WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopia: 1års gratis webbhotell (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15062)

Joel 2006-07-13 18:00

Loopia går lite på Resesajternas sista-minuten stuk och erbjuder just nu 1 års gratis webbhotellspaket utan krav och förpliktelser.
Erbjudandet gäller enligt hemsidan tills 31 Juli.

loopia.se

lars 2006-07-13 18:16

Tänk om hostingföretagen kunde försöka locka kunder genom att erbjuda fler och bättre tjänster, istället för att dumpa priset. Jag menar att den här typen av agerande på lite sikt skadar hela branschen... man kan inte leva på att sälja hosting för 0 kronor, och det är klart att Loopia räknar med att de som beställer antingen ska tycka att de är så pass bra, så de väljer att stanna över nästa period, eller missa att säga upp sitt konto i tid, och därmed får betala för år två, när det gäller ordinarie priser.

Helt klart ett smart drag av Loopia (om än inte helt unikt, hade inte exempelvis FS-data nått liknande erbjudande i samband med Internetworlds webbhotell-test i våras?) men jag tycker ändå det är trist att man försöker konkurrera med så låga priser som möjligt, istället för kvalitet och service...

robbanf 2006-07-13 18:28

Förra sommaren gjorde dom samma sak fast då kostade det 5 kronor för ett år. Säkert väldigt många som glömmer bort att säga upp det eftersom man måste säga upp 3 månader i förväg.

Tobab 2006-07-13 18:31

Citat:

Originally posted by robbanf@Jul 13 2006, 17:28
Förra sommaren gjorde dom samma sak fast då kostade det 5 kronor för ett år. Säkert väldigt många som glömmer bort att säga upp det eftersom man måste säga upp 3 månader i förväg.
Exakt! Och då får man pröjsa för ett helt år och då är ju inte Loopia så billiga...

Niclas 2006-07-13 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tobab
Citat:

Ursprungligen postat av robbanf

Exakt! Och då får man pröjsa för ett helt år och då är ju inte Loopia så billiga...

Jag testade ett konto hos Loopia förra året för 5 kr och glömde förstås att säga upp kontot i tid, men Loopia var storsinnade och lät mig säga upp det ändå fast jag var några dagar sen enligt avtalet. En eloge till Loopia för det :wub:

Jonny Strömberg 2006-07-13 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Niclas
Citat:

Originally posted by -Tobab@Jul 13 2006, 18:31
Citat:

Exakt Och då får man pröjsa för ett helt år och då är ju inte Loopia så billiga...

Jag testade ett konto hos Loopia förra året för 5 kr och glömde förstås att säga upp kontot i tid, men Loopia var storsinnade och lät mig säga upp det ändå fast jag var några dagar sen enligt avtalet. En eloge till Loopia för det

Samma här... jag var 2 månader sen :)

Tobab 2006-07-13 21:08

Så snälla var dom inte mot kompisen. Han fick glatt betala ett år plus mysql så det gick ju på en slant...

Baldros 2006-07-13 21:37

Jag beställde för 6 kronor förra året, jag fyllde i blanketten om uppsägning men glömde att skicka in den. Fick nyss hem en räkning på närmare 900 kronor.

Ska iallafall beställa nu igen och skicka in lappen samma vecka jag beställer.

patrikweb 2006-07-13 21:40

Det kan du inte via deras avtal:

"Om man sedan tidigare har beställt ett abonnemang hos oss och ännu inte betalt fakturan för detta abonnemang så är det inte möjligt att anullera denna faktura för att beställa samma domännamn igen, fast med nuvarande erbjudande. Om en tidigare faktura annuleras så kommer det tillhörande domännamnet att spärras från ytterligare beställningar tills dess att vårt nuvarande erbjudande är över. Ytterligare beställningar under detta erbjudande kommer heller inte att tas emot."

Nicke85 2006-07-13 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Tobab
Citat:

Jag är lite sugen på erbjudandet. Om jag tar det, så kommer jag nog fortsätta efter ett år.

Men just detta erbjudande, hur mycket kommer det kosta varje år?
Står "all inclusive paket", det låter dyrt?

Tobab 2006-07-13 23:34

Privat och Företag

Pris/månad (med betalningsform: år) 82,50 kr 141,25 kr
Pris/månad (med betalningsform: kvartal) 112,50 kr 168,75 kr

inkl. moms

2cool4school 2006-07-14 03:23

Kan man skicka in uppsägnings grejsen direkt eller måste man vänta ett år tills man har glömt bort det och skicka in det veckan innan?

se7en 2006-07-19 00:15

ännu en chans att testa loopia, vet ni om det är någon begränsning på antal konto / man?

daniel_ 2006-07-19 07:00

Citat:

Ursprungligen postat av Nicke85
Citat:

Originally posted by -Tobab@Jul 13 2006, 18:31
Citat:

Exakt Och då får man pröjsa för ett helt år och då är ju inte Loopia så billiga...

Jag är lite sugen på erbjudandet. Om jag tar det, så kommer jag nog fortsätta efter ett år.
Men just detta erbjudande, hur mycket kommer det kosta varje år?
Står all inclusive paket, det låter dyrt?

Ja, det blir ju lite. Men det tycker jag loopia ær væl værda.

Privatpaketet: Med betalningsform per månad
Pris per månad: 82,50
Pris per år: 990

Føretagspaket: Med betalningsform per månad
Pris per månad: 141,25 kr
Pris per år: 1695

Priserna førutsætter jo dock att man tar erbjudandet som ligger nu. Annars kommer startavgift osv.

Något många glømmer ær att MYsql ær en extratjænst hos Loopia. Enligt dem sjælva før att Mysql ligger på egna servrar och kostar dærfør mer.

Mysql kostar 112,50 kr start, 32,50 kr / mån

MRDJ 2006-07-19 09:29

Tycker det är lite B att mysql eller mssql inte ingår som standard.
Nästan alla hemsidor behöver juh en databas nuförtiden

Tobab 2006-07-19 09:35

Det dom förlorar på karusellerna -tar dom igen på gungorna. Karusellerna i detta fallet är väl domäner för underpis och ett år gratis.

Xamda 2006-07-19 11:27

Vad förväntar du dig när det är gratis...?

Xamda 2006-07-19 11:37

Om man tycker Loopias priser är på tok för höga så borde man kanske ransaka sin ekonomi och minska ned på öldrickande, pizzor etc, det är en fråga om prioriteringar och en fungerande tjänst kostar en del...

Tobab 2006-07-19 12:32

Citat:

Originally posted by Xamda@Jul 19 2006, 10:27
Vad förväntar du dig när det är gratis...?

Nej, men deras prissättning i förhallande till upptid och vad man får är inte rimlig.

jonny 2006-07-19 14:02

Loopia tar ungefär hälften av vad FSData tar.
Utslaget på en längre tidsperiod har de ungefär samma tillgänlighet även om Loopias problem är färskare än de stora störningar FSData drabbats av (det var väl ett strömavbrott för inte så länge sedan).

Men om du känner att det är bättre att betala motsvarande en McFlurry i månaden för din webbplats i Patrikwebs bergrum så är det väl det ett bra alternativ för dig.

Sen kan jag hålla med om att det inte är rimligt att sälja domäner under inköpspris om det var det du menade.

Xamda 2006-07-19 14:11

Hrm, tycker du Loopia haft dålig upptid..? Ja, kanske... Fast det är fortfarande inte dyrt, tycker de är riktigt billiga, faktiskt, även om det kanske går lite halvsegt ibland...

Skippa en Mc Donalds-måltid så är du i hamn! Man kan inte få bra service, bra tillgänglighet ochen trygg och säker miljö för mindre än vad Loopia tar (sen kan vi ju förstås diskutera om du får det där, men jämfört med de som är billigare så...).

patrikweb 2006-07-19 14:45

Ordet dyrt är väl kanske fel i värde i pengar men ser man vad andra tar där även MySQL ingår så kan man tycka det är dyrt.

Men kollar man priset på TBA / Internet.se eller Telia så är Loopia billiga.

Visst kan man tycka att man bör få bättre service om man betalar mer och tillgänlighet men har visat sig att det inte riktigt är så i verkligheten.

Så om man inte får bättre för man betalar mer varför betala mer? Ord som billig/gratis/rabbatt får folk bli helt galna utan dom tänker på det.

Tobab 2006-07-19 17:49

Skulle nog satsa på Space2u 95 spänn och då ingår Mysql.

Vatos Locos 2006-07-20 14:55

Citat:

Originally posted by Xamda@Jul 19 2006, 11:37
Om man tycker Loopias priser är på tok för höga så borde man kanske ransaka sin ekonomi och minska ned på öldrickande, pizzor etc, det är en fråga om prioriteringar och en fungerande tjänst kostar en del...
Kan bara hålla med, 987,50 - 1687,50 per år beroende är ungefär vad man blåser på en krogrunda och slår man ut det på ett år så tycker jag inte att det är mycket att gnälla om, men av någon anledning så gnälls det en hel trots att deras konkurrenter oftast är dyrare och då snackar jag inte om garageföretagen som finns på marknaden eftersom de inte är några seriösa konkurrenter.

daniel_ 2006-07-21 19:10

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jul 19 2006, 14:45
Ordet dyrt är väl kanske fel i värde i pengar men ser man vad andra tar där även MySQL ingår så kan man tycka det är dyrt.
Men kollar man priset på TBA / Internet.se eller Telia så är Loopia billiga.
Visst kan man tycka att man bör få bättre service om man betalar mer och tillgänlighet men har visat sig att det inte riktigt är så i verkligheten.
Så om man inte får bättre för man betalar mer varför betala mer? Ord som billig/gratis/rabbatt får folk bli helt galna utan dom tänker på det.

Ja, men billiga saker skapar iallafall i min værld också många misstankar. Jag betalar hellre några hundralappar mer før ett vælkænt webbhotell med bra omdøme æn ett halvkænt. Loopia ær i min mening ett av Sveriges bæsta, sen att dem hade extrem otur under IDGs mætning ær ju en annan historia.

Som jag sa tidigare førsvarade Loopia varfør man tog extra før MYsql. Før att databaserna ligger på fristående servrar før økad sækerhet. Eftersom de understrøk det så antar jag att och vet jag att många webbhotell inte gør på samma vis.

Att dem kør "driver" som gratis webbhotell før ett år handlar mest om att stærka varumærket. Alltså en långsiktig satsning (satsning, eftersom de knappast går plus). Och som alla vet så køper vi kæra konsumenter hellre en Coca Cola æn en Cola av okænt mærke. Varfør? Før vi vet hur den smakar. Samma sak gæller med Loopia och øvriga tjænster.

Att folk gnæller om høga priser tycker jag ær obefogat.

jonny 2006-07-22 00:32

[QUOTE=daniel_,Jul 21 2006, 19:10]
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb,Jul 19 2006, 14:45
Før vi vet hur den smakar. Samma sak gæller med Loopia och øvriga tjænster.

Nja, det finns mängder med olika sorters cola och det är nog en egen diskussion.

Men visst är varumärket viktigt. Marknadsföring handlar nästan uteslutande om varumärken.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson