![]() |
Då var det klart, i princip säkerställt att det blir en borgelig regering.
Står just nu: 47,9& mot 46,5% Jag ser det som positivt då jag verkar slippa betala arbetsgivaravgift för anställda under 24. Vad jag däremot har hört är att egenavgiften kommer upp i samma nivå som arbetsgivaravgiften. Stämmer detta är det ju lite negativt för alla egenföretagare. Era reaktioner? B) |
Äntligen försvinner göran......
|
Hej då Göran :-)
|
Äntligen kan Persson bli den pansionerande bonden han drömt om!
|
:D
|
Får väl ta och sälja bilen nu när borgarna ska höja bilskatten.. :(
|
Bilskatten...?
Var det inte trafikförsäkringen de talade om? |
Citat:
http://nt.se/GEN_Forum_Messages.asp?ForumT...umThreadID=9725 |
Tycker lite synd om Göran faktiskt ;D fan..
|
Citat:
Jag har det inte dåligt ekonomiskt, så man är väl kanske inte (S) rakt igenom. Dock blir jag spyfärdig när man på Expressen's kommentarsidor nu kan läsa om hur Persson nu kan vara på sitt hus som han bara brydde sig om! Fy fan, killen har jobbat dygnet runt i 10.5 år och har nu kreditvärdighet att bo i ett hus för 6 miljoner! Den svenska avund7kan är äklande! |
Tycker att det är enbart positivt att det blir regeringsbyte.
Tyckte även att det var härligt att få rösta och göra sin röst hörd för första gången :) |
1. ta bort monopolen
2. inför ändring i AMS 3. avskaffa landstingen 4. se över samtliga myndigheter och skrota de som inte tillför något värde 5. se till att fler jobb skapas 6. gör allt detta snabbt för de har 4 år på sig att bevisa sig.. |
Citat:
|
UNDERBART :D
|
Det är underbart. Nu jävlar kommer företagen att kunna anställa mer =) Iallafall mitt :P
|
Kan ju berätta att mitt eget parti inte kom över 4%-regeln
jordnotspartiet.se Men men vad gör man... =) Detta blir säkert bra det också... |
idag börjar nog 1000000 personer tänka på att starta gamblingsajter, försäljning av alkohol å apotekssajter... :)
|
Äntligen!
|
http:// thepiratebay.org /
haha |
Jag får konstatera att jag får bo kvar i kommunen med Sveriges lägsta kommunalskatt. Moderaterna blev större än sossar, vänster och miljöpartister tillsammans i Solna.
|
Jag får då konstantera att Sossarna återtagit en egen majoritet här i Skellefteå. Så här är allt sig likt. :) .
|
åh, nu får man äntligen en statsminister man kan tycka om :)
|
80% valdeltagande.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att dom som borde gått och röstat dvs det som verkligen förlorar på en aliansvinst. Stannade hemma. Nu får dom i mina ögon skylla sig själva. Jag har alltid stödröstat för dom svaga, men nu får soffliggarna lida. Orkar man inte ens gå till valurnan skall man inte ha en krona i bidrag, mitt medlidande är förbrukat. |
Spännande!
|
Härligt!
|
Citat:
|
Citat:
Partier som påstår sig vara för småföretagande borde väl inse att ökad administration är det sista man vill ha. Dags att gå i från ideologiskt uppbyggda partier till partier med sakfrågor. Vem blir först med Småföretagspartiet eller Förenklingspartiet? |
Citat:
|
Citat:
Och vad gäller den borgerliga segern är det helt rätt. Förnyelse och utmaning. Lyckas moderaterna behålla sin förändring och även rensa upp och rannsaka partiet och vinna fler av socialdemokraternas röster så tror jag dem blir ohotade i nästa val. Reinfeldt kommer bli en lagom blygsam statsminister och jag tror vi får se fler ministrar, inte bara en statsminister som står och pratar oss till leda. Alldeles särskilt om Hägglund, Olofsson och Leijonborg nu får varsin ministerpost. |
Citat:
Många brukar säga att SAP stöttar de svaga, men jag tycker knappast det är okej att förtidspensionera ungdomar och få föer folk i bidragsberoende. I sossarnas Sverige förblir de svaga svaga, och de rika rika. Var på tiden att godsägaren fick gå från makten! |
Citat:
Paret har i decennier haft toppjobb, att dom blivit avlönade därefter verkar komma som en chock. Citat:
Citat:
Ricky Lake, en påse chips och några polare att fika med. Existensminimum är ju väl tilltaget om det är behoven man har. Gå till jobbet 07:00, då missar man ju Pussel på TV4. Skrev tidigare "Orkar man inte ens gå till valurnan skall man inte ha en krona i bidrag, mitt medlidande är förbrukat." det står jag fast vid. Däremot tycker jag inte G Persson gjort ett så dåligt jobb! Han och Carl Bildt är två jag inte skämts för när dom representerat Sverige utomlands. Skall bli spännande att se hur det blir nu, hoppas det inte blir pinsamt. |
Jag är glad över valresultatet och ser fram emot de kommande fyra åren.
Thomas: Intressanta kommentarer, och en human attityd att stödja de svagare om du känner att du klarar dig oavsett. Jag lyssnade precis på P1 där en sjukpensionerad kille (pga bilolycka) var full av tillförsikt över valresultatet. Han ville _verkligen_ ut i arbetslivet igen, och under (s)tyret hade han inte kommit någonstans. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Leijonborg som representant för Sverige är min värsta mardröm. Sätt honom som skolminister eller något där han slipper kontakt med andra länders representanter. |
Visst har Göran varit på toppen och hållt hårda tyglar om sina ministrar, men även om alliansen har samma program, så måste vi veta att alla vill ha en bit av kakan och vid makten brukar alla gå lite åt vart sitt håll. Hur det kommer bli under kommande åren är svårt att säga. Dock så brukar det alltid stämma - att fler kockar ger sämre soppa. Kanske är det nyttigt att ett maktskifte har skett - kanske inte. Jag tror dock inte den blå alliansregeringen mhar svaret på landets problem och jag tror att den vanliga svensken har svåra år att vänta sig framöver och den privata ekonomin för denna kommer inte att blomstra.
Leijonborg försökte redan igår skydda sig mot en nedgång och försökte förklarar att vi ligger kanske på toppen av en högkonjuktur och att det skulle te sig normalt om det gick ner. Alltså inga positiva toner, då de vet att alla åtgärder kommer slå mot medelinkomsttagaren många år framöver. Oavsett vilket, så skall det bli intressant med de fyra åren och vad som händer i nästa val. |
Väldigt tråkigt att vi gick miste om en av vår tids bästa utrikesministrar, Jan Eliasson går inte att ersätta.
|
Citat:
Väldigt bra formulerat och skrivet! |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson