![]() |
Gmail for your domain
This special beta test lets you give Gmail, Google's webmail service, to every user at your domain. Gmail for your domain is hosted by Google, so there's no hardware or software for you to install or maintain. - Gmail - 2 gigabytes of storage and search tools that help your users find information fast. Instant messaging from right inside their accounts. - Google Talk - Users can call or send instant messages to their contacts for free – anytime, anywhere in the world. - Google Calendar - Users can organize their schedules and share events and calendars with others. - Control Panel - Easily manage user accounts, aliases, mailing lists, and chat settings. Want to be part of this beta test? Gmail for your domain is currently available as a limited beta. If your organization is interested in helping Google test this service, we'll consider your domain for this beta. You'll need to sign in with a Google Account (or get a new one), and answer a few quick questions about your organization and your email needs https://www.google.com/hosted/ |
Inte illa! Jag tror det blir svårt att hitta en bättre lösning för många....
|
Google överallt, ingen som reagerar? Är det George Orwell vi vill ha i slutändan?
|
www.gawab.com/services.html är ett alternativ (både engelsk & arabisk språkig) - gratis, och alla med sajt blir nog godkända.
|
Så är det, kan man sin sak så kan man! Gmail är ju sjukt bra så som den är. Sen med Gmail Domian blir det ju inte någon nackdel precis. Dom erbjuder mig som kund gratis tjänster mot att dom visar annonser. Tycker jag är helt ok! Precis som vilken annan media kanal som helst.
|
Jag har Gmail Domain redan för en domän hos dom.
50st konton (olimiterat antal email & forwards). 2GB utrymme. Och sedan möjligheten att ställa in om man vill ha Gtalk till detta också. Interfacet är så oerhört lätt att ställa in allting på så man blir nästan gråtfärdig när man ser det. |
Citat:
Vad kommer hända ifall google fortsätter tillhandahålla bra tjänster, tjänster bättre än andra? Själv tycker jag det är bra att saker och ting förbättras, speciellt att de är på samma ställe. |
ser fram emot att testa denna tjänsten!
jag tycker det mesta som google gjort hitils är bra tjänster, ser ingen anledning till att tycka dom är ett dåligt företag.. Dom har bra tjänster och ser det bara positivt att dom drar in mycket pengar, då kan dom fortsätta utvecklingen av gratistjänster med bra kvalitet. |
Då är det bara till att hoppas att man får möjlighet att testa tjänsten. Det har tydligen varit stor efterfrågan enligt Google själva.
|
Jag har också ett hosted-konto, men när jag fick aktiveringsinfon valde jag att inte gå vidare.
Är det någon som öht har läst avtalet för denna tjänst? Avtalet gäller 1 år från det att det aktiverades, utan rätt att få det förlängt. Google har rätt att börja ta betalt för tjänsten. Inte så kul att sitta där och inte kunna byta leverantör. Nej, Gmail for domains gick fetbort för oss. |
jag fick min Aktiveringskod idag :) efter 2 dagar.
|
Citat:
Självklart att Google inte binder upp sig för mer än 1 år åt gången för att gratistjänst. Att dom skriver att dom har rätt att ta betalt betyder inte att dom kommer göra det, och för övrigt, det vore hemst om google tog betalt för en bra tjänst till företag? |
Fick mina tre aktiveringslänkar idag. Efter en dag eller så. Skall läsa igenom och se hurvida det är ball eller ej.
|
Citat:
Nej nej, jag har ingenting emot att de tar betalt. Absolut inte. Men jag vill gärna ha en koll på om det är $10 eller $1000 per år, innan jag sitter fast i deras system. I mitt fall med några hundra användare av mail är det inte så kul att säga till dem "nu på fredag försvinner Gmail för er, så kom ihåg att tanka ner era mail till er dator innan." Många av användarna vet knappt vad Outlook är, så i verkligheten är man tämligen fastlåst hos Google. |
Citat:
Det kan nog alla kloka inse. Till det behöver man inte vara anti Google eller anti Microsoft eller vad det nu kan vara. Självklart kan man gilla deras produkter, men man bör samtidigt inte vara så pass naiv att tro att deras produkter är det bästa som finns. Sanningen är mer att när ett företag hamnar i en monopolliknande situation så konkurrerar de inte med andra företags produkter genom att själva producera de bästa produkterna utan genom helt andra metoder. Det i sin tur leder till att andra kanske bättre produkter har väldigt svårt att ta sig in på marknaden. För att ta en liknelse som brukar vara populärt. Dock inte bilar. Men vi kan ta glass. Glacebolagets strategi en gång i tiden var att köpa upp alla glasstillverkare i Sverige, vilket de gjorde. De erbjöd att tillhandhålla med en frys till försäljarna, men då fick de bara sälja Glacebolagets glass. Tror någon här på fullaste allvar att detta var till stor nytta för konsumenterna? Vad fick vi? Dyr glass och ett begränsat antal glassar att välja bland. Så var tror ni händer när Google har tagit över i stort sätt all annonsering på Internet. Ni kan aldrig förhandla med dem, för ni har inga konkurrenter till Google att gå till osv. Så digiArts fråga är helt berättigad. |
Har inte testat googles variant, men kan iaf tipsa om Microsofts Windows Live™ Custom Domains. Där får varje användare ett 2 GB Windows Live Mail-konto med allt vad det innebär. Att registrera det var löjligt enkelt, behövde bara ändra MX-uppgifterna på domänen och skriva domänadressen på Live Custom Domains, resten skedde automagiskt.
http://ideas.live.com/programPage.as...5-55db6b49f7de |
Google som fenomen skrammer mig ordentligt, betydligt mer an Microsoft. Det finns ýngen riktig konkurrent till dem, det finns ingen direkt insyn i verksamheten och vilken vettig företagare valjer att lagga hela sin viktigaste internettjanst pa en server i USA dar man har absolut noll koll...? Dar inte svenska lagar galler och man inte har mojlýghet att paverka?
Vansinne i mina ögon... |
Vet någon om man kan skapa en egen signup-sida där medlemmar kan anmäla sig för ett konto eller måste jag skapa alla konton manuellt?
|
Du har ett adminkonto som du loggar in med och där skapar nya konton.
|
Jag vet, men jag skulle vilja att mina medlemmar själva kunde registrera sig och jag bara godkänna. Jag kanske får lösa det med en egen databas parallellt.
|
Jag skulle vilja testa detta på flera domäner och undrar om det går på ett konto, eller måste jag öppna ett nytt konto för varje domän?
|
Vet inte om detta redan nämnts, men även MS/Hotmail har en sådan här tjänst.
http://domains.live.com/ |
Citat:
"Nytt! Med den nya funktionen Öppet medlemskap kan alla Internetanvändare skapa e-postkonton i din domän direkt från din webbplats." |
Citat:
|
Har testat detta och är mycket nöjd. Kan dock inte ställa in CNS mx records elelr vad det hette. :/
|
Jag har varit mycket nöjd med Gmail så länge jag använt tjänsten men efter att ha testat Live måste jag säga att det krossar Gmail. Det jag har saknat mest i Gmail är mappar. Google vägrar erbjuda detta eftersom dom tycker man kan söka istället för att gruppera, jag och live är av annan åsikt.
Dessutom ser live i stort sett lika ut som outlook så man känner igen sig som användre. Några andra saker som talar till live's fördel är knappar (skicka, svara o.s.v.) som har fasta placeringar. Jag har många gånger irriterat mig på att gmail placerar svara/skicka vidare längst ner i mailet. Vid en längre mailkonverastion på gmail blir det helt oläsbart efter ett tag och man vet inte längre vad man svarar på eftersom gmail slår ihop mailen. |
Jag kör med Gmail Apps och det är i mitt tycke mycket bättre än Microsoft Live.
|
Citat:
(Om du både tilldelar mailet en etikett och arkiverar det, så syns det inte direkt i inkorgen utan bara när du väljer den aktuella etiketten) Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Ännu en nackdel med Gmail.
Jag får ett mail från X. Jag svarar på mailet. Jag vill skriva ut bara mailet från X utan mitt svar, hur gör man? |
Citat:
//Björn |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson