WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på konkurs.se önskas (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16301)

Emil_P 2006-09-18 09:22

Efter några månaders pillande är nu vårt nya projekt www.konkurs.se klart, och det skulle vara kul att få lite feedback på tjänsten från WN´s medlemmar. Kom gärna med förslag på förändringar eller idéer på nya funktioner.

Tack på förhand!

Westman 2006-09-18 09:34

Citat:

Originally posted by MissDomain@Sep 18 2006, 09:22
Efter några månaders pillande är nu vårt nya projekt www.konkurs.se klart, och det skulle vara kul att få lite feedback på tjänsten från WN´s medlemmar. Kom gärna med förslag på förändringar eller idéer på nya funktioner.

Tack på förhand!

Jag gillar den! Hittar jag något jag inte gillar så säger jag till. ;)

Storen 2006-09-18 09:44

Kostar det nått att bli medlem?

... Den enda info jag skaknar för tillfället.. Förutom att sidan är lite för bred för min upplösning.. ;)

Emil_P 2006-09-18 09:58

Citat:

Originally posted by Storen@Sep 18 2006, 09:44
Kostar det nått att bli medlem?
Nej, det helt gratis. Ska se till att det framgår tydligare på sajten.

Storen 2006-09-18 10:10

Grejt... Jag anmäler mig pronto..!

Frej 2006-09-18 10:12

Snyggt, dock gick den ganska segt för mig.

Verkar dock fungera nu, va bara första gången jag gick in... skummt...

Innocast 2006-09-18 10:14

CSS:en laddas inte korrekt...

Thomas 2006-09-18 10:19

När jag sökt och fått fram resultat kan man klicka och se detaljer om en KK. När jag tittat på detaljerna och sedan backar tillbaks i IE7 så är dokumentet inaktuellt.

"Webpage has expired
Most likely cause:
The local copy of this webpage is out of date, and the website requires that you download it again."

För att få fram listan igen måste jag reloada. Det kommer förmodligen medföra mängder med sökningar mot databasen i onödan.

Innocast 2006-09-18 10:55

Citat:

Originally posted by Thomas@Sep 18 2006, 10:19
När jag sökt och fått fram resultat kan man klicka och se detaljer om en KK. När jag tittat på detaljerna och sedan backar tillbaks i IE7 så är dokumentet inaktuellt.

"Webpage has expired
Most likely cause:
The local copy of this webpage is out of date, and the website requires that you download it again."

För att få fram listan igen måste jag reloada. Det kommer förmodligen medföra mängder med sökningar mot databasen i onödan.

Lösningen på detta är att anropa formuläret med GET istället för POST

Storen 2006-09-18 12:42

*radera*... Löste sig..

Alpha 2006-09-18 13:36

Verkar fin, lite amerikanskt stuk över det hela.

Det ända jag inte gillade var att sajten inte är optimerad för 1024x768.

Helix 2006-09-18 13:44

:)

Amerikansk stuk? Nej.....bra exempel hur det skall vara. Lagom grafik, lätt att hitta, ja kanon! Riktigt bra. Enda som kansk einte faller mig i smaken är "logot".

1024x768? Hmm....du behöver ju inte se annonserna och då blir det väk inte 1024....?

Dbob 2006-09-18 16:27

Känns som om CSS'en är fel, ser ut som om bara delar CSS'en laddas korrekt i firefox vilket ger ett "amatörmässigt" intryck av layouten (synd, snygg i IE)

Klart intresant sida, signade precis upp mig :)

magic 2006-09-18 16:52

som sagt.. trasiga CSS i FF, snygg i IE.

Emil_P 2006-09-19 10:05

Citat:

Originally posted by magic@Sep 18 2006, 16:52
som sagt.. trasiga CSS i FF, snygg i IE.
Vad är det som är trasigt i CSS:en i FF, jag kan inte se något fel?

digi 2006-09-19 16:54

Funkar alldeles utmärkt för mig i både FF och IE, bra jobbat! :)

NiGHTFiRE 2006-09-19 17:52

*nvm*

Henke76 2006-09-19 18:47

Riktigt snygg site och en intressant site. Vill genast registrera mig men det fungerade inte. Får inget aktiveringsmail.
Jag testade även att göra sökning på företagsnamn och det fungerade inte. Att kunna söka på verksamhet hade för min del varit det mest intressanta.

Magnus_A 2006-09-19 20:15

Hittar inga exekutiva auktioner, eller förutsätts det att man får sådan uppgifter via konkursförvaltaren när man tagit kontakt?
annars verkar den väl bra. Får man fråga var det är tänkt att intäkterna ska komma ifrån?

Daniel29 2006-09-19 20:28

funkar inte alls bra i FF. Titta över det en gång extra.
Kan maila över ett skärmskott om du vill ha ett.

Emil_P 2006-09-19 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Henke76
Riktigt snygg site och en intressant site. Vill genast registrera mig men det fungerade inte. Får inget aktiveringsmail.
Jag testade även att göra sökning på företagsnamn och det fungerade inte. Att kunna söka på verksamhet hade för min del varit det mest intressanta.

Kolla om det fastnar i ditt spam-filter. Jag har prova med 4 olika adresser från 3 olika leverantörer och det fungerar på samtliga.

Citat:

Ursprungligen postat av elprisguiden
Hittar inga exekutiva auktioner, eller förutsätts det att man får sådan uppgifter via konkursförvaltaren när man tagit kontakt? annars verkar den väl bra. Får man fråga var det är tänkt att intäkterna ska komma ifrån?

Vi har inte börjat bearbeta konkursförvaltarna än, men vpå måndag så kommer dom närmare 300 förvaltarna som finns med i vår databas att få ett samtal och förhoppningsvis kommer vi alltså få in information om de första exekutiva auktionerna under nästa vecka.

magic 2006-09-19 20:47

den fungerar i FF nu

Frej 2006-09-19 22:59

2 bifogad(e) fil(er)
Lite mer space här kanske till botten på botten av sidan från knappen?

Johan H 2006-09-19 23:04

Tja emil!

Mycket nice sajt, dock kanns det jobbit att behova registrera sig!
Orkar inte sadana lata manniskor som jag :)

Emil_P 2006-09-20 09:00

Citat:

Originally posted by Johan H@Sep 19 2006, 23:04
Mycket nice sajt, dock kanns det jobbit att behova registrera sig
Idagsläget behöver du inte registrera dig för att söka, utan registrering är bara ett krav ifall du vill kunna utnyttja vår bevakningstjänst där du får ett meddelade via e-post om någon konkurs passar din bevekningsprofil.

b_andersson 2006-09-20 10:16

Snygg & bra site, men är det bara för mig den går i sirap? Här är den extremt seg och jag sitter på en snabb uppkoppling.

//Björn

Dykarn 2006-09-20 13:44

Sidan fungerar inte... :(

empty 2006-09-20 19:45

Du kan få feedbak på webhotellet istället, det suger! :) (sidan är nere)

PgD 2006-09-21 20:39

Äntligen! Efter alla dessa år ... ok ... månader. Fungerar bra så vitt jag kan se, och dessutom ytterst lagom till form och färg.

Vad det gäller innehållet så skulle jag önska att du fick förvaltarna att ange om och hur boet ska säljas. Om exempelvis rörelsen ska säljas eller och de säljer allt i delar. Vidare vore det bra om förvaltarna kunde komplettera med någon sorts sammanfattning av bouppteckningen när den är klar, vilket ju vanligtvis inträffar lite senare.

Emil_P 2006-09-21 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av empty
Du kan få feedbak på webhotellet istället, det suger (sidan är nere)

Någon som inte gillar mitt bolag utsatte min server för en dos-attack, därför var vi tvugna att stänga ner servern under ett dygn.

Citat:

Ursprungligen postat av PgD
Vad det gäller innehållet så skulle jag önska att du fick förvaltarna att ange om och hur boet ska säljas. Om exempelvis rörelsen ska säljas eller och de säljer allt i delar. Vidare vore det bra om förvaltarna kunde komplettera med någon sorts sammanfattning av bouppteckningen när den är klar, vilket ju vanligtvis inträffar lite senare.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så börjar vi inte bjuda in förvaltarna förrens på måndag, och då kommer mer beskrivningar av konkursboernas innehåll komma in. Bouppteckning gör man endast när privatpersoner dör, men du kanske syftar på man man markerar när konkursen är avslutad, eller?

Storen 2006-09-22 13:38

Kanske menas att förvaltarna skriver ut en spec på vad som ingår i konkursboet... Samt om endast hela boet säljes, eller om man kan få köpa loss intressanta objekt....

jaffa 2006-09-22 21:58

Tycker att sidan är riktigt bra och hittar bara ett petfel. I titeln på sidan är exekutiva auktioner stavat med "c".

PgD 2006-09-22 22:40

Citat:

Originally posted by MissDomain@Sep 21 2006, 23:05
Bouppteckning gör man endast när privatpersoner dör, men du kanske syftar på man man markerar när konkursen är avslutad, eller?
Slarv av mig. Jag menade konkursbouppteckning enligt konkurslagen 7:13. Det är en förteckning över konkursboets skulder och tillgångar med (ett försök till) värdering. Det är i första hand bouppteckningen man är intresserad av för att se om det finns något av värde i boet. Att publicera hela bouppteckningen skulle väl föra för långt, men en sammafattning av tillgångarna i stil med exempelvis maskiner X kr, fordon Y kr, varulager Z kr och så vidare kanske vore genomförbart. Men eftersom bouppteckningen inte är klar när konkursen annonseras utan senast en vecka före edgångssammanträdet så måste i så fall förvaltaren ha möjlighet att göra kompletteringar i efterhand.

empty 2006-09-24 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:

Ursprungligen postat av empty
Du kan få feedbak på webhotellet istället, det suger (sidan är nere)

Någon som inte gillar mitt bolag utsatte min server för en dos-attack, därför var vi tvugna att stänga ner servern under ett dygn.

Ah, fan vad tråkigt. :( Funkar fint nu iaf.

Xamda 2006-09-24 19:48

Nyfiken fråga, är det inte väldigt få konkurser listade...? Har sökt runt lite och kan för allt i världen inte få ihop antalet konkurser du visar med den nivå det borde ligga på... Har jag missat något? Annars en bra sida!

Storen 2006-09-24 20:54

Den är väl kanske inte "online" ännu...

Färskaste konkurserna hittar du här annars: DN - Ekonomi

Emil_P 2006-09-24 22:24

Citat:

Originally posted by Xamda@Sep 24 2006, 19:48
Nyfiken fråga, är det inte väldigt få konkurser listade...? Har sökt runt lite och kan för allt i världen inte få ihop antalet konkurser du visar med den nivå det borde ligga på... Har jag missat något? Annars en bra sida
Imorgon måndag så öppnar vi upp sajten officiellt och då kommer även uppdateringsfunktionen aktiveras. Anledning till att vi avvaktat med att uppdatera är för att anslutna konkursförvaltare får ett personlig meddelande om att en ny konkurs registrerats hos oss och på så sätt påminner dem om att ge oss information om konkursen.

jochen 2006-09-27 21:38

Tjenare!

När man klickar på konkurser så vore det najs att få med "bransch" som en kolumn i listningen också. Om det går att ordna..? Företagsnamnet skvallrar ju inte alltid om vad företaget var i för bransch...

Che 2006-10-13 02:40

Jag reggade mig på MissDomain för att sälja en domän.
Efter det får jag ett mail från konkurs.se
"hej namn. För dig som tidigare varit prenumerant av vårt nyhetsbrev måste åter aktivera ditt medlemskap. I och med vår nya tjänst vill vi rensa ut vår medlemsdatabas från e-postadress som slutat att fungera."
Sedan nu ett ytterligare mejl...
" Hej tack för din registrering som medlem hos konkurs.se...." kallades påminnelse 1 det mejlet.
Är det normalt när man registrerar sig på en sida att man sedan använder sig av e-postadressen för att skicka reklam, spamma från andra sidor man har?
Har jag godkänt det när jag registrerade mig hos er?

Storen 2006-10-13 05:06

Jag fick likadant, men uppfattade det som att första "omregistreringen" inte fungerat..

När uppdateras konkurslistan?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson