![]() |
Är Frontpage eller dreamweawer bra? Vilket är bäst? Ska man använda program överhuvudtaget? Finns det bättre program?
|
vad använder du nu?
|
Citat:
|
Tja de renläriga kodknackarna tycker nog att alla program är av styggelse.
Föredrar för egen del Dreamweaver ihop med anteckningar, men Frontpage går faktiskt bra det med om man undviker en del specialeffekter i programmet som kan strula till det ibland. Fast en del kodrensning får man ju göra i head med Frontpage. Fast att kunna en del kod är ingen nackdel in något av fallen. |
Jag rekommenderar Zend Development Environment, grymt bra program. Jag arbetar mycket i php och programmet underbart stöd.
http://www.zend.com |
Dreamweaver i kod läge :D i kombination med EditPlus (www.editplus.com)
|
Citat:
Usch, allt sånt är bara styggelse. Bort. Tacka vet jag emacs, ultra-edit, eller för min del som kodar java IntelliJ. |
Eclipse! Underbart IDE. Med en grym editor. Finns även trevliga plugins för bl a PHP.
|
Citat:
|
Citat:
|
Dreamweaver har ett väldigt bra kodläge, jag kodar alla sidor jag gör för hand och använder ofta Dreamweavers kodläge.
|
Tack för hjälpen alla. Har provat dom flesta program som ni har skrivit ner. MEN mitt hem kommer vara Frontpage 2003 ;)
|
Föredrar personligen gamla hederliga Notepad och PHP coder ibland när jag inte hittar fel direkt. Eclipse är dock mycket bra, rekommenderas om man nu vill använda något snyggare program.
|
Jag brukade också arbeta i notepad, grejen är den att när man använder ett program med färgkodning och syntax-stöd går det mycket snabbare att programmera och man får en mycket bättre överblick. Jag har blivit mycket effektivare sedan jag bytte till zend.
|
Eclipse rules .....(jobbar även med Java och då med IBM Rationals produkter som är baserade på Eclipse)
|
Zend Studio är ju i en klass för sig. Speciellt de tyngre versionerna, men kostar lite.
PHP Designer 2006 är gratis och är helt okej. Innehåller även en debugger, förstår inte hur man klarar sig utan.... http://www.mpsoftware.eu/ |
Precis som två andra så är även jag ett stort fan av Zend Development Environment. Innan jobbade jag med UltraEdit.
ZDE kostar iofs en slant, men är klart värt det. |
notepad++, markerar olika koddelar kanonbra. freeware
|
notepad++ ska vara bra? själv kör jag vanliga notepad
|
Jag använder Homesite och tycker att det är perfekt om man vill ha så mycket kontroll som möjligt över kodningen. Om du programmerar mycket är det värt att lära sig alla genvägar och mängder av knep som gör att man kan spara mycket tid (tex skriva egna "kod snippets" för kod som används ofta och lägga till egna genvägar). Annars kanske Homesite upplevs som gammalmodig.
-Mattias |
Macromedia Dreamweaver 8 i kodläge är min favorit.
|
Jag gillar UltraEdit.
|
Visual InterDev 6.0 Rules!
|
HTMLPad 2006 riktigt bra!!!
|
vad är det för fel med notepad
om ni ändå pratar om kod läge eller HTML-edit (som är gratis) |
Tycker du att notepad är bättre i kodläge än de nämnda programmen så är det väl inget fel med det. Om alla tyckte lika så hade livet varit tråkigt.
|
Jag använder Frontpage 2003 men mest Notepad. Frontpage gör ibland saker som strular till sidan tycker jag, medans man har bättre kontroll eller hur jag ska förklara med notepad
|
|
HomeSite är bäst om du vill ha koll.
|
Notepad är ingen editor, den har inte ens radnumrering.
Jag kör med Dreamweaver eller UltraEdit-32 för enbart kod. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Med Notepad kan man ändra text så ja den är en editor, precis som 'vi'. Notepad är dock en av de sämsta, enligt min mening |
Ok, jag tar tillbaks allt. :) Däremot tycker jag fortfarande att den är helt oduglig att koda i.
|
Citat:
Men det gäller att hitta det som funkar bäst för en själv. Själv använder jag VS 2003 och Homesite (minns inte versionen) samt notepad när man vill se den verkliga källan som sidan spottar ur sig (default i IE :P ) |
Visual Studio 2005
|
Jag kör faktiskt också Notepad. Började med det och har vant mig vid det. Gillar att kunna alt-tabba mellan filer, och att det går så snabbt att starta. Känner inte att jag behöver någon färgsättning på texten. Jag ser ingen anledning att byta, eftersom det som tar tid inte är att skriva koden, utan att planera den.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson