![]()  | 

Om jag ägde Berlin.nu vore det en bra domän? Eller någon annan liknande domän? 
	 | 

Ja, det vore en bra domän såklart. Du kommer på sin höjd att få örgryte.cc dock :P 
	 | 

Citat: 

Hvar.se Brac.se Porec.se Elgouna.se  | 

Jag kan erbjuda dessa för 20.000 kr/st (+moms) om intresse finns. 
	athen.se bagdad.se belgrad.se frankfurt.se geneve.se montreal.se munchen.se pristina.se tehran/teheran.se tirana.se gdansk.se - 30.000 kr warszawa.se - 30.000 kr los-angeles.se - 30.000 kr new-york.se - 60.000 kr inrikes.se - 100.000 kr utrikes.se - 100.000 kr  | 

Citat: 

| 

varför inte www.munich.se ? samt belgrad heter väl eg. Beograd internationellt.... 
	 | 

Beograd heter det på Serbiska.  
	Prishtina.se heter det på albanska.  | 

Citat: 

munchen.se och munich.com är väl det som känns bäst?  | 

Citat: 

I andra hand är nog ofta landets nationella stavning mest relevant, t. ex Muenchen.de som man kör i Tyskland. Ska man ha engelsk stavning går nog de flesta till munich.com direkt, som Robertsson påpekar.  | 

Citat: 

Det visar sig att canterbury.se är ledigt. Så det känns bra urvattnat med alla dessa stadsdomäner. New york utan bindesstreck hade varit kanonbra men annars är det en medioker lista som inte kommer att generera i närheten av begärt pris! Athen stavas utan h på svenska,  | 

Jag kan släppa newyork.se för 20 miljoner bara för att jag känner mig glad idag ;) 
	 | 

Citat: 

För er andra stads kåta kan jag nämna att Ljubljana.se är ledig (Sloveniens "huvudstad")! Skynda regga...och sälj sen för 50 000 kr Förresten jag släpper kanarieöarna.se för 20 miljoner... ;) jag vet, jag vet, har bara haft den i 3 månader...  | 

Citat: 

| 

Jag har domänerna: 
	Ottawa.se - Kanadas huvudstad Canberra.se - Australiens huvudstad Jakarta.se - Stor stad i Indien med över 10 miljoner invånare. Perfekta domännamn för att göra portaler eller resesidor om dessa ställen. Kan tänka mig att sälja dessa till bra pris.  | 

Citat: 

| 

Kan även säga att Podgorica.se är ledig. Det är grannlandet Kosovs huvudstad :P  
	hehe landet heter Montenegro.  | 

Har också ett par till salu om priset är det rätta. 
	vancouver.se -värd för vinter-os 2010 baltikum.nu -lämpar sig bra som resguide edit- ursäkta, missade att det handlade om huvudstäder -edit  | 

brisbane.se är ledig 
	sydney.nu är ledig Skynda regga och tjäna maaaaaassvis med pengar  | 

Shanghai.SE (Karatän 2006-10-15) 
	Paris.SE (Karatän 2006-12-10) Santiago.SE Calcutta.SE Jakarta.SE MexicoCity.SE Osaka.se Dhaka.SE  | 

Citat: 

| 

Frågar är om det finns något värde i såna här domäner, vad kan de användas till som generarar pengar? 
	Jag skullev vilja påstå nästan ingenting i dagsläget. Visst, en mycket bra turistsida för svenskar kanske skulle slå, men det är relativt få domäner som det passar till.  | 

När vi ändå är inne på ämnet fantasisummor... Hur många miljoner kan jag få för min lasvegas.se som jag köpte för 5 papp för ca 1 år sedan... :-) 
	 | 

Har någon ur huvud taget sålt en utlänsk-stadsnamn-domän med toppdomän .se? 
	 | 

Jag har köpt ett 20-tal "begagnade" städer, så någon måste ha sålt dessa :) 
	 | 

London.se såldes för 60 000 sek 
	 | 
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:45. | 
	Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson