![]() |
Är det någon som använder TBA Media / Internet.se som webbhotell och har problem med att deras server verkar gå ner till och från (oftas runt midnatt). Men har nu när jag skriver dehär varit nere mellan kl 11:00 - 13:00, driver man en internetbutik betyder dessa "små" driftfel att man tappar mängdvis med kunder. Och t.o.m deras egna www.internet.se är ju nere samtidigt som vår butik.
|
Kommer inte heller in nu när jag testar. Byta webbhotell direkt. Det är värt pengarna. Kolla ordentligt vad det är för webbhotell innan du gör ditt slutgiltiga val.
|
Citat:
|
Citat:
Tittade på deras abonnemang och de var riktigt dyra - trodde inte att det skulle vara sådana här problem med dem. Får kanske prata med kunden (en ny kund). /Peter |
Kan tänka mig man kör backup vid midnatt.
Mitt förra webhotel gjorde det. databasen vart iaf helt oåtkomlig under denna tiden. |
Då har man allt konfat saker och ting lite fel.
|
Citat:
|
Med tanke på att det fortfarande är omöjligt att komma åt internet.se får det nog vara en rätt ordentlig backup :)
Nej, något annat är fel. Varken ns.tba.net eller ns2.tba.net (som förövrigt ligger i samma nät) svarar. |
Nu är klockan 10:35 måndag förmiddag, och de är fortfarande oåtkomliga.
Undrar om tba.net och internet.se kanske låg hos PRQ? ;) Nej, men det är allvarligt det här. Skulle ha utfört ett jobb åt en kund nu på förmiddagen, men det går ju inte. /Peter EDIT: Stavfel |
sidan är uppe men är seg som sirap.
|
Jag har en kund som sitter fast i ett avtal där med en sida. Sidan är mycket liten och saknar script - den är också riktigt seg.
Det är ingen som vet vad det beror på? |
Nu släppte det bara för det och den sidan laddar normalt.
|
Hej
Anledningen till att ni upplevt problem är för att vi 10:50 på söndag blev av med vår Internetuppkoppling. Problemet beror på att Tele2 har ett problem någonstans utanför vårt hus. Det verkar som om det är någon som har grävt sönder fiberlinan någonstans kring basstationen. Vi har fått igång vår backuplina som vi kör på för tillfället. Den är dock inte lika snabb som vår ordinarie lina vilket gör att man kan uppleva det segt stundtals. Vi arbetar för fullt med att få igång vår ordinarie lina så fort det går. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att ni kan ha överseende men tyvärr ligger denna händelse helt utanför vår kontroll. |
Citat:
internet.se är ju stora tack vare er VD och ägare. Är det inte dags att göra som andra att köpa in access från fler leverantörer? |
Har nu fått en personlig förklaring via telefon från deras support på TBA vad som gått fel, är mycket nöjd med hur ärendet behandlats, och hoppas att inga fler spadar sätts i kabeln :)
Men en "backup-lina" vore kanon. |
Citat:
Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster och vår säkerhet. Denna händelse kommer självklart att innebära att vi får se över våra rutiner och vad gäller uppkoppling mot Internet. Vårt mål är såklart att vara uppe 100%. Det gläder mig att du känner dig nöjd med den support du fick, hör av dig om du upplever mer problem. |
Internet.se är 100% seriös och torbjörn som äger och är VD är ett geni, han har inte snott domäner. Han har tagit dem först till kvarn.
#Edit, har städat tråden från ovesäntligt skitprat som inte tillför tråden nåt // Mats# |
Detta med redundans verkar vara en akut bristvara på många större webhotell, vi har sett dramatiska driftstörningar på sistone...
Konstigt kan man tycka, är man i den storleksklassen borde man ha råd... Eller så är man stora för att man inte byggt en tillförlitlig infrastruktur och kunnat lägga pengarna på marknadsföring istället...? Svårbegripligt är det i alla fall... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson