![]() |
Har just laddat upp en helt omskriven version av min startsida superstart och skulle vilja ha lite synpunkter på vad som kan förbättras eller vad folk tycker om lösningen.
http://www.superstart.se / Jens |
Första intrycket var att den var rätt så rörig men förstår att det måste vara ett måste då man vill samla allt man vill se när man öppnar webläsaren på ett ställe och inte vill göra sidan superlång.. men dessto mer man kollade på den dessto mer gillade jag den, då man kunde ändra färgtema till ett som gjorde kontrasterna på sidan bättre osv. Men det var en sak på sidan som drog till sig min uppmärksamhet, det var då man höll musen över t.ex. en aftonbladet rubrik så kom det upp en bild eller text eller både och på ett snyggt sett så blev lite fundersam över hur du har gjort det... har du löst det via något javascript eller hur är det uppbyggt? Sen kom ihåg listan m.m. verkar praktiskt.. ska försöka kolla in sidan mer nåndag med mer tid, den verkade tämligen intresant.
|
Känns som en svensk pageflakes.com.
|
Citat:
|
bra:
+ känns genomarbetetad + grafiskt konsekvent (hyffsat) sämre: - headern (passar inte med resten), gradienter, dropshadow, osv osv. - knaparna i headern, vad hände där? - headerns höjd, den känns för liten. - footer saknar jag.. finns inget "avslut på sidan". - är inte 100% säker på att bakgrundsfärgen/tonen är optimal |
Jag tycker den var minst sagt grym! Optimal startsida! ;)
|
Fungerar TV-tablån inte längre sedan uppdateringen? Tiden verkar fel... kl 04:19 visas t ex på 3:an
01:35 The 4400 02:30 CIA Men det borde visas: 04:20 Floor filler Annars tycker jag det är bra jobbat. Headern kan skippas och göras till en meny som endast visas vid mouseover på någon "startknapp" i ett hörn... Håller inte med Björn om att det saknas footer, annars håller jag med om det mesta. Bakgrundsfärgen fungerar. Gillar bäst det andra temat från vänster. Mouseover på serierna fungerar inte helt perfekt... när popupfönstret går utanför sidans högerkant lägger sig fönstret istället ovanför muspekaren och "stroboskopflimrar"... |
Citat:
Gjort headern så smal som möjligt för att man ska se mer av sidan utan scroll, jag tål själv inte sidor med för stor header. Footer hade jag ett tag på min utvecklingsserver men beslutade att inte använda den, får se om den kommer tillbaka. Tack för tipsen |
Citat:
Att tv-tablån visade fel beror på att serverklockan hade fått spel och hoppat tillbaka 2 timmar. Headern är svår att hitta en balanserad version av... får se var det slutar :) |
Tjenare!
Gillar sidan. Att det går att anpassa den efter behov genom flikar är ju dunder! Dock så undrar jag om det inte går att fixa en cool mouseover på blocket annonserna? Som visar bilden? Lika som det är på Aftonbladet-texterna? Vore mkt bra! |
Möjligt, ska se... vet bara att blocket blir sura om man curlar för mycket.
|
Jag har inte kollat så jättenoga på den nya, men jag måste säga att jag föredrog den förra versionen av siten.
Visst, det är en riktigt bra startsida med massvis av funktioner men den andra tyckte jag var snyggare. |
Tycker om allt jag ser på sidan förutom 2 saker.
Loggan & "sökmotor" bilderna. Får hela sidan att se "snabbt uppbyggd" då bilderna är i olika storlekar osv. Annars så var det e mysig freshup |
Tyckte sidan bara var överfull med reklam, tradedoublerlänkar över allt. Skulle aldrig få för mig att ha en sida där så mycket av innehållet är reklam som startsida.
|
I like it =) Tror dock att du har för mycket grejs på sidan. Man blir liksom bombad med info.
|
Som sagt är vad som syns när man kommer in bara ett exempel på vad som finns, under Nya block finns massor av fler funktioner och de man inte gillar är det ju bara att klicka bort.
|
Jag gillar sidan starkt, en väldigt bra svensk variant av netvibes.com! Sedan om det finns en efterfrågan av just sådana startsidor har jag ingen aning om. En liten fråga, har du skrivit javascripten själv?
|
Ja, allt utom funktionen för popup-rutor som jag baserat på ett populärt script som jag skrivit om en del och drag.js (dom-drag) som är en standardklass för drag-n-drop... allt annat har jag skrivit själv.
|
Sidan går klart före alla engelska anpassningsbara startsider för mig. Den känns riktigt kraftfull med alla block som går att lägga till. Snyggt att man kan ändra teman och det där med flikarna. Toppensida!
|
Går det att ordna så att man kan lägga till egna sökmotorer kanske? :) Saknar TPB ;)
|
Santos: kul du gillar sidan!
koala: TPB finns redan, kolla under anpassa sökmotorblocket, dock är loggan lite grötig så kan vara svår att känna igen i litet format. (under nforce) |
Oj, där ser man :) Jag märkte att den försvann från sin position nederst i listan i samband med PRQ-razzian, så jag misstänkte att du tagit bort den helt... :)
|
La tillbaka den när sidan kom upp igen :)
|
Tycker den var jäkligt bra. Nu skulle jag aldrig använda den iofs (har en egen startsida med mina personliga länkar) men för en vardaglig användare är den riktigt bra tycker jag.
|
Sjukt bra! Det bästa och mest genomtänkta svenska projekt jag har sett.
/Thomas THL |
I like it. Ny startsida =)
|
testaar
|
Jag har haft den sidan som startsida ett tag. En mycket funktionell sida. Desigen tror jag faktiskt jag gillade lit mer på den gammla versionen men den här är mycket bra den med.
|
Jag var mycket imponerad av funktionaliteten, det ligger lite arbete bakom det där förstår man. Väldigt mycket att välja på och stora möjligheter att anpassa för egen smak och tycke.
Lite rörigt första intryck med så mycket information som möter en (inte direkt "less is more") men jag tror det uppskattas för den vana besökaren. Såg nästan rätt ut i Safari. Håller inte alls med webbteknik om att den bara innehåller reklam. Men loggan... ja, den var inte riktigt i min smak. |
Adrian B: är du bra på loggar får du gärna göra ett nytt förslag :D
|
Inte hela världen kanske, men eftersom jag precis konverterat till senaste versionen av Opera kan jag påpeka att superstart inte verkar fungera så värst bra i Opera.
|
Jag älskar verkligen din sida, men måste faktist hålla med om att loggan inte direkt passar in!
Nu när jag tittar på S-loggan i addressfältet så känns det som att det verkar vara något att bygga på? :-o starka färger och tufft typsnitt.. å andra sidan så kanske färgerna som du har på S-loggan i addressfältet skulle passa ihop med nuvarande bakgrund på sidan.. fast det där va mina åsikter, så du får ju ta till min kritik hur du vill :) |
koala: ska när tid ges se över vad osm inte fungerar i opera.
nudie: stort spann på vilket folk som använder sidan, pga det så är loggan som favicon är baserad på lite för skrikig för vissa delar av användarna men vet att en del av besökarna skulle uppskatta en logga med mera umph i :) |
Såg att Torget (torget.se) tackar dig för inspirationen till deras nya webb.
Längst ner på deras sajt finner man: "Torget tackar Superstart.se för inspiration inför lanseringen av Torgets nya funktionalitet." Way to go! :D |
Coolt!
Borde ge ganska bra trafik! Sen en pr 6 länk är jo inte dumt :) |
Du behöver en snyggare logga.
|
Du borde nog ändra hela layouten, första intrycket var att det hela bara var rörigt. inget som man direkt kan ta på.
|
skaffat ny startsida - grymt imponerad
ska läsa serierstrips nu.. bbl |
Idag tipsar Metro om din webbplats. Grattis!
metro.se/se/article/2006/12/20/07/2254-23/index.xml |
Tycker sidan är så gott som perfekt för sitt ändamål. Bra jobbat!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson