterhand och tar till lögner till sitt försvar.

Men frågan handlar om, vilka regler som skall gälla? Jag skiter fullstädigt i internetkatalogen.* spam, utan det jag vill ha är en disksussion kring. För det som en gång i tiden var en etikett på internet håller på att luckras upp, då allt fler och fler börja använda mail marknadsföreningssyfte utan någon vett.

För slutändan handlar det om alla våra mailboxar.

Eller vill ni att det skall som i det här fallet : http://www.idg.se/2.1085/1.78786 , där en domstol vill stänga en
antispam sajt, då "emarknadsföretag" vill hävda sin rätt.

Davve 2006-10-12 16:15

Tack Mickee och Grazzy för stöd, jag känner också att detta är mer en pajkastning mot sidan än försök att lösa problemet.

klein 2006-10-12 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av M.R
Citat:

Vaknat på fel sida idag? eller är du alltid så här trevlig?

Även jag fick mail av internetkatalog, dock har jag registerat mig.
Men som Davve skriver varför inte ta kontakt med honom innan du börjar leka script kiddie/gnällkärring?

Varför inte vända på steken, varför fråga inte interkatalogen mej först om jag vill ha nyhetesbrevet? Det handlar inte om gnäll utan att få bestämma själv över sin mailbox.

Varför skall jag ta kontakt med honom för? Jag har inte bett att få mailet, jag har ingen anledning att avsäga mej något , inte har bett om. Utan Davve skall lära sej att hur man gör saker och ting rätt. Jag får 100 spam varje dag, så du menar att jag skall skriva till dem och säga att jag inte vill ha spam? Hur mycket tid tro du jag har?

Dvs har ett så kallat opt in förfarande, som det står i lagen att man skall ha. Jag sätter inte upp mej på nix registret heller, utan jag ber telefonförsäljare att dra åt helvete. "Brännt barn skyr elden", som det heter. Jag har inga problem med telefonförsäljare längre, antaligen för det är ett arbetesmiljörproblem att telefonspama mej. :-)

Jag har inte betalt några 30 kr, har aldrig varit inne på hans hemsida tills idag. Men om Davve kan visa upp ett papper med min namnteckning på, där jag har godkänt att han får skicka spam, så skall han få en ursäkt.

klein 2006-10-12 16:28

Citat:

Originally posted by Mattias@Oct 12 2006, 13:09
Var ju himla trevligt att du anser dig själv ha rätt att ddosa andra
för att andra inte skall få skicka mejl till dig :-)

Givetvis är det dina egna lagar och regler som gäller i ditt wonderland.
Men eftersom det är så det skall tänkas så är det väl inte mindre rätt att
personen hotar med något värre än ddos tillbaka.

Trevlig liten nöt

ddosar är ingen bra lösning. Jag skriver inte min egna lagar och regler som interkatalogen.* gör, dvs godtyckligen spam:ar folk. Att jag skrev så, var klumpigt gjort, utan bör mer tolkas som uttryck för frustation , att folk inte lär sej att följa de regler som finns på internet med opt in osv.

FredrikMH 2006-10-12 16:30

Klein du behöver inte aggera så aggresivt, det skapar bara dålig stämning. Jag förstår din frustration över det hela. Som sagt så behöver du inte ha betalt någonting för betalningen har inte alltid funnits på sidan, inte heller har texten om att man får mail (läs skärpmail) funnits där hela tiden. Om denna texten kom upp igår eller förra året vet jag inte.

Men Davve som man bäddar får man ligga?
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=länkarkiv&s=wn

Inte helt oväntat att folk blir förbannade?

Davve 2006-10-12 16:33

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Oct 12 2006, 16:30
Klein du behöver inte aggera så aggresivt, det skapar bara dålig stämning. Jag förstår din frustration över det hela. Som sagt så behöver du inte ha betalt någonting för betalningen har inte alltid funnits på sidan, inte heller har texten om att man får mail (läs skärpmail) funnits där hela tiden. Om denna texten kom upp igår eller förra året vet jag inte.

Du får väl inga fler mail efter att du sa till mig att du inte vill ha det?

FredrikMH 2006-10-12 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Davve
Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH

Nej det är helt korrekt. Men jag bad aldrig om att få dem heller...

Davve 2006-10-12 16:38

Citat:

Citat:

Originally posted by -Davve@Oct 12 2006, 16:33
Citat:

Nej det är helt korrekt. Men jag bad aldrig om att få dem heller...

Det är något vi inte tänkt på från början och bad om ursäkt för det. Sedan hade vi den texten i alla automatiska mail som skickades vid inlägg av sin sida i katalogen ocg beskrivning hur man kan skippa det. Numera finns den texten på sidan man lägger in sin länk.

nomicon 2006-10-12 16:43

Klein - Ett troll på WN.

Saint 2006-10-12 16:46

En länk med avregistrering i nyhetsbrevet ska det alltid finnas.
I mitt högst personliga fall så brukar jag spammarkera nyhetsmail som inte har en enkel avregistreringsknapp när jag väljer att avsluta min prenumeration.

Davve, allt pekar på att du gjort ett fel, istället för att förklara dig bör du visa lite hänsyn och visa lite handling för att åtgärda problemet.

klein 2006-10-12 16:47

Citat:

Originally posted by Mickee@Oct 12 2006, 16:12
Saken är väll den som davve säger; att han har skickat ut till dom som har valt att gå med katalogen och när man gick med godkände användaren att man kunde få informationsmail.

Att någon har anmält sig med din epost kan vara fallet klein ?
Med den attityden du visar så kan jag förstå om någon lägger till din epost i flertalet epostlistor.

Denna tråden känns mer som att det är klein som är uteefter att "jaga Inlägg på wn".
Enligt mig borde en moderator ta bort hela tråden och ge en varning till klein som blandannat skriver "Den som gjort layouten på Era sajt måste antingen vara total sinnesslö eller ha andra problem". Tråden har spårat ur för längesedan!

Så är inte riktigt fallet. Det verka finns olika versioner av formulär och validerings förfarande på nämda hemsida. Visst jag uttrycker mej hårt och i något inlägg "klumpigt" då jag svamlar om ddos.

Om det står ej reklam på din dörr, sedan dumpa brevbärare massor med reklam ändå, blir du glad då?

Vad det gäller layouten på nämda sajt, så är den väldigt objekt bedömning, men jag tycker den ser för jävlig ut och påmminer mer om oseriösa hemsidor på nätet, än en seriösa hemsida.

Men du kanske har rätt, bättre att avbryt den här tråden. Åldern verka ändå vara för låg för att folk, skall fatta konsvensera av att inte följa det OPT IN rekommedationer.

Följden kommer bara bli att folk inte ge ut sin riktigta epost adress varken när dom E handlar gör andra saker på nätet, pga oseriösa aktörer.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson