![]() |
Jag har precis öppnat dörren lite på glänt för sajten BulkOwner.com där man kan lägga in sina domäner för att få hjälp att överblicka dem.
Detta är alltså främst för domänägare med ett större antal domännamn som vill skapa sig en snabb överblick och ett smidigt sätt att få kontroll över dem. För tillfället är det com, .net, .org, .info, .name, .eu, .se, .nu, .us, .no, .at, .de, .uk, .co.uk, .org.uk, .in och .cn som stöds mer eller mindre. Detta varierar efter vilken data som finns tillgänglig för just de toppdomänerna. Framförallt består funktionen i att man lägger in sina domännamn och så läses information in för domännamnet, t.ex. vilka dns:er man använder samt registreringsdatum och ev. expire-datum. Även Googles Pagerank listas för domänerna. Exempel på en annan funktion som finns är för automatiskt utskick av engångslösenord för att förenkla DNS/ägar-ändringar för .se-domäner. Utifrån de faktorer man lästs in kan man sedan sortera domänerna och då snabbt t.ex. se för vilka domäner man inte lagt in någon DNS och på så sätt kan man alltså åtgärda detta relativt enkelt. Skulle vara intressant att få lite feedback på sajten. Den är fortfarande i BETA och det är framförallt själva funktionerna jag vill ha feedback på - layouten är ingen höjdare men det är jag medveten om. Finns även en del kända buggar som ska åtgärdas men det skadar inte om ni anmärker på dem en extra gång :) Även förslag på trevliga/nyttiga funktioner mottages tacksamt. |
Grymt koncept. Gillar den skarpt.. Alla mina domäner ligger i den nu. Skönt att ha en så bra överblick på alla innehav och ha möjligheten att sortera dem efter de faktorer som man vill.
|
Det verkar suveränt! Dock skulle jag vilja kunna ta bort domäner från systemet :-) Jag har en domän som är väldigt lång som gjorde layouten lite fulare.
Edit: Kan även vara bra om man säljer en domän. |
Citat:
|
En buggrapport. Jag lade till en domän med ett "ö". När den gick igenom listan med domäner som skulle läggas till stoppade den "Could not fetch Pagerank for that Url!" och sedan dissade den mina efterkommande domäner. :/
Det där med M:et verkade fungera fint :) Bra |
Citat:
|
Är det bara jag som reagerar på lite konstiga villkor?
* You may not share Your account with any other physical person. * You agree to that BulkOwner may use all information inserted by You in the databases freely. * It is up to You to continously monitor the current agreement since this may be updated at any time by BulkOwner. |
Skitbra. Har haft stort behov av en sådan tjänst. Ska lägga in våra snarast.
|
Grymt tjänst, jag har varit på jakt efter denna typ av tjänst som klarar .se-domäner, har faktiskt till och med skissat på en liknande som jag tänkte kalla för DomainManager.se, men du kanske jag slipper bygga den själv.
Håller med robertsson om att villkoren är lite skumma, men jag räknar med att det kommer nya när tjänsten väl går från beta till live. När jag klickade på knappen "Update all without status" uppstod ett litet fel: Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /mounted-storage/home20a/sub001/sc19974-RPIX/bulkowner.com/index.php on line 148 |
Jag satt och skrev på något liknande men denna var bättre än det jag skrev så nu hamnar min i frysen, bra jobbat! :-)
|
Citat:
Citat:
Finns fortfarande en hel del att åtgärda men det är bra om ni påpekar saker som inte är helt logiska. |
Verkar vara/bli en grym tjänst, precis vad jag behöver.
Testade genom att lägga några av mina domäner, men på en av dom så fick jag ett skumt felmeddelande: "Domain xxx.xxx already exists!" (där xxx.xxx var min domän, PM om du behöver veta vilken). //Björn |
Finfin tjänst! *bookmark* :)
|
Citat:
|
Får följande efter jag fyllt i mina uppgifter och ska signa upp
Citat:
|
Citat:
Felet är nu åtgärdat. Tack! Som det märks är det en hel del enklare buggar kvar i systemet så kom ihåg att detta är en ßeta-version och fortfarande testas på ett Alfa-stadie. Se det därmed inte som en slutgiltig version. Buggfixar görs kontinuerligt och alla "konstigheter" som rapporteras uppskattas. |
Det finns eventuellt planer på att kombinera denna tjänst med möjligheten att använda DNS-servrar direkt via BulkOwner.com och då alltså uppdatera/hantera alla DNS-records direkt från webbgränssnittet. Är detta något som skulle vara intressant?
Detta ligger oavsett en bit in i framtiden men för att veta hur detta eventuellt ska prioriteras så vill jag gärna se svar och kommentarer för det bland er här till att börja med. |
Får följande error, är 100 på att jag fyllt i rätt.
Error: Wrong account name, password or verification code! Har försökt 4 ggr nu // Mats |
Citat:
Har du fortsatta problem efter att du klickat på aktiveringslänken eller inte får något aktiveringsmail så skicka ett PM eller mail till mig så ska jag titta närmare på det. Edit: Såg att ditt 11-siffriga slumpmässiga verifikationsnummer började med en 0:a vilket skapade problem vid databashanteringen som i sin tur slängde bort den 0:an då den ansåg att ett tal som börjar på 0 är samma tal som ett utan den inledande 0:an :) Sorry Mats och tack för att du lyckades få "bingo" och därmed hitta kryphålet ;) Problemet åtgärdat. |
Citat:
|
Citat:
Tänkte väl att så förbannat korkad kan jag väl inte vara ändå ;) Nu skall vi testa tjänsten, återkommer i ämnet. // Mats |
Citat:
Det skulle alltså vara om Loopia köper BulkOwner.com så kan det möjligen gå i den riktningen ;) |
Finns det ingen möjlighet att få en påminnelse om sitt lösenord eller sitt username? Får bara ett fel att jag har matat in felm uppgifter och jag är tämligen söker på att jag gjort rätt...
Ganska trist om man skulle glömma lösenordet... |
Citat:
Behöver du ditt lösenord så skicka ett email till mig på [bulkowner (at) medata.se] här nedan från den registrerade epost-adressen tillsammans med användarnamn. Det är också bra om du skickar emailet från samma Internetuppkoppling/IP-adress som användes vid registreringen av kontot. |
Jag kunde inte logga in i dag, testade 3-4 ggr, sen gick jag till aktiveringslänken igen och sen testade jag att logga in igen och då fungerade det.
statistik sidan säger att jag har en domän att betala denna månad, men vad jag vet har jag ingen domän som skall betalas, alla är redan betalade, bugg? |
Citat:
Citat:
|
fixa så man kan använda åäö i sina domäner
(kanske stod tidigare, men ja orka inte läsa igenom för ja är sent till jobbet. :S) |
Citat:
Det blev för övrigt faktiskt en stor tillströmning av användare just iomed släppet av gratis IDN-domäner så detta bugtestas oundvikligen i hög fart nu. :) De flesta verkar dock använda det för att ha koll på sina nyinköpta domäner samt utnyttja det automatiska utskicket av temporära lösenord för att kunna ändra DNS-information relativt smidigt. |
Jag tycker sidan är kanon :) Och om det funkar med åäö nu så är det ännu bättre!åja
/edit. såg att ja måste konvertera alla domäner själv :S nåja. det kommer väl tillslut. /edit #2 när man väljer show listed domains. är det tänkt att dom ska visas som punycode? eller kommer dom visas som riktigt senare? |
Citat:
|
Ur villkoren:
Man får inte dela sitt konto med en annan fysisk person. Betyder det att jag får dela mitt konto med en annan juridisk person dvs. företrädaren för en juridisk person? |
Citat:
|
Citat:
Domäner sorteras enligt PUNYCODE-formatet (men visas i UTF8-format (läs åäö)). Detta gör alltså att IDN-domänerna ligger längst ner i domänlistan. |
Citat:
|
Citat:
Vidare tillåter vi nu flera användare under samma konto om de har samma tillhörighet/berättigheter för de inlagda domänerna. Skulle ytterligare förändringar ske i användaravtalet så publicerar vi detta på förstasidan bland nyheterna vilket möjliggör att användare har möjlighet att avsluta sitt konto omedelbart om de mot förmodan inte skulle kunna acceptera förändringen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson