![]() |
Hej,
Är det bara jag eller är Proinet nere betydligt oftare nu? Tycker det känns som var och varannan dag som det inte går att komma åt sidorna eller Mysql-databaserna... Har det varit ovanligt mycket eller är jag bara nojig? Det tråkiga är att man kan inte läsa om problemen på deras hemsida...den är nere också. Har ägarbytet gjort nåt med Proinet? |
Citat:
Tillgänglighet enligt Ipwalk |
Det är nere nu ser jag.
|
Japp, mkt irriterande. Så mycket nertid på så kort tid.
Ska nog flytta sidorna som ligger där bums. Jobbigt också att dom inte har någon fristående info-sida, utan allt är hostat på samma server verkar det som. |
|
Då måste ni fixa det snabbt för somliga personer vill läsa sin mail :)
|
Helt klart är ju något hänt. Från en timme snittad nertid under april och maj, till över 24 tim under juni, och månaden är inte slut ännu!
|
Går upp och ned som en jojo. Nu är de nere igen.
|
Mejlen är nere nu, ja.
Dock så fungerar WWW. |
Citat:
Edit: Provade ringa deras support men efter 15 min utan svar så gav jag upp. |
Jo, det är problem med MySQL.
Testa och ring igen? EDIT: Nu är WWW nere ser jag. EDIT 2: Nu är WWW uppe. Dock ingen mejl än. Ingen MySQL heller. |
Citat:
|
Ajaj, jag som nyligen beställt hosting och domän från Proinet. Två veckor sedan, allt som har hänt från deras sida är att de efter mail från mig skickat en faktura (som jag betalt), sen är det stendött. Känns inte som ett vidare bra köp.
|
Verkar inte så ljust just denna sekund.
Vi får hoppas de löser problemet snarast helt enkelt. Hörde en fågel viska att nya servrar kommit in och skall ordnas upp. Om detta relaterar till det eller ej vet jag ingenting om dock. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Deras support meddelade mig nu att de har tekniker i hallen som jobbar med problemet. Strul med programvara och själva webbservern. Kommer att komma igång under kvällen.
|
Citat:
|
Citat:
Men nu verkar det rulla på snabbt och stabilt i alla fall! Kanske en ny server på plats då som Mattias nämnde tidigare... |
Nej, men om två veckor köper de in nya servrar.
http://forum.proinet.se/index.php?sh...st=0&#entry158 |
Jag har personligen inte upplevt några nertider, heller ingen större försening i supporten.
Man kan kort och gott säga att jag är nöjd med mitt val av leverantör i den här frågan. |
Nere nu ser jag
|
Japp, trevligt
Edit Såg att det var en del webbhotell som satt och läste tråden. Säkert nu de gärna vill ragga kunder. ;) |
Trevligt kan jag inte påstå att det är.
Bara att hoppas på att de får upp det snart igen. Sådana här upprepande problem är bland det jobbigaste man kan vara med om som leverantör. En gång kan man förklara sig och så, men andra och tredje gången blir det svårare. //Anders |
*suck*
Enligt http://uptime.ipwalk.com/site/month_summary/site_name/www.proinet.se så snittar Proinet över en timmes downtime per dag under Juni månad... Man får hoppas att detta inte är standard då jag blev kund hos dem den 13 juni... |
Nu är det uppe.
|
Enligt ProInet så kommer dem inom kort köpa nya servrar som ska bli stabilare och mer kraft.
http://forum.proinet.se/index.php?showtopi...view=getnewpost |
Men man tycker ändå de borde kunna få igång https-kommunikationen som har legat nere sedan i eftermiddags. En tekniker jobbade med det när jag var i kontakt med supporten tidigt i kväll, blev lovad ett e-post när det var klart. Sen är frågan om det tar så här många timmar att få igång det eller om den här teknikern kanske är ute på viktigare ärenden. Men som man brukar säga, man får vad man betalar för...
|
Kommer ni in på proinet eller sidor som ligger där nu?
|
Citat:
|
Fortfarande inte. Och forumet på driftinfo.net är stängt...
|
Märkligt. Jag har försökt ringa till deras support, men nummret verkar inte funka?
Någon annan som provat att ringa? |
Citat:
Oavsett vad så svarade supporten i mitt fall. |
Citat:
Med min vanliga tur har dom väl konkursat eller nåt.... (suck) |
När jag ringer från min vanliga tele så händer inget... ingen ton eller något.
När jag ringer från mobilen så kommer meddelandet "Misslyckades" upp på skärmen och inget mer händer. Har ringt regelbundet hela kvällen. |
Bör tilläggas att när det funkar så funkar det jävligt bra.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson