![]() |
Snart är det nog dags för nästa PR exportering. Jag vet att den inte har så väldigt stor betydelse rent positioneringsmässigt - många variabler spelar in. Men det är alltid kul att få ett "betyg" på hur duktig man varit på att skaffa ingående länkar... :D
Min gissning är att nästa PR exportering kommer att ske den 14:e juli. |
Bra fråga om när nästa PR- uppdatering sker. Ingen vet men det lär ske nu under sommaren någon gång.
BigDaddy var ju en rätt så stor uppdatering, så eventuellt dröjer det kanske längre än vanligt. |
Citat:
Citat:
Prognos för när nästa TBPR kommer att ske finns här: http://www.seocompany.ca/pagerank/pa...date-list.html Citat:
|
ÖÖ? BigDaddy var bara en stor uppdatering av Google- algoritmen och av Pagerank. Ingenting med något annat...
|
BigDaddy skedde i januari och var inte någon uppdatering av Toolbar Pagerank. Senaste TBPR var 4:e april...
|
Äntligen ;)
Datumet stämde också! |
Referens?
Hur är det nu, måste man göra någonting för att kunna se ny PR? Antar att den kanske inte slagit igenom på alla googles servrar än... |
Citat:
I morse noterade jag att två av mina webbplatser har gått från 0 till 2 respektive 3 i pagerank vilket var positivt! |
hmpf... ingen skillnad på någon av mina sajter :(
|
PR-uppdateringen började inatt såg jag. Frågan är om den kommer vara hoppa lite under någon vecka framåt före den "sätter" sig.
|
Citat:
|
Citat:
En "kollegas" sida gick från 0 till PR6 på c:a 2400 inlänkar. Så det är inte bara antalet som har betydelse. |
Från PR3 > PR0 på goplay.se :( Antar att det har att göra med både serverflytt och att orginalsidan fortfarande inte ligger uppe...
|
Nåt har iallafall hänt. http://www.fliip.com har gått från PR0 till PR6. Har inte gjort nåt förutom att köpt lite annonser av google. Kanske är detta belöningen :).
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Men är hela uppdateringen klar så man kan vara säker på att/om en PR har uppdaterats?
|
Citat:
|
Har fortfarande inte sett någon uppdatering... är jag den ända som inte märkt någonting än ?
|
Det är mest undersidor som fått pr verkar det som...
|
Jag ser vissa smärre förändringar på sidor.. tex en sida som fick pr6 i den förra lite "konstiga" uppdateringen (mars nångång?) har nu hoppat ner till en något mera sansad pr5. Ser även ett par andra sidor som har droppat lite, men över det stora hela verkar det ligga still.
Känns inte som någon stor ändring. Kan vara som end säger att det mest är nya sidor som fått ett värde + lite korrigeringar kanske. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson