![]() |
Tjena.
Tänkte kolla om det är ngn som använder sig av Ventelo Privat telefoni? Synpunkter, klagomål, saker som man inte såg från början, avtal etc? Tacksam för svar. MVh AnOn |
Vi har ett par kunder som använder venFelo som företagstelefoni, jag kan inte annat än avsky deras support. Deras hemsida är värdelös med. Att det ska ta 10 minuter att få ett par gprs inställningar skickade till sig för att man väntar i telefonkö, och funktionen saknas på deras hemsida är skandal.
Yahoo va glad jag lät, men det speglar mina åsikter om ventelo bra... |
Jag vill bara säga 2 saker, utan att behöva förklara mig närmare:
1) Jag har jobbat på Ventelo 2) Jag skulle aldrig skaffa ett abb hos Ventelo |
Måste kanske tillägga att det givetvis är min helt privata åsikt. :)
|
najk: Vet inte om det är skillnad på Företagstelefoni och Privattelefoni men det lät ju inge vidare.
Robert: Kan du PMa mig varför är du snäll. Vill bara vara helt 100% säker innan jag säger nej :) Tack för svar från er båda. |
Du har PM
|
Jag säljer telefoni för Ventelo via Allsite AB.
Det är väl okej. Just i företagssidan är det många som använder det. |
Säger samma sak, ventelo är bara kludd. Grannen vi har körde det i sin firma och maken till problem har jag inte sett på telefoni tidigare.
|
Som vanligt låter ni som ett gäng gnälliga pensionärer... :angry:
Inte ett enda konkret exempel på vad som är dåligt. Jag använder Ventelo på fast tele, mobil tele och min internet uppkoppling. Aldrig haft ett enda problem. När jag ringt kundtjänsten svarar som BETYDLIGT snabbare än tex Telia. Som bonus behöver jag inte sitta och knappa in till vilken avdelning jag vill till, utan en riktig människa svarar. Mvh R |
Jag vill varna för Ventelo!
Vi har en växel med 100 + 30 nummer som är direktansluten till Ventelo, det innebär att Ventelo ansvarar för allt som går från vår växel till b-nummer. De kan mao inte skylla på Telia. Vi använder inte alla nummer själva utan hyr ut anknytningar till andra företag i samma lokaler som då får egna nummer och/eller nummerserier. Vi har haft Ventelo i 24 månader och nu nyligen förlängde vi detta ab 12 månader. Under de första 24 månaderna hade vi väldigt mycket problem med allt möjligt. Vid ett tillfälle ekade det i telefonerna så det inte gick att prata, detta pågick under 2 veckor. Vi reklamerade och fick 14,000 SEK exkl moms i kompensation, något som ersatte lön till säljare men inte förlusten för företaget. Vi omsätter cirka 100.000 - 150,000i veckan som till 99% består av säljarnas prestation per telefon, vi är altså väldigt beroende av telefonerna. Under de första 24 månaderna gjorde vi 2 reklamationer där telefonerna låg nere helt och vi blev ersatta med vad vi betalar ut i lön till säljarna. Förutom dessa 2 reklamationer så har vi minst en gång i månaden behövt felanmäla telefonin till Ventelo. Inte en enda gång har det varit fel på växlen, utrustning eller något annat än Ventelo. Ventelo har gett oss en egen kontaktperson som jag ger högsta betyg på alla sätt. Hade det inte varit för denna person och löften om allt första året/åren vara var inkörningsperiod så hade vi ALDRIG förlängt avtalet 12 månader till. Vi är nu inne på vår tredje reklamation och har ej fått svar ang den på 14 dagar, nu sitter vi utan telefon IGEN inan ens den sista reklmationen är behandlad! Vi har köpt/fått en helsida i en tidning som når ut till 120,000 läsare där vi kommer berätta vilka problem vi haft med denna operatör. Denna tidning kommer även gräva vidare och är intresserad av andra som har eller har haft problem med Ventelo. Svara på detta om ni har något att berätta så ser vi till att det också hamnar i tidningen OM inte Ventelo löser vårt problem på ett bra sätt vilket betyder häver avtalet på studs och kompenserar oss. |
Verkar var nyhetstorka på orten! Skriva en helsida om en växel som inte fungerar?!?
Be dom gå in på PTS hemsida, där är information så dom kan fylla sin tidning i 1000 år. |
Vi har Ventelo, gamla RSLCOM, vi har inkommande via Telia och utgående via Ventelo och det har funkat jävligt bra i 4-5 år nu. Billigt också. Vi har en 5 växelslinje men nu håller jag på att byta till Asterisk och vi ska antagligen slita ut gamla telia växeln om det här fungerar bättre.
|
vi kör ventelo på vårt ena kontor, vilket funkar helt ok fast inte bra. Vi har fortfarande kvar abb hos telia pga deras smidiga isdn-möjligheter som vi använder till de fasta telefonerna men har förvalet hos ventelo. Det mest spännande med denna kombination är ju alla båda leverantörerna alltid börjar med att skylla på varandra, så vet man inte alls vad felet är när man ringer supporten så kan man ringa i en cirkel. Men överlag så funkar det väldigt bra, händer dock att de strular i deras växlar, vilket innebär att man måste ringa över telias prefix för att komma ut på linjen ibland, men förekommer inte ofta, 3-5ggr per år, i någon/några timmar, men väldigt störande och inte direkt så bra. Men annars är det bra på att leverera och håller bra priser.
Måste också berömma deras motto, att kundtjänst ska vara direkt, det är underbart, någon som svarar och kopplar vidare (istället för att man ska trycka 1,2,3 etc.) dvs svar direkt, koppling, sen telefonkö som hos alla andra:) |
Jag håller med om att supporten är suverän! Vi har egen kontaktperson som alltid svarar under arbetstid och ställer upp till 100%. Det hjälper dock inte mot att Ventelo som leverantör ger oss en telefonilösning som inte håller måttet.
Både vi och våra hyresgäster i växlen blir helt stillastående om telefonerna inte fungerar. Hade detta problemet bara inträffat en gång så hade det inte varit några bekymmer alls! Detta händer dock extremt ofta! Vi har en reklamation liggandes hos ventelo och innan den ens blivit behandlad så blir vi drabbade igen. Varje missöde från ventelo kostar oss ett antal tusen i förlorade intäkter samt löner till personal som försörjer sig som säljare och jobbar mot provision. Anledningen till att vi vill ha dålig publicitet för ventelo är att vi gett dem ett ultimatum, häv vårt avtal o kompensera oss eller hamna i tidningen. Det är ingen växel som inte fungerar utan det är en leverantör som inte kan leva upp till vad de lovat. Jag säger inte att Ventelo överlag är skit jag berättar bara vad jag råkat ut för och jag misstänker att de har en drös andra missnöjda kunder också. Mitt tips är: Byt till Tele2, de är en större operatör som enligt min mening har koll på läget och dessutom har bra mobillösningar. |
Jag upptäckte precis en finess med Ventelos företagsabonnemang. Det är att om man säger upp avtalet före utgångstiden så får man betala 295kr+moms för varje månad man har kvar fram till avtalstidens slut, istället för deras normala pris 99kr/månad för den avtalstyp som vi hade.
Nu har jag inte kollat upp om andra operatörer har liknande upplägg, men rent spontant kändes det lite... ovanligt. |
Skriver inte allt för ofta här, men i denna tråden kunde jag inte låta bli.. Fick en försäljare på tråden ( privat ) som ville sälja en rabatt?? Japp han var fast besluten att det var en rabatt han sålde trots upprepad frågeställning om detta.
Istället för att låta malet gå på så frågade jag snabbt vad företaget hette som försökte sälja mig denna rabatt( han presenterade alltså inte företagsnamnet från början ). När jag då via namnet ( Ventelo ) insåg att det var ett simpelt teleabbonemang han ville sälja till mig så frågade jag varför han inte sa detta från början. Slutsatsen av samtalet var att det inte stod så i hans manuscript.. Ja kort sagt det måste varit den absolut i särklass sämsta försäljare jag haft att göra med. Är själv säljare, dock b2b, så jag brukar försöka ha hyffsat tålamod med dem. Denna gosse bad jag dock att inte ringa igen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson