WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Besvär med ett webhotel (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15970)

Skandinaven 2006-09-02 03:16

Jo, saken är denna, att jag är igång med mitt första seriösa webprojekt, det första som skulle ha möjlighet att dra in lite pengar.

Jag lyckas tillåme få lite uppmärksamhet på min site! Perfekt! :D

Och nu bara dör sql-servern, så alla mina potentiella besökare får ett error rakt i plytet. :angry: :huh:

Det har varit tidigare problem med detta webhotel (och jag förbannar mig själv för att jag inte bytte redan då), men det var mindre problem, och fel som relativt enkelt kunde åtgärdas, och så fick man nån liten bonus som plåster på såren.

Är det överhuvudtaget möjligt i detta sveriges land att få någon slags "skadestånd" för totalhaveri, och total brist på respons från webhotellet?

Det jag är mest rädd för är faktiskt att folk började lägga märke till siten och sedan försvann den "äh det är en såndär oseriös site".

Jag har egentligen inga pengar att satsa, men FINNS det seriösa billiga webhotel därute, som håller vad de lovar? Har någon nån länk till en lista med betyg på webhotel? Eller borde jag bygga server själv i garderoben?

Mattias 2006-09-02 03:26

Det beror på vad som stod i ditt avtal när du beställde abonnemang hos detta webbhotell.
Men troligen kommer du inte få se några gröna ängar

Skandinaven 2006-09-02 04:37

Citat:

Originally posted by Mattias@Sep 2 2006, 03:26
Det beror på vad som stod i ditt avtal när du beställde abonnemang hos detta webbhotell.
Men troligen kommer du inte få se några gröna ängar

Mmm. Var lite rädd för det, men det är eg inte det viktiga. Det viktiga är att få någonslags upprättelse OCH att hitta ett webhotel som håller måttet.

Nu är det helg, så jag accepterar bristen på svar. Men på måndag, då jävlar är det bäst att nån har både förklaring och kompensation på gång. Annars skickar jag tomten på honom! :) *snällt elak*

Mattias 2006-09-02 04:53

"Gillar upptiden":
Jx.se Neno.se Patrikweb.se

"Kända webbhotell":
Crystone.se & Loopia.se

Sedan har givetvis alla webbhotell sina "up and downs", ingen kan garantera dig 100% upptid.
Ibland ryker hårdvara, ibland ström och ibland kanske deras internet gömmer sig i några timmar.

robert.liljedahl 2006-09-02 07:59

Jag _tror_ att jag rekommenderar
http://www.cliche.se/ ,
jag har inte använt dem själva - men dom
verkar bra.

Rvn 2006-09-03 13:51

Håller inte webhotellet upp till det de åtar sig i avtalet ditt konto är bundet till kan du kräva pengarna tillbaka/ersättning för förlorade inkomster av olika slag. I regel brukar ersättning innebära att man får gratis abonnemangstid..

Jag antar att du betalar för SQL och levererar de inte SQL-stöd så får du ju inte vad du betalar för... Det är i sig ett avtalsbrott om inte felet åtgärdas... Om webbhotellet bryter mot avtalet har kunden rätt till ersättning/bryta abonnemanget med pengar tillbaka utan uppsägningstid.

Jag kan starkt rekommendera Rareshell, rareshell.com, som jag använder till alla mina siter.. Har varit väldigt lite nertid på de 2-3 år jag har hostat där...

Skandinaven 2006-09-03 21:19

Kort efter att han fått igång den jävla sql'n så sänkte han min server i TIO JÄVLA TIMMAR!

Jag har satt gigrib på att hålla koll både på mina domäner och på hans, med en minuts intervall. Under samma tid hade hans server legat nere 1 minut. (jupp, 10 timmars nertid på en dag, innan klockan 18, snyggt va?) Igår var det bara 4 timmars nertid, men då funkade ju inte sql'n alls, så ...

Han skyllde givetvis på sqlservern per telefon, men det är skitsnack, eftersom det ligger ett htmldokument som berättar om att problemen beror på webhotellet..

Snubben är förövrigt medlem här. Blir jag bannad om jag talar om vem det är?

Skandinaven 2006-09-03 21:22

Är http://www.scorpionshops.com/ något att rekommendera? (inte dom jag har problem med, för tydlighetens skull).

Kan man skicka idioten jag hyr av idag en räkning på alla kostnader inkl arbetstid för att flytta på saker och ting? Vad är en bra timlön för en duktig konsult som jag? 1000 spänn i timmen? Tar jag i nu? :)

Skandinaven 2006-09-03 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette
Citat:

Ursprungligen postat av Skandinaven
Snubben är förövrigt medlem här. Blir jag bannad om jag talar om vem det är?


Varför skall du bli bannad?

Jag är ny här, jag har inte 100% koll på oskrivna regler och sådär, och det skulle ju kunna uppfattas som personangrepp om jag råkar tala om vad jag tycker om t-skallen som missköter sig. Men det funkar kanske om man håller sig till rena fakta?

Jag har sett forum som slängt ut folk för mycket mindre saker än så.

Xamda 2006-09-03 21:28

Rvn - du har förvisso rätt i att att inte levererat vad som avtalats är ett avtalsbrott, men om detta är tillräckligt för att säga upp ett abonnemang är inte alldeles självklart. Det beror väldigt mycket på vad som står i det avtal man ingått och väldigt sällan har något webhotell avtal som medger ersättning vid liknande problem.

Jag har dock svårt att tänka mig att man, om man själv säger upp avtalet med anledning av en liknande händelse, skulle behöva betala mer i ett ingånget avtal, såvida man inte har att göra med helt oseriösa företagare.

patrikweb 2006-09-03 21:37

Normalt står det i avtalet att dom inte kan bli skadestånd skyldiga och max ersättning än du betalat.

Så räkna inte kunna få ut någon ersättning, dock kanske du klarar kunna driva det vidare om dom bedriver det riktigt dåligt.

Skandinaven 2006-09-03 21:41

Citat:

Originally posted by Mattias@Sep 2 2006, 04:53
Sedan har givetvis alla webbhotell sina "up and downs", ingen kan garantera dig 100% upptid.
Ibland ryker hårdvara, ibland ström och ibland kanske deras internet gömmer sig i några timmar.

Naturligtvis. Kanske är bäst att påpeka det, att jag förstår att datorer strular ibland, jag har sysslat med datorer sedan 70talet.

Men när jag samlade den här killens dumheter med mina egna tankar om det så är jag uppe i 4 A4sidor.

Skulle kolla närmare på NÄR de här nertiderna och problemen uppstod, med hjälp av den statistikfunktionen jag fått som kompensation för ett annat problem, så visar den bara error, error, error. Oavsett vilken tidsperiod jag vill veta något som helst om.

Tror jag fick statistikfunktionen som bonus för att han sänkte min hemsida och mina besökare bemöttes av "This domain name expired on 12/31/69 and is pending renewal or deletion." Då var den domänen betald sedan nästan 2 månader, och aktiv i över ett år. Nästan poetiskt.

Min nya domän (den som tråden eg handlar om hade texten ADRESSEN LEDIG! Den kan bli din! som första budskap.. och det var INTE jag som hade satt dit den där.)

Lundmark 2006-09-03 21:43

Citat:

Originally posted by Skandinaven@Sep 3 2006, 20:22
Är www.scorpionshops.com något att rekommendera?.
Jag använde dom ett tag förut... men det var ju lite nertid, men inte så mycket som du pratar om.

Men min rekommendation är i så fall oderland.com det kostar lite mer, men det är dom värda.

Skandinaven 2006-09-03 22:11

Nu är det skitsamma. THELAND.se är det.

Nu skickar han mig en uppsägning för att jag på en hemsida talar om vad som har hänt, och att han ständigt strular.

http://www.webmasternetwork.se/index...DE=03&MID=3964

Han accepterar tydligen inte att jag offentliggör att hans server ligger nere en minut och min 10 timmar, samt berättar vilken jävla klant han är.

Nu är det öppet. Min site är www.64bitar.se

Decibel 2006-09-03 22:12

Citat:

Originally posted by Skandinaven@Sep 3 2006, 21:19
Snubben är förövrigt medlem här. Blir jag bannad om jag talar om vem det är?
Finns inga regler mot att tala om vilken leverantör du har trubbel med såvida du håller dig till fakta och inte går till angrepp eller förtal, däremot finns det regler att du ska ha en giltig och aktuell URL i din profil, vilket du inte har.

Skandinaven 2006-09-03 22:22

Det är fixat nu. Jag ville faktiskt lösa det här lite smidigt utan att hänga ut nån först. Nu har det gått lite för långt för det. Nu VILL jag hänga ut honom.

Han mailade mig:

Bekräftar härmed att du har fri/gratis tillgång till Privat webbhotell med
200MB utrymme så länge du är fortsatt kund.

Förlängningar av domännamn betalar du själv.

Kort efter får jag

Hej Mikael,
Istället för att skicka dig ett kvitto på gratis webbhotell imorgon kommer vi att skicka dig en uppsägning. Att du förolämpar oss/mig i privata mail kan jag ta men vi kommer inte finna oss i att du gör som du gjort på 64bitar.se även om jag förstår din irritation.

Uppsägningstiden är 1 månad och vi kommer att ersätta dig i form av återbetalning av senaste fakturaperioden. Skicka ditt kontonummer så betalar vi tillbaka beloppet till dig omgående.

Säg till om du behöver hjälp vid flytten.


Jag rekommenderar INGEN det webhotellet.

theland 2006-09-03 22:30

Citat:

Originally posted by Skandinaven@Sep 3 2006, 22:11
Nu är det skitsamma. THELAND.se är det.
Nu skickar han mig en uppsägning för att jag på en hemsida talar om vad som har hänt, och att han ständigt strular.
http://www.webmasternetwork.se/index...DE=03&MID=3964
Han accepterar tydligen inte att jag offentliggör att hans server ligger nere en minut och min 10 timmar, samt berättar vilken jävla klant han är.
Nu är det öppet. Min site är www.64bitar.se


Jag har inte för avsikt att inleda någon diskussion här utan vill bara bekräfta att det har som Skandinaven säger strulat. Ovanligt mycket i hans fall. Så jag förstår hans irritation.

Anledningen till uppsägningen är inte enskilt att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss.

/Tobias

Alex 2006-09-03 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av theland
Citat:

Ursprungligen postat av Skandinaven
Nu är det skitsamma. THELAND.se är det.
Nu skickar han mig en uppsägning för att jag på en hemsida talar om vad som har hänt, och att han ständigt strular.
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ODE=03&MID=3964
Han accepterar tydligen inte att jag offentliggör att hans server ligger nere en minut och min 10 timmar, samt berättar vilken jävla klant han är.
Nu är det öppet. Min site är www.64bitar.se

Jag har inte för avsikt att inleda någon diskussion här utan vill bara bekräfta att det har som Skandinaven säger strulat. Ovanligt mycket i hans fall. Så jag förstår hans irritation.
Anledningen till uppsägningen är inte att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss.
/Tobias

Kunden har alltid rätt - det är ett mål som är värt att sträva efter.

Skandinaven 2006-09-03 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av theland
Citat:

Ursprungligen postat av Skandinaven
Nu är det skitsamma. THELAND.se är det.
Nu skickar han mig en uppsägning för att jag på en hemsida talar om vad som har hänt, och att han ständigt strular.
http://www.webmasternetwork.se/index...DE=03&MID=3964
Han accepterar tydligen inte att jag offentliggör att hans server ligger nere en minut och min 10 timmar, samt berättar vilken jävla klant han är.
Nu är det öppet. Min site är www.64bitar.se


Jag har inte för avsikt att inleda någon diskussion här utan vill bara bekräfta att det har som Skandinaven säger strulat. Ovanligt mycket i hans fall. Så jag förstår hans irritation.

Anledningen till uppsägningen är inte enskilt att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss.

/Tobias

Att jag kallar din verksamhet för "jävla lekstuga" är kanske inte så konstigt när din sql-server dör och du vägrar svara på på mail med den historien du har av strul?

Ja, jag svor när jag upptäckte att sql-servern återuppstående följdes av ett 10timmarstotalstopp.

DIN webshop funkar när min databas är nere.

Under "information" på din theland.se står det

"Theland Webbhotell & Consulting AB driver sedan hösten 2002 ett av Sveriges mesta, bästa och trevligaste webbhotell. Vi har idag c:a 500 kunder och växer i en takt som gör att vi alltid kan garantera våra kunder bästa möjliga service & support.

Theland skall vara långsiktiga, kvalitetsmedvetna och jordnära."

Det händer att man blir sarkastisk när man läser sådant. När jag råkade dubbelklicka på "företaget" så fick jag "Server Error in '/webbhotell' Application." Grannarna vaknade nog av mitt skratt. Måste testa om den buggen funkar i IE också. Jajemän!

Fast det fixar du väl om nån månad, eller halvår, nu när du fått kännedom om det herr THELAND?

glennj 2006-09-03 23:00

Citat:


Kunden har alltid rätt - det är ett mål som är värt att sträva efter.

Ett enligt mig förlegat utryck....
Inte för att jag tar någon som helst ställning här, men det finns även kunder som saknar sunt förnuft ;)

Skandinaven 2006-09-03 23:12

Citat:

Originally posted by glennj@Sep 3 2006, 23:00
Citat:


Kunden har alltid rätt - det är ett mål som är värt att sträva efter.

Ett enligt mig förlegat utryck....
Inte för att jag tar någon som helst ställning här, men det finns även kunder som saknar sunt förnuft ;)

Jep. Jag är en. Jag saknade förnuft nog att fatta att det inte är så svårt att byta webhotel.

Skandinaven 2006-09-03 23:14

Citat:

Originally posted by Kjette@Sep 3 2006, 23:10
Titta lite närmare på Loopia eller kanske Oderland, eller sök dig fram och som du säger håller du på att starta en seriös sajt och du kanske skall skaffa dig en dedikerad server istället eller dylikt....
Jag söker och letar, och jag trots att jag tänkte göra ett seriöst försök har jag INTE en seriös plånbok.

jonny 2006-09-03 23:35

Skandinavien, jag förstår att du är upprörd, men tänk på att vårda språket, framförallt på din hemsida. Din kritik blir mer effektiv i det fallet.

Att du utlovas ett evighetskonto - även om det är en konstig åtgärd i mina ögon - är kanske inte värt så mycket om det ändå inte fungerar. Fokusera på att få upp webbplatsen på ett nytt webbhotell. När allt fungerar som det ska kan du börja diskutera skadestånd med Theland.

Efter lite letande hittade jag Thelands allmänna villkor där majoriteten av paragraferna har exakt samma lydelse - ord för ord - som de allmänna villkor Sajthotellet tillämpade 2001-2004. I och med att verksamheten ombildades till aktiebolag upprättade vi också nya allmänna villkor.

Skandinaven 2006-09-03 23:40

Citat:

Originally posted by jonny@Sep 3 2006, 23:35
Skandinavien, jag förstår att du är upprörd, men tänk på att vårda språket, framförallt på din hemsida. Din kritik blir mer effektiv i det fallet.

Att du utlovas ett evighetskonto - även om det är en konstig åtgärd i mina ögon - är kanske inte värt så mycket om det ändå inte fungerar. Fokusera på att få upp webbplatsen på ett nytt webbhotell. När allt fungerar som det ska kan du börja diskutera skadestånd med Theland.

Efter lite letande hittade jag Thelands allmänna villkor där majoriteten av paragraferna har exakt samma lydelse - ord för ord - som de allmänna villkor Sajthotellet tillämpade 2001-2004. I och med att verksamheten ombildades till aktiebolag upprättade vi också nya allmänna villkor.

Jag tackar för tipset om språket. Jag lovar dig, hade första versionen av de där texterna kommit till offentligheten hade jag nog blivit inlåst eller något.

Det där med skadestånd är inte viktigt. Det som har EGENTLIGEN är viktigt är att han gör fel hela tiden, och jag får ingen ursäkt och patetiska symboliska kompensationer.

Men tag tar ditt råd, och går igenom texten igen.

Ps Låter det mer bildat och sofistikerat om man svär på latin?

patrikweb 2006-09-04 00:33

Det finns många bra leverantörer som även är billiga, bara för att du betalar mer så betyder inte det att det behöver vara bättre.

Fast känns inte så seriöst att bli utslängd på det sättet även om man tänkt byta.

Sedan känns som man säger emot sig själv lite?

"Hej Mikael,
Istället för att skicka dig ett kvitto på gratis webbhotell imorgon kommer vi att skicka dig en uppsägning. Att du förolämpar oss/mig i privata mail kan jag ta men vi kommer inte finna oss i att du gör som du gjort på 64bitar.se även om jag förstår din irritation."

Där handlar det om anledningen endast för att dom skrivit om det offentligt inte om hur man sagt på mail

Sedan

"Anledningen till uppsägningen är inte enskilt att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss."

Där nu säger du här att det inte handlar om vad som skrev offentligt utan om vad som skrevs i mail.

Skandinaven 2006-09-04 01:46

Patrickweb: Vet du hur lång tid det var mellan de där mailen? 1 timme och 9 minuter. Från att jag får gratis webhotel livet ut till att jag åker ut.

Det ENDA jag kan tänka mig att det beror på att när han nämnde gratis webhotel som kompensation och alla andra hans kompensationer varit SKÄMT när de varit som bäst, var att jag bad honom att skicka det den exakta formuleringen för det där. Kommer om 10 min säger han. 3 timmar senare ringer jag och frågar om han formulerar noga, eller om han helt enkelt sket i det. Jag använde ingen stark ton. Det har jag bara gjort en gång, och det var när han sade upp mig.

Däremot tänker jag under tiden vi ser till att koppla över siterna till nya hotel visa honom vad JAG menar med otrevligt språk. Dock inte i onödan. Bara där det behövs... :)

Jonny: Igen, tack för tipset om språket, men när han beter sig som han gör... det är svårt att skriva bra när man har mer adrenalin än något annat i blodomloppet!

Jag vet inte hur man bär sig åt rent praktiskt för att driva webhotell, men att låna en jurist för att skriva ett standarddokument kan väl knappast vara dyrare än den billigaste servern? Om han har stulit text från dig ska han ha skit för det. Punkt.

Finns det inloggningsscript och sådant som han möjligen kan ha stulit också, eftersom han visar en HELT FANTASTISK oförmåga att fixa till dem? Nu är jag kanske onödigt elak, men när man påpekar fel så låter han antingen bli att svara, eller så fixar han dem inte, fast han säger att han ska. Det han är bäst på är att skicka fakturor.

Westman 2006-09-04 07:25

Skandinaven, inser du inte att du ganska lätt kan framstå som korkad och hämndlysten när du bedriver den här typen av kampanjer? Det är inte bara ditt språk som kan få dig att framstå som en tonårig, hormonstinn tangentbordsrambo utan även förmågan att upprepa samma saker om och om igen.

Använd ett vårdat språk och tänk igenom texten så att den klart och tydligt framhäver dina åsikter och de relevanta fakta du har. Det ger mer effekt än att skriva i affekt.

Skandinaven 2006-09-04 07:51

Jag försöker, tro mig, men när han äntligen kommit med en vettig kompensation helt sonika talar om för mig att jag inte är VÄLKOMMEN ALLS nästan direkt efter så blev jag bara så...

Oki. Jag lyssnar. Jag tar det lugnt. Vad borde jag göra? Att ringa och tala med honom har inte funkat. Ska jag ta min website och göra den till en lista över vad som gott snett helt enkelt?

Westman 2006-09-04 08:18

Ta de pengar han erbjudit att betala tillbaka och byt webbhotell. Svårare än så är det väl inte.

hundserver 2006-09-04 08:18

Varför inte bara byta hotell och gå vidare med livet?? Du kommer mest troligt varken
få ngn ersättning eller bättre nattsömn för att du publicerar händelsen.

Man får helt enkelt låta det bli en lära i livet.

Skandinaven 2006-09-04 09:11

Jup. Fast lite hämndbegär har man ju.

Men ålrajt. Jag sansar mig. Iaf for now.

Tack för er support, alla på forumet utom theland.

Skandinaven 2006-09-04 11:38

Nu har vi kommit till en agreement, jag och theland. Jag är inte ovän med honom, men det innebär inte att jag har slutat tycka att han gjorde förbannat konstiga grejer innan.

Webhotellet är bytt, och det verkar fungera som det ska där också.

Jag har blivit visare, förhoppningsvis han också, och jag hoppas att jag inte har spammat sönder er alltför mycket med min ilska.

Storen 2006-09-04 12:36

Det du gör bra i denna situation är väl att du lyssnar (på WN) som du förhoppningsvis lever... Vidhåll vid detta!

Hmm, nu skulle det vara intressant om du lägger samma energi på ditt/dina projekt också... ;)

jonny 2006-09-04 19:08

Citat:

Originally posted by jonny@Sep 3 2006, 23:35
Efter lite letande hittade jag Thelands allmänna villkor där majoriteten av paragraferna har exakt samma lydelse - ord för ord - som de allmänna villkor Sajthotellet tillämpade 2001-2004. I och med att verksamheten ombildades till aktiebolag upprättade vi också nya allmänna villkor.

Theland har kontaktat oss och vi för en diskussion för att lösa detta. En trovärdig förklaring med förmildrande omständigheter har framkommit.

daniel_ 2006-09-04 19:40

Såg tidigare att någon rekommendarat Cliche.

Ta førhelvete inte dem,

Hade dem ett halvår før en av mina webbutiker, efter ett tag så førlorade jag allt på min server. Hmm, tænkte jag. Vafan sysslar dem med.
Jag frågar dem, och før føljande svar.
- Ah våra servrar kraschade samt våra backuper så allt ær førlorat.

Vælj inte Cliche om du vill ha driftsækerhet och Svensk support ( dem har dansk support och fattar nada vad du frågar om).

Skandinaven 2006-09-04 19:40

Faktiskt skönt att det hela löser sig så bra. Ingen av oss verkar vara ovänner.

Har det hela varit en osannolik soppa med otur, klantigheter och otroligt taskig timing i ohelig allians då? Förmodligen. Nu går jag och ändrar min signatur till något trevligare.

SRSWWi 2006-09-04 21:49

Citat:

Originally posted by daniel_@Sep 4 2006, 19:40
Vælj inte Cliche om du vill ha driftsækerhet och Svensk support ( dem har dansk support och fattar nada vad du frågar om).
Däras support är tämligen under isen och lika flexibel som granit. Jag har flyttat allt därifrån...även om jag nu förstår danska...

peranders 2006-09-05 13:05

Skandinavien, om man har problem och av detta blir irriterad så bör man kliva åt sidan och sedan tänka ut plan A. Rätta till problemet.

Vad är det du söker (vad har du hemsidan till och vilka applikationer kör du?) och vilken plånbok har du?

peranders 2006-09-05 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av SRSWWi
Citat:

Ursprungligen postat av daniel_
Vælj inte Cliche om du vill ha driftsækerhet och Svensk support ( dem har dansk support och fattar nada vad du frågar om).

Däras support är tämligen under isen och lika flexibel som granit. Jag har flyttat allt därifrån...även om jag nu förstår danska...

Ett stort antal webbhotell har en mycket enkel produkt som är dirt cheap. Man får det man betalar för. Vill man inte ha någon flexibilitet eller service så blir det billigt. Det är inget att bli irriterad över.

idwms 2006-09-05 19:21

Citat:

Originally posted by Rvn@Sep 3 2006, 13:51
Håller inte webhotellet upp till det de åtar sig i avtalet ditt konto är bundet till kan du kräva pengarna tillbaka/ersättning för förlorade inkomster av olika slag. I regel brukar ersättning innebära att man får gratis abonnemangstid..

Jag antar att du betalar för SQL och levererar de inte SQL-stöd så får du ju inte vad du betalar för... Det är i sig ett avtalsbrott om inte felet åtgärdas... Om webbhotellet bryter mot avtalet har kunden rätt till ersättning/bryta abonnemanget med pengar tillbaka utan uppsägningstid.

Jag kan starkt rekommendera Rareshell, rareshell.com, som jag använder till alla mina siter.. Har varit väldigt lite nertid på de 2-3 år jag har hostat där...

Du vet möjligvis inte vad rareshell.com har för lina till sina servrar? När jag klickar på "kontakt" på deras sida kommer ingen mail fram, så jag kan inte få tag på dem och fråga. Annars kan jag tänka mig ett Silver paket där, ser bra ut.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson