![]() |
Tyvärr hade man inte väntat något annat.
|
Ja idag går jag och lägger mig tidigt
|
Alla som kan fotboll såg att Olof Mellberg platsar inte i landslaget. Han kan inte det här med Zon spel, han stöter inte när han ska och framför allt så slutar han att springa vid farliga situationer (vid första målet).
|
Lagerbäck visar ingen glöd han verkar mest vara nöjd med att få vara med i VM. Dags för nytt blod i tränarrollen. Sverige byter in Allbäck alldeles för sent, han får ingen tid att komma in i matchen och när han väl kommer in så är svenska lager slutkörda och klarar inte att leverera bollar. Sen så förstör utvisningen en hel del eftersom vi förlorar ett byte på det också. Domaren bör stängas av, man delar inte ut ett rött kort och sedan ger ett hånflin. Etik och moral någon?
|
Jag tycker att ingen av de svenska spelarna gör den bästa matchen i den här turneringen och då är det tyvärr inte lätt att vinna mot Tyskland.
|
1 bra halvlek på hela VM, 2:a halvlek mot England, räcker inte speciellt långt. + att domaren förmodligen var köpt av hemmapubliken :D
|
Citat:
edit: En Zlatan ur form är mållös :) |
Man kan böja ordet usel med hänvising till matchen:
usel - domaren uslare - mittbackarna uslast - Lagerbäcks laguttagning EDIT: stavfel |
Citat:
Zlatan var mållös men han var den bästa svenska spelaren på plan. |
Citat:
|
lagerbäck får ta å avgå nu... nästa vm så måste vi satsa lite! det va riktigt pinsamt att vara svensk idag =(
|
Satt i kväll och kollade på matchen tillsammans et två tyskar, fan vad ja skämdes över att vara svensk... va fan gjorde Henke med straffen? Ljungberg och Zlatan var helt anonyma i den här matchen... Nej nu glömmer vi detta vm. och ser frammåt....
|
Citat:
|
Sverige var helt ok =)
|
22 idioter som springer runt och sparkar på en bit skinn... och miljoner människor som tittar på dessa idioter... har ni inget bättre för er?
Varför inte ge alla en varsin boll så slipper dom jaga en stackars boll? |
Citat:
Citat:
|
warum denn brille?
Dålig match, som vanligt. Mitt säkra kort gick in. Lite extra cash efter ett nice bett är fint. tippade på två noll, vilket gav 7,5 gånger pengarna. Detta var hos Unibet. 7500 kronor är som sagt inte fel. |
Citat:
Allbäck var i form och hade gjort mål i tidigare VM-matcher. Zlatan är ur form och har inte presterat något under VM, inte heller i italienska ligan. Min åsikt är med andra ord att det måste vara tjänstefel att ta ut Zlatan i startelvan med dessa förutsättningar. Man behöver inte ha gått elittränarutbildning för att inse detta, det är enkel logik. |
Citat:
|
Citat:
Besviken, visste att vi skulle förlora, men vi spelade så dåligt. |
det gör ont att säga det men tyskland va så mycket bättre på allt.
Tror inte det är nån i sverige som skulle ta plats i tysklands lag. |
Citat:
Lagerbäck nöjd, hade vi väntat ngt annat? http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,847015,00.html |
Citat:
det va sverige som va riktigt usla, så tyskland såg bättre ut än vad dom är.. |
Citat:
Hehe, det finns något som kallas för hobby eller intresse, det är väl många människor som föredrar att titta på fotbolls spelet än att spela det =) |
Var är den positiva inställningen? Hela landslaget hängde mest med huvudena under hela turneringen... Att sedan förbundskaptenen skyller på allt annat än fakta och analyser gör bara saken värre.
Sedan måste jag också ge en känga till media som lade så mycket krut på det där bråket mellan Ljungberg/Mellberg.. Varför ta fokus från nästa match för en sådan grej? Svensson/Källström?... Ingen aning, men är dom inte ganska omogna båda två? Låt pojkarna spela var sin halvlek istället och låt dom växa med laget.. Svensson är grym på passningarna, frisparkarna och i vissa fall dribblingarna - Medans Källstöm har en kanonfot och kanske något mer!... ;) Hansson och Jonsson? Vilka är det? Wilhelmsson från start?.. Absolut, han behöver fart och fläkt och kan inte springa efter andras bollar... Till sist.. Var är det där DJÄVLAR ANAMMA i laget? Ville dom inte spela VM? Vem skulle ta befälet? Vilken ledande roll hade lagkaptenen? |
VM festen fortsätter.. Sverige rankades som nr 16 av FIFA, enligt mig så kom vi på 16:e plats & fotboll är inte som hockey, fotboll spelas av alla världens länder.. är man nr 16 är det riktigt bra > "Världens Länder.."
|
Gud Hiddink till Sverige...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson