![]() |
Citat:
http://www.piratdemonstration.se/ |
Citat:
|
Vad var synd...?
|
Höger eller vänster, i den här frågan spelar det inte riktigt någon roll tycker jag.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Var det bara jag som trodde att polisen.se skulle starta före Thepiratebay.com? :P
|
Citat:
|
Citat:
Så det kanske är så att det är just Grön ungdom och Ung vänster (och LUF) som du sympatiserar med i denna fråga? ;) |
Vem vill gå på demonstration imorgon, när man kan gå på Slackathon? :)
|
Då den största delen av fildelningen är både olaglig och oetisk så ser jag ingen anledning till att stödja dessa.... Att större organisationer ställer sig bakom ger dessa en oseriös stämpel.
|
Om dom som alltid klagar, klagar lite till, blir man ju mer förvånad om dom inte klagar.
Nej till allt! |
nej, kommunistfasoner tycker man inte om
|
Citat:
Det är ju ungefär som att likställa moderaterna med nazism.. |
Detta börjar likna ett dåligt skämt
|
Alltså jag tycker kanske att det är fel att stänga en länksamling som piratebay, men att sprida upphovsrättsskydda verk är ju olagligtoch en helt annan fråga.
|
Men man måste också se på demonstrationen som ett sätt att viss amissnöje med HUR tillsaget sker och på vilka grunder och inte att tillsaget skedde.
Hur som helst så hade Henrik Pontén en oerhört kortad kommentar till expressen: Citat:
|
Citat:
Frågan är hur mkt friskluft han själv får he he! |
Det var väl trevligt att se att även Pontén har lite humor.
Annars är väl tanken att avskaffa upphovsrätten rätt kommunistisk i och med att man vill dela verken med alla. |
Citat:
|
Kultförklarar härmed Pontén efter detta uttalande, han har så rätt så... Hehehe...
|
Eftersom det står i samma artikel som han diskuterar dödshot mot honom så måste jag säga att han är rätt modig/dumdristig.
Nån som däremot borde kultförklaras är ju den brottslige kulturchefen?.. |
Citat:
|
Kulturchefen framstår som ovanligt korkad - det gynnar knappast kulturen att kulturgärningar (tänker närmast på film och musik) inte kan generera några inkomster. Detta är ett effektivt sätt att kringskära ekonomiskt stöd till kulturen.
Fildelning är inte problemet, det är utdelning av upphovsrättsskyddat material som är problemet... Att sitta här och heja på de som begår brott är löjeväckande... Om man vill ändra något kan man göra det genom att politiskt och opinionsmässigt arbeta för det, inte genom att begå brott. Jag tycker det är fel att man ska behöva betala sjukt höga arbetsgivaravgifter ochfastighetsskatt, men det funkar inte att bara låta bli... Kanske skulle prova det. Not. |
Citat:
|
http://realtid.se/ArticlePages/200606/05/2...ltid540.dbp.asp
Undrar om det är sant, men Per Brumark tar väääldig mycket kredd för att fått TPB sänkt i sverige.. Följande är extra intressant (och i mitt tycke, korrekt) Polisen har fått mycket kritik för sin aktion. Är den rättvis? – Det är klart att några har råkat illa ut för att deras hemsidor har befunnit sig i hallarna, men de som ansvarar för de här ställena borde ha informerat sina kunder att det här kunde hända. Som i alla razzior finns det alltid någon som kan råka illa ut utan att ha med det hela att göra. Allt går så snabbt i en sådan situation. Jag tyckte att de gjorde ett vettigt tillslag. Ska polisen lämna tillbaka de beslagtagna servrar som inte hade med The Pirate Bay att göra? – Ja, de håller på med det. Jaja, nu vet ju alla kids vart de kan rikta sin missriktade ilska i alla fall.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Undrar hur många av kidsen som är medvetna om detta!? |
Citat:
|
Citat:
Tillgänglighet trafik transit leverantörer backup linor m.m. PLUS vilka är deras kunder (reäl bakgrundskoll på alla kunder) helst få en lista på vilka filer och sajter dom bedriver sin verksamhet med Vilka står bakom (bäst att ta ett urdrag ur polisens brottsregister) (bäst att kolla deras skulder till fogden med) få tillgång till deras servrar så man kan gardera sig om att det inte ligger olagligt material på dessa, Nä den informationen tar sällan folk reda på, OM inget inträffar DÅ minsann kommer det fram en hel rad med kritik och klagomål m.m. Huuur kunde dom va sååå dumma att dom hade sin server dääär? det vet väll alla att den och den har koppling till den osv. Nä alla vet inte sånt och har heller ingen tanke på att ta reda på sånt! Det finns skurkar i regeringen med, men likförbannat bor folket kvar! |
Vi övervägde att placera vår drift hos PRQ och jag var medveten om deras anknytning till TPB. Vi skämtade om att det inte var så bra om det blev ett tillslag, men tog aldrig det som en seriös aspekt i valet av driftsleverantör.
|
Citat:
Hade nog mer trott det gick till som hos port80, Den interesanta servern beslagtas och inget annat, Men så funkar det visst inte, |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson