![]() |
Fortsättning på Tråden ang Tradedoubler..
Hej Alla! Vi har bevakat Webmaster Network under relativt lång tid och ser att det från och till ställs en del frågor rörande våra affiliateprogram, vårt system och o dyl. Jag tänkte därför se vilket intresse det finns bland er att dra igång denna officiella TradeDoubler-tråd där ni kan ställa alla frågor och som vi kontinuerligt kommer att kontrollera och bearbeta. I denna tråd tänkte vi även informera om nya verktyg och tipsa på hur ni kan öka er ersättning. En fördel med detta är även att ni alltid kommer ha en specifik tråd att gå tillbaka till och läsa för att slippa ställa samma fråga två gånger. Återkom gärna med era åsikter! Mvh Publisher Teamet TradeDoubler |
Skulle man inte kunna sätta upp subforum för TD, Double och andra aktörer, för att diskutera frågor som rör just dessa.
Det har varit ganska rörigt att läsa i denna tråden |
Får man också komma med kritik och förslag?
Isåfall vill jag bara säga att om ni inte gör er sida lite mer användarvänlig som kommer ni nog få svårt att behålla kunder. Speciellt den där Adtool-funktionen är en jäkla härva. Och varför inte översätta text till svenska? Det kan ju inte vara så svårt med det gör det också lättare för svenska användare. Jag använder bla Double, Amazon och Adsense och det är hur lätt som helst, men TD är hur svårt som helst. |
Hej alla!
Kul att se att många är så ivriga att diskutera/tycka till/fråga saker - allt detta gör att vi vet vilka ändringar vi skall prioritera för att vår tjänst skall bli så bra som möjligt! Jag börjar med att besvara en fråga från tråd nr 1! Ang Tre och Speros fakturor: Pga vissa omständigheter så tog det extra lång tid för dem att fylla på sitt förbetalningkonto. Nu är detta iaf gjort och all statistik skall vara på sin plats! Vikarien (och alla andra): Kom gärna med kritik och förslag! Vi är medvetna om att vårt användargränssnitt inte är optimalt, så att säga. Vi arbetar på detta, men det kommer antagligen dröja innan allt är på sin plats så att vi kan uppdatera webbplatsen! Mvh Carl TradeDoubler |
Något jag saknar på Utbetalningsspecifikationssidan är att man inte kan välja att se hur mycket som blivit utbetalt per website. Nu får man allt ihopklumpat i en stor summa och man får räkna ut det manuellt.
|
Vissa delar av sajten är HOPPLÖST gammla!!!
"De kommande utbetalningarna sker följande veckor: Utbetalningsdatum: Gäller för provision genererad fram till: vecka 35 - 23 augusti 2004 15 juli 2004 vecka 38 - 15 september 2004 23 augusti 2004 vecka 43 - 18 oktober 2004 15 september 2004 vecka 47 - 15 november 2004 18 oktober 2004 vecka 51 - 15 december 2004 15 november 2004 " |
Får man också efterlysa mer PPC. Det behöver inte röra sig om flera kr per klick, men om man inte har en extremt riktad sida kan det vara svårt att tjäna på leads och sale. Om jag skickar någon till en sida med info ett företag och deras produkter så har jag redan gjort reklam för dem och vill ha betalt för det. Sällan väljer dessutom mina besökare att köpa något från TDs annonsörer. Men de har ändå fått info och kanske köper de nästa år. Alla tjänar på det - utom jag!
Detta är en stark anledning till att jag nästan helt väljer bort TD. Adsense, Double etc har helt enkelt bättre villkor (för mig och mina sidor). Jag väljer också hellre att skapa bilaterala reklamavtal med enskilda företag - med PPC-priser. |
Det var ett evigt tjat på TD om ersättningar. När ska folk fatta att det är annonsörerna och inte TD som sätter ersättning. Och med tanke på hur mycket det fuskas har jag full förståelse för att annonsörerna inte vill betala per klick utan per resultat. Dom som tjatar är sånna som inte kan prestera nått/ få kunderna att köpa nått utan måste förlita sig på välgörenhet typ PPC från förerag som skiter att dom betalar utan att få resultat.
Allt handlar om RÄTT reklam på RÄTT sajt på RÄTT ställe. Det räcker inte slänga upp lite banners och tro man får en lön för det. |
Håller med Vikarien om att gränssnittet är bristfälligt. Undrar just om de testas på riktiga användare innan de driftsätts.
Ni borde jobba med användningsfall, storyboards och personas för att få ner alla UI-kraven och sedan användartesta under hela utvecklingen av ny funktionalitet eller gränssnitt. Från första relevans- och användaranalysen till efter produktionssättning. Då skulle de flesta användbarhetsproblem försvinna. |
Carl/Tradedoubler... hur kommer det sig att eran support är så bristfällig så ni aldrig ger nåt svar överhuvudtaget ? Jag tänker bara på det att jag väntat svar i sju månader på två enkla frågor som tar några sekunder att svara på. Det är kanske erat sätt att behandla era affilities, ni bryr er inte överhuvudtaget. Det har jag att anmärka på....
|
Citat:
Min syn på detta är att du är rädd för att prata med dem på telefon och vill ta allt över E-mail vilket Tradedoubler ser inte löser problemet. Lyft luren och ring, och sluta gnälla eftersom de redan lyft fram detta ett antal gånger redan... |
Citat:
De har iof börjat hitta rätt hos mig, men ibland förvånas jag över att se vissa banners ligga och snurra. Där handlar det i så fall mest om varumärkesplacering som i dessa fall bör ge sajtägaren en slant för detta. Det handlar inte alltid om att det måste ske en prestation, dvs ett avslut, för att en annons ska ha gett genomslag. Det kan räcka med att synas i rätt mängd på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det som förvånar mig är att AdSense de facto ger bättre ersättning/besökare än vad TD gör med tanke på att det är (i mitt fall) samma mängd exponering som TD:s annonser. I detta fallet, ligger felet hos mig eller hos TD? Jag tror mer på det sistnämnda eftersom AdSense har annonsering som justeras utefter sajtinnehåll och/eller (nu blir det spekulation) hur användarens mönster ser ut över en mängd sajter. Mitt antagande är att TD förhandlar upp duktiga ersättningar från annonsörer som inte kommer deras enorma mängd exponeringsplatser till del. Dvs, de nyttjar det faktum att sajtägare upplåter utrymme på sina sajter till att betala minimalt för detta och justera upp sina egna vinstmarginaler på insåld rotation. Vinst i detta spel gör TD och reklamköparen, förlusten ligger hos den stora massan som TD representerar. Istället bör TD rensa ut alla skräpsajter och lägga ribban högre för ett deltagande i nätverket för att därigenom kunna ge (förhoppningsvis mer kvalitativa) sajter en rimligare ersättning för sin upplåtelse av ett utrymme. Det innebär självklart en nedjustering av mängden sajter, men samtidigt en uppjustering av det förväntade resultatet av en annonskampanj vilket torde ge möjlighet till förhandling av högre priser vilket ger deltagande parter mer i fickan i slutändan. |
kulmungi:
Det är inte gnäll, det är kritik som jag har all rätt att poängtera med tanke på att jag väntat svar i snart sju månader, hur svårt är det att svara på två simpla frågor, det är bara ren tjurighet...om du läser vad Tradedoubler skriver så skriver dem, citat; "kom gärna med kritik och förslag"....så jag vädrar mitt missnöje gentemot, deras sk support, har du kulmungi problem med detta så behöver du inte läsa i den här tråden eller hur ? Det rör inte alls dig på något sätt så det är inte din huvudvärk...ta en magnecyl och chilla ner. Hade jag varit hemma i Sverige så hade jag ringt säkert ringt och klagat ett par gånger i veckan och samtidigt sågat deras support som inte håller nån högre klass med tanke på hur illa den funkar. |
Citat:
//Björn |
Meddelande när man loggar in på TradeDouble:
Citat:
|
Trevlig information man möts med idag när man försöker få en rapport...
Citat:
|
Jag efterlyser användarhandledningar som är på svenska inte engelska, och som innehåller mer än bara bilder (också på engelska så klart), utan gärna lite enkel, lättförståelig text. Jag har ännu inte förstått vad en Content Unit är och hur den egentligen förhåller sig till en formatmall.
Kan förresten skapa annonser för enskilda böcker - som man själv valt - från Bokus sortiment? Det kan man göra på Amazon, hur enkelt som helst också. |
incklub . se <-- hade ni tänkt låta den sidan ligga kvar? Jag skrev till supporten för ett par veckor sedan, men denna affiliaten verkar inte bryta mot någon regel?
Sedan kanske ni skall fixa länken till denna sidan: www2. tradedoubler . com/pan/aInfoCenter.action?textKey=INFORMATION_AFFILIATE_I NFOCENTER_AFFILIATE_AGREEMENT på sidan: www .tradedoubler . com/pan/aInfoCenter.action?textKey=INFORMATION_AFFILIATE_F AQ_GENERAL Ta bort tvåan efter www förslagsvis... Senaste tidens problem med Exceptions? Har ni något ytterligare information om dessa? |
Hej alla!
Jag vill börja med att informera kring de rapportproblem vi har haft på sistone. Detta berodde på en överbelastning av våra system. Vår teknikavdelning jobbar på dett och problemet skall nu vara åtgärdat, så ni skall inte behöva se texten "Exception Occurred" lika ofta i framtiden. Vikarien: Läs gärna våra utskick vi gjorde i julas kring detta; http://hst.tradedoubler.com/file/20649/se/day_01.htm. Del 1 och 2 handlar om just AdTool. Vidare så kan man inte i dagsläget skapa en egen annons för just Bokus, dock kan man alltid skapa en genom att hosta bilderna själva och länka till Bokus trackerlänk. zpD: Tack för info om den felaktiga länken, detta är nu åtgärdat! Mvh Carl TradeDoubler |
hej!
Det är några fel i JS i annonserna fran TD som gör att de fungerar inte. På den sida : http://www.photos-suede.com/testTerminalA.html finns tre annonser fran TD, och bara fran TD. Den sista fungerar inte pga av de två första. (försök att använda sökmotor) Tar man bort en av de tva forsta går det bra för den sista. François |
Det är inget fel på annonserna utan man har använt sig av samma namn på variabler i de olika annonserna, som krockar med varandra. Jag tror att om du använder iframe koden så slipper du problemet för då ligger annonserna på olika sidor.
|
Citat:
|
Citat:
Det är exakt samma sak som forumlär. Om du fyller i ditt namn, adress och mail på hemsidan yyy.se och går till sidan zzz.se och ska fylla i samma uppgifter i ett liknande formulär så är chansen stor att man använt samma variebel-namn i formuläret så när du skriver första bokstaven i namnet kommer hela ditt namn upp i fältet. Att tro att alla hemsidor skulle använda sig av olika namn på varibler för att undvika detta är nog ingen som gör. |
Jo iofs.
Men jag har ändå svårt att förstå utvecklaren som använder ett vanligt namn utan prefix. Till ex, Dept_City kunde vara AF_Dept_City eller SAS_Dept_City . Framerna fungerar inte alltid (speciell om det är en formulär). François |
Citat:
|
Ja. men det finns en stor skillnad.
Ingen ska använda min kod på sin hemsida. Däremot mina rss fil som kan användas på annan sajter har inte ett standard namn "rss.php" eller nanting liknande. Om du tar phpbb som exampel, de har som standard prefix i database phpbb_ vilken gör att du kan använda det med andra program som skulle ha en table som heter "user". Framerna fungerar inte : ingeting syns. Jag har redan skrivit till TD om det men har aldrig fått nån svar. (Jag vet inte hur det är men TD i Sverige, men franska delen är inte känd för att svara till frågorna. François |
Citat:
|
japp. Tyvärr :-)
|
Håller precis på att lägga upp lite EPC-pooler, har inte använt det tidigare. Några frågor (manualen från Infocenter verkar inte vara uppdaterad och hjälptexterna är ofullständiga):
1) Grundinställningar - Element: Varför måste jag ange fördelning, ska inte detta ske med automatik? 2) Grundinställningar - Advanced Settings: Vad är "Varaktighet för frekvensstyrning" 3) En del annonser finns bara i pooler, är det något känt problem med att lägga till en pool i en pool? T.ex. försöker jag lägga till Boxman 250x120 (namn: 250x120, id: 66607) men när den visas så visas inte "bakgrunden" på annonsen och den visas ofullständigt. (frågar här då jag hoppas att någon har svar alt td svarar, support har varit ovanligt långsamma sista tiden, brukar annars maila dem och få snabba svar) |
[QUOTE dock kan man alltid skapa en genom att hosta bilderna själva och länka till Bokus trackerlänk.
[/QUOTE] Vad betyder detta? Måste jag använda den där j*kla Adtool? |
Hej undrar bara om TD har nagon kategori lista
dar man kan se hur deras struktur ar uppbygt... |
Rapporteras impressions m m för Compricer för er?
Från nu i augusti har jag inte ett enda impression i statistiken, trots att annonserna visas på min sajt! I juli fungerade det. ??? |
Vill bara nämna att felet med compricer var tillfälligt, och allt fungerar som det ska nu.
|
Hejdå alla!
Jag vill informera om att jag, Carl Richter, idag har avverkat min sista dag som Publisher Manager på TradeDoubler SE för att nu fortsätta med studier. Joakim Hedvalls tar över kontakten och ni når honom på [email protected]. Jag får tacka för alla trevliga samtal vi har haft och jag önskar er en trevlig fortsatt tid både online och offline framöver! Mvh, Carl Richter |
Har mailat TD men inte fått svar ännu så jag testar här (lite otålig...;-)
Jag vill börja visa annonser för en finsksprågig version av djur.nu. Jag har registrerat ett konto och angav: Land Sverige (förstagets land?) Språk Svenska (Jag vill ha gränssnittet på svenska) Webplatsens språk Finska. Annonserna riktar sig mot Finland på finska. MEN jag får bara upp annonser på svenska... Antar att jag skulle ha satt Land till webplatsens land, dvs Finland? Land går inte att ändra på mitt konto i efterhand (vad jag kan se). Men om det är det som är felet vad i hela friden har då parametern "webplatsens språk" för funktion!? Någon som har listat ut hur detta hänger ihop?? |
Hej!
För att få tillgång till andra marknader (Finland i ditt fall) så ansöker man till att bli crossboarder. När du fått en bekräftelse på detta så loggar du in på ditt konto, väljer inställningar/webbplatsinformation/registrera ny webbplats. Här väljer du Finland som land. Var noga med att särskilja de olika marknaderna åt när du ansöker till program. Godkände dig precis till den Finska marknaden. /Joakim |
Citat:
|
En följdfråga (som jag fortfarande inte förstår) när jag ändå håller på:
Under webplats info kan jag ställa in språk. Vad påverkar det?? (ingenting vad jag kan se??) Helst skulle jag vilja ha gränssnittet i TD på svenska (fast annonserna ska vara i Finland på finska), men det verkar inte vara möjligt?? (min svenska är en aning bättre än min finska...) |
Jag provar jag oxå. :)
Hej Joakim och välkommen till WN. Jag har problem med product feeds och egna stylesheets? Jag vill skapa en product feed som ser ut så här: produktnamn pris Design vill jag styra genom min sidas css. Hur gör jag detta? /C |
Får man betalt för Leads/Sales/Klick om någon klickar på en TradeDoubler-länk direkt från en RSS-feed (nyhetsflöde)? Nyhetsflödet är placerat på min domän, men det kan ju strömmas var som helst.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson