![]() |
Spray.se är till salu
Sprays VD Daniel Dersén påstår att många är intresserade av att köpa upp portalen. Källa: http://what.se/article.asp?id=4502 Det har varit intressant att följa Spray, många här kommer nog ihåg hur dem började sidan resa. Edit, gjorde länken klickbar. // Mats |
Bjuder vi i denna tråden eller är det på missdomain? :P
|
Artiklen på
http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did...id_13490961.asp är orginalet. What.se har bara gjort en cut&paste och kryddat med lite TD-länkar ;-) |
jag bjuder 250 SEK om kåden ingår!
|
Citat:
|
Jag skall anlita coonix eller vad han heter för att göra en felstavad kopia. Det blir billigare än att betala stureplansnissarna. Sen är det bara att rulla tummorna i tio år tills nästan peak på itbubblan inträffar.
|
:), spray is spraying out
Dock känns varumärket fortfarande starkt (eller iaf välkänt), men det kanske bara gäller oss 25+ are .... kidsen kanske inte har alls samma kännedom om varumärket. |
Jag bjuder 1100 kr om jag får med home.se :)
|
Tycker fortfarande Spray står för rörigt, låg budget och i det stora ointressant.
Men jag skulle kunna tänka mig att ta över webbhotellet om de ber snällt :P |
Jo för pengarna är ju inte alls viktiga i detta fallet (:
|
Vad tycker ni om re-designen då? Själv tycker jag alltid Niclas Kullmans gäng har varit duktiga på form, tradition sedan de var webbyrå.
De känns lite fräschare än Eniros Passagen också. |
För mig kommer Spray och Sprays varumärke alltid att vara ett soppkök för uteliggare. Har inte hört något positivt om dom sedan dom startade.
/Martin |
Har varit såväl betalande som icke-betalande användare på spray.se, och jag måste säga att det är magstarkt att erbjuda en så rörig, reklamspäckad (även för betalande kunder (ADSL)) och "grund" sajt. Spray har och har haft bredden men innehållet på varje sida har mer och mer börjat gå åt MSN-hållet, dvs locka med innehåll som visar sig mest bestå av annonser.
|
Hittade nyss mitt gamla e-post-konto på spray tillsammans med koden för modemuppkopplingen inte tusan gick det att logga in.
|
Jag kunde inte heller logga in på mitt gamla uppringningskonto. Möjligen har det samband med att jag inte längre har något modem.
|
Citat:
|
nu blörjas det igen, vet faktist inte vad jag ska kalla det här, brist på kunskap / avundsjuka eller nåt? Spray har varit och är den portalen som erbjuder flest tjänster till en rätt så blandat målgrupp (SprayMail, SprayDating, SprayWebbhotell, SprayBredband, SprayModem osv osv... listan är lång) på en och samma site.. Senaste versionen av layouten är sjukt snygg.. (Alla som förstår lite grafik kan se och läsa baktanken med designenen) Killarna lyckats och nu ska det säljas igen..
KANONBRA jobbat! Ursäkta om det här inlägget uppfattas som störande men jag är så j*vla less på att så fort någon lyckas med något så ska det snackas såå mycket sk*t här på WN |
Personligen tycker jag att spray.se är väldigt mainstream och de få gånger jag tittat på sidan undrar jag alltid vad som är så bra och intressant. Men det är jag.
|
Det enda bra med Spray är Spraydio.se :)
Spray.se är så grötig att man blir yr. |
Spray är rörig som bara den.
|
Hah, min kompis reggade spray.net och blev duktigt jagad av Sprays stora advokatfirma.
Men min kompis vann eftersom hans hustru hade ett aktivt handelsbolag där Spray faktiskt ärligt ingick i firmanamnet, dessutom reggat långt före Spray. Det hela slutade med att Spray köpte hans domän och använde den för Tyskland, tror jag. |
Citat:
Trodde bara det var jag som hade kvar den tidningsartikeln på anslagstavlan! |
Jag ägde sprej under någon toppdomän ett tag, kommer inte ihåg vilken :)
|
Sprays historia är väl ungefär; massa venture capital, de hade en helsikes massa folk som fick bygga upp portalen till det den är idag. Sen fick 90% av alla anställda gå och nu börjar det närma sig svarta siffror när de är en bråkdel kvar som driftar de förlusterna gjorde möjligt. Ang. designen så har deras design varit en personlig pet peeve under lång tid.. fyfan vad det ser ut. Jag blev uppriktigt förbannad när de gjorde om spray webbhotell till sitt rosa äckelpäckel. Isch.
|
vad kan man få för bolaget tro.. på what.se hade vi kommentatörer som tippade på "runt miljarden". kan det stämma? med en förlust på 100 miljoner kronor för 2005? 0,5 mdr skulle jag kunna tänka mig..
|
Somliga här är kanske så pass gamla att ni kommer ihåg dot com-boomen och "den nya ekonomin" i slutet av förra århundradet. Då värderades ett företag efter de förluster man gjorde. Man pratade om "burn rate". Ju fortare man brände pengar, desto bättre.
|
Citat:
Efter en evinnerlig nedladdningstid fick man upp en bild på Trygg Hansas port där man kunde klicka på dörren för att gå in. Klick. Vänta en timme. Progressiv nedladdning av JPG (nån som mins detta?) som gjorde bilden snyggare efter hand. Därefter kom man in i huset och fick se en hiss. Klick. Vänta en timme. Börja hata progressiv nedladdning av JPG. Inne i hissen fanns ett antal knappar för olika våningsplan. En för hemförsäkring, en för bilförsäkring o s v. Klick. Vänta en timme. Hata grafik på webben. Fundera på att gå tillbaka till Usenet eller Gopher. Därefter kom informationen... Och kunskapen om hur man gjorde sådana sidor värderades till miljarder. Det ni! |
Spray: Aller och Telenor bjuder 400 Mkr
De köper ut svenskarna. Danska Aller och norska Telenor är beredda att ge 150 Mkr respektive 250 Mkr för Spray:s båda verksamheter. http://what.se/article.asp?id=4555 |
Allers förlag köper Sprays svenska portal. Affären innebär att Allers förlag driver portalen vidare med dess innehåll och med Spray som varumärke.
Köpeskillingen uppgår till 150 miljoner kronor kontant och uppgörelsen innebär att Lycos Europe, som äger Spray, även i fortsättningen kommer att tillhandahålla och utveckla Spray Mail, Spray Chat och andra tjänster som nu finns på portalen. http://www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_13777061.asp |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson