![]() |
Hejsan!
När jag reggade ett domännamn reggade sedan "Göran Gluck" och name navigation två omkringliggande domäner som jag nu skulle vilja köpa tillbaka. Är det någon som vet hur jag ska få tag på den som köpt domänerna? Ungefär hur mycket brukar man få betala? De är ju knappast värda något alls för den som har dem! |
GG är bara målvakt, men personerna bakom NN finns här på WN. Dom brukar inte vara så pigga på att sälja tillbaka domännamn, men du kan ju maila och fråga.
|
Varför är det ingen här som berättar öppet, vem är det här på forumet som ligger bakom NN istället? <_<
|
Namnnappare står mycket lågt i kurs, kanske därför..?
|
Nja, jag är nyfiken, för jag har för mig att de utvecklar ju inga alls sidor (tror jag) och det skulle vara kul och veta vem på forumet det är. Tycker annars inte att det är något konstigt med det.
|
Citat:
|
Ifall de bara säljer för sexsiffriga belopp är de ju dumma i huvet. En domän med 10 oönskade besök om dagen kan ju inte vara värt ett skit för dem. För övrigt tycker jag att det borde finnas en oberoende kontrollorganisation som kollar igenom domäner som inte används/stulits och släpper dem fria. Antingen det eller så borde de höja priserna till minst 500kr/domän, för som det är nu kan ju namnnappare köpa hur mkt skit som helst i princip gratis!
Frågan är hur mycket det skadar en hemsida där endast .com fungerar... ska jag överge den gamla och sattsa på en ny domän, eller spelar det ingen större roll? |
Om de bara? De kanske inte är i behov av att sälja såvida inte någon i behov av domänen lägger ett bra bud?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tycker bara det är nästan komiskt. När det kommer till SEO företag eller spammare som finns på forumet så är det fritt fram att nämna vilka dessa är verkar det som, men med NN verkar alla hålla det för sig själva och det är så mycket hysch-hysch runt det hela att det är nästan otroligt :)
|
Förstår inte vad du finner för problem kring det?
Om din vän startar något liknande och ber dig inte berätta till någon, går du då och skriver det rakt ut på ett forum? DET ÄR MIN KOMPIS SOM STÅR BAKOM DomänReg GG AB !!! Lite svårt att jämföra ett förtroende till sina vänner mot bajskastning mot någon man hatar. |
Och att det är din kompis. Har jag bett dig att göra det offentligt? Det är nog fler än du som vet det, men fortfarande är hela "hålla tyst" inställningen helt klart komisk.
Citat:
|
Företaget är skyddat av en målvakt och väldigt anonymt i allmänhet. De som ligger bakom vill uppenbarligen inte kopplas till det.
Så förklara gärna vad man tjänar på att berätta det förutom att man i princip får nya fiender? |
Citat:
Registrerar inte bara NN lediga domännamn, som en del andra i detta forum? Eller har jag missat något? Om domännamnet är ledigt och inte är varumärkessnyltning, är det ju fritt att registrera? Det går väl inte att likna NameNavigator med gamla "Control-Alt-Delete" som härjade under slutet av 90-talet? Många frågor, men jag förstår inte påhoppen. |
Ja, inte jag heller. Många verkar tycka att de gör fel, fast många här registrerar lediga domäner..... men är däremot nyfiken vem står bakom.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Kan verkligen inte sluta skratta nu.. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Okända personer som blir sura och ska hemsöka.. |
Ok, förstår. Jag väcks endast av nyfikenhet.
Dock kanske detta någon kan svara på. Jag har sett att de flesta domäner av NN har inte utvecklats. På deras sida står det: Citat:
|
Göran Glück har tidigare kört tjänster på AntiViruses.com, SoftwareStation.com, canalsw.com, softwareboy.com och buyanddownload.com där han sålt programvara. Nån av domänerna används fortfarande idag medans andra är parkerade.
|
Citat:
|
Citat:
Jag är mer intresserad av affärsmodellen än att veta vilka som ligger bakom NN. Bygger intäkterna verkligen på "advertising content"? I så fall har jag mycket svårt att förstå hemlighetsmakeriet. Känns mycket mer som det handlar om en "auktoriserad" registrar som använder sin infrastruktur till att hamna i pole position för varje karantänsläpp (men inte låter kunderna få godbitarna eftersom de sannolikt inte tillhandahåller snapback). Jag ser inget direkt fel med det, förutom det uppenbara att registrarer inte ska syssla med lagerhållning av domäner. |
Citat:
|
Citat:
Fiender = Folk som man kunde gjort affärer med innan man stötte sig med dem. |
Citat:
|
Svårt å förstå vem / vilka NN är? Med lite teknik så är det enkelt att ta reda på..
Tycker för den delen inte att dem är något att störa sig på. De är väl som vilket annat företag som vill ha bra domännamn? Tycker för den delen inte att de får mkt fler bra domännamn än någon annan ;) |
Med Google hittade jag ganska snabbt en blogg som felaktigt länkade ihop NameNavigation med birthday.se. Jag var riktigt irriterad tills jag upptäckte att det var fel :)
http://info-ninja.net/blog/2006/05/13/swed...eve-in-privacy/ |
Ok. Verkar som att vi har kommit fram till att det är omöjligt att köpa de domäner NN har registrerat, då kommer frågan:
Hur pass mycket är en domän "besudlad" för att endast .com funkar? Hur många besökare kommer man att tappa? Den hemsidan jag hade tänkt att göra förväntas ha drygt 30'000 besökare per dag. Ska jag sattsa på ett nytt domännamn eller köra vidare med gamla? Tur i oturen är väll iaf att ingen konkurent kan köpa .se, och förhoppningsvis kommer de arma stackare som felstavar att försöka tills de hittar rätt. Kom gärna med synpunkter! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson