WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Live support på webben (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15748)

niknas 2006-08-21 18:40

Försöker lista ut vilka produkter som finns för integrerad support därute.
Hittar ju en del sponsrade länkar på Google, men det flesta är givetvis anpassade efter amerikansk marknad.

Söker i detta något sätt att få med live chat, men mer inriktat på försäljning och därmed oxå co-surfing.

Har tittat på www.liveperson.com som verkar riktigt bra. Dock ej på svenska än så länge.

Har även kikat på Kayako som flera av er använder vad jag kan förstå och vi oxå ser som ett alternativ även om den inte är så skarp på just live delen.

Någon som har implementerat liknande lösningar för en svenska marknad?

Kan på rak arm komma på nån sajt som kört detta med live support i någon större skala. Hoppas at någon kan bevisa motsatsen... :)

milko 2006-08-21 19:06

Jag har provat www.inquiero.com´s produkt, den va riktigt cool, kostade mellan 1K->2K per agent / månad. Fick testa gratis det via det svenska bolaget www.artificial-solutions.com .

Det stora problemet med webb-live-support är att ha personal som sitter och bevakar och är tillgänglig och chatta med webb-besökaren.

theland 2006-08-21 21:00

Kan starkt rekommendera http://www.providesupport.com/ som vi börjat köra.

Den har en suverän win32-klient som fungerar som MSN Messenger .. ungefär ;) Gratis test-konto!

Finns förstås på svenska också ..

Decibel 2006-08-21 23:27

Kan slå ett slag för Providesupport.com jag med, klockren funktion och fungerar faktiskt riktigt bra.

niknas 2006-08-21 23:30

Känns skönt att veta att man inte blir besviken på svaren här! :)
Ska utvärdera båda alternativen så får jag återkomma.

niknas 2006-08-21 23:38

Citat:

Originally posted by milko@Aug 21 2006, 19:06
Jag har provat www.inquiero.com´s produkt, den va riktigt cool, kostade mellan 1K->2K per agent / månad. Fick testa gratis det via det svenska bolaget www.artificial-solutions.com .

Det stora problemet med webb-live-support är att ha personal som sitter och bevakar och är tillgänglig och chatta med webb-besökaren.

Visst kan man se det som ett problem, men i vårt fall så är det en så väsentlig del av erbjudnadet till kund så vi ser till att anpassa oss efter det. Den extra kostnaden hoppas vi vägs upp av merförsäljning och relationsbyggandet.

hedberg 2006-08-22 06:38

Hur uppfattar kunder det ifall man skulle enbart erbjuda support via live-program och/eller mail?

Många gånger vill ju kunder ringa... Och det är ju svårt att göra saker på flera olika sätt samtidigt, och göra det bra.. Iallafall vi män :D

lars 2006-08-23 00:50

Rekommenderar också www.providesupport.com, vi har testat den ett tag och kommer börja använda den som alternativ till tele- och mailsupport inom kort. Tycker den verkar mycket bra, och gillar verkligen deras "Operator Console"-program. Smidigt.

jonny 2006-08-23 01:17

Citat:

Originally posted by hedberg@Aug 22 2006, 06:38
Hur uppfattar kunder det ifall man skulle enbart erbjuda support via live-program och/eller mail?
Många gånger vill ju kunder ringa... Och det är ju svårt att göra saker på flera olika sätt samtidigt, och göra det bra.. Iallafall vi män

B-one är ju ett exempel på ett företag som bara erbjuder mail/webb-support.

tomas70 2006-08-23 03:17

Har själv använt Providesupport.com väldigt länge och jag måste de dem 9+ för sin utmärkta service och den support dem har.
Enligt min mening finns det inte så många som håller den kvalitet som Providesupport gör.

Lycka till.

hedberg 2006-08-23 07:12

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Citat:

Ursprungligen postat av hedberg
Hur uppfattar kunder det ifall man skulle enbart erbjuda support via live-program och/eller mail?
Många gånger vill ju kunder ringa... Och det är ju svårt att göra saker på flera olika sätt samtidigt, och göra det bra.. Iallafall vi män

B-one är ju ett exempel på ett företag som bara erbjuder mail/webb-support.

Var b-one det bästa exemplet du kunde komma upp med? :o
De är ju inte direkt välrenommerade som ett serviceminded företag :blink:

allstars 2007-01-08 11:32

Jag är - på uppdrag av kunds räkning - ute efter ett live support system.
Finns det någon asp/ajaxlösning som man kan ha på egen server?
Det kan vara rätt så enkel lösning då användandet nog inte kommer vara så frekvent.

jochen 2007-02-12 13:16

Vi har kört med providesupport.com i tre månader och är helnöjda!

Håller med om att du måste testa det!

/CJ

fvt 2007-02-27 19:39

Jag kikade runt lite efter open source alternativ. Kom fram till att http://www.craftysyntax.com/ verkar vara en bra live-support. Innehåller de flesta funktioner som de komersiella alternativen, tom en windowsklient verkar det som.

Kanske kan vara nåt för er som vill köra på egen server?

buran 2007-02-27 23:30

använder själv denna och är supernöjd http://www.zazachat.com/

Sinnenas Teater 2007-02-27 23:48

Jag kör med en gratisvariant på min hemsida, som jag är väldigt nöjd med.
Flertalet av de som kontakta via denna chattfunktion bli oftast kunder.
Själv bli jag lite stressad av funktionen - då det oftast är flera på samma gång som
vill chatta. Ringer sedan min ip telefon samtidigt, så bli jag väldigt
splittrad :rolleyes:

PCblocket 2007-05-05 12:12

Citat:

Originally posted by theland@Aug 21 2006, 21:00
Kan starkt rekommendera http://www.providesupport.com/ som vi börjat köra.

Den har en suverän win32-klient som fungerar som MSN Messenger .. ungefär ;) Gratis test-konto!

Finns förstås på svenska också ..

Hm nu kliver jag av ämnet lite, men vart finner jag lämpligast ett motsvarande system som providersupports besökarkontroll? Dvs den fliken där man live ser vilka som är online på siten, vartifrån de kom, vad de har för system, vart på sidan de läser osv? Man behöver inte kunna interagera något, utan just att man kan få den informationen live.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson