![]() |
Hej
Vilka företag erbjuder Co-Location i Malmö-regionen? Har bara hittat Crystone men de har fullt i sin hall. Vågar man sätta sin server i någon annan del av landet? Hur ofta har ni behövt besöka er server det senaste året? //Martin |
Vad jag vet finns följande:
IP-ONLY Teknikmejeriet Port80 Dataphone? Inte helt säker Bahnhof Samt Song kanske har. Men du får räkna med att det blir dyrt om du är ute efter plats för en server endast hos dom. |
Var precis på jakt efter det samma, varav jag till sist valde mellan de enda två som ens svarade på offertförfrågan...
Bahnhof - Lund FS-data - Helsingborg |
WP-SYD har egna servrar i Malmö - de kanske kan erbjuda colocation.
|
Tack för tipsen. Tycker Banhof i Lund verkar intressant, något som talar emot dom?
|
ICE-Page?
|
Citat:
|
Du kan lugnt placera din server i en hall på annan plats i landet. Det beror givetvis lite på hur ofta du tror du skall besöka hallen, men normalt är det väldigt sällan man behöver peta på servern fysiskt. De få gånger det kan bli aktuellt kanske du kan få detta gjort av din leverantör till en inte helt orimlig kostnad.
Tittar du dig om i hela landet kan du hitta många bra hallar att välja mellan... |
WP-SYD är en av dem som inte verkar kunna skicka en offert trots man både ringer och mailar. På sin höjd fick jag tillbaks efter två mail "Vill du ha UPS?" trots detta va specifierat i mailen redan.
Semester? Otur? Inte vet jag men valde en annan leverantör i vart fall. |
Citat:
|
Citat:
|
serverhallen.com
|
Citat:
|
Det stämmer att vi för närvarande har fullt i vår hall i Malmö. Detta är dock på väg att lösas genom en ny hall. Hör av dig till mig om du vill att jag håller dig informerad.
Mvh Runar Hreinsson VD för Crystone, tidigare ägare & vd i Icepage |
Citat:
|
Jul 19 2006, 13:49 tipsade jag om WP-Syd.
Jul 19 2006, 17:37 hade du tröttnat och valt någon annan. Men du har alltså pratat med dem redan innan mitt tips? |
Citat:
|
Det verkar som mitt inlägg försvann... Försöker igen.
Efter att ha kontaktat många leverantörer i Malmö-regionen valde jag till sist att placera vår server i Stockholm istället. Där är säkert inget fel på någon av de leverantörer jag varit i kontakt med men jag fick uppfattningen att de bästa serverhallarna finns i Stockholm och inte i Malmö. Vårt val föll till sist på Aleborg som hyr in sig i Port80's serverall. Synd bara att den som är ansvarig för co-location på Aleborg har semester. Hoppas att vi blir nöjda när servern väl är på plats. |
Självklart finns det mer leverantörer i Sthlm, men dom större leverantörer finns även i Mlm. Men är man ute efter billigt så lär det säkert hitta mer i Sthlm
|
Citat:
|
PRQ snart igång? dom va igång dagen efter praktiskt taget.
Och dom flesta kunder har väl sina burkar tillbaka på plats. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson