![]() |
Hej!
Jag söker era erfarenheter av webbhotellen Scorpion Data, Proinet och PatrikWeb. Har ni något att klaga på? Mycket krångel med någon av dessa? Ostabilitet? Mycket nertid? Går sidorna alltid lika snabbt att ladda eller går det långsammare ibland? etc. Fyll på så mycket ni orkar. Tack på förhand. |
den som söker han finner
|
Citat:
Om du inte ens kan svara på en enda av mina frågor så välj en annan tråd att öka din postcount i. |
Jag tänkte ha Scorpion Data tills jag hittade ett stabilt hotell... men sedan fungerade det så bra så jag är kvar där med paketpris.se
|
Citat:
* Det är alltså inte så mycket nedtid? * Går sidorna* alltid lika snabbt att ladda eller går det långsammare ibland? * Hur länge har du använt Scorpion Data till paketpris? EDIT: Med "sidorna" menar jag alltså sidorna på din webbplats (paketpris.se), inte scorpiondata.com. |
Citat:
Scorpion Data Proinet PatrikWeb |
Det var mycket nertid för något år sedan när jag hade en annan sida där. Då lämnade jag dom, men nu fungerar det bra.
Nu har jag använt dom sedan augusti tror jag. Men dom har ju ingen startavgift så det är ju bara att prova dom... det kostar ju inte så mycket. Peter som driver scorpiondata svarar alltid snabbt på mail. |
Citat:
Fler dumskallar som har något OT att säga? Vänligen ta det per PM. Om PM, mot förmodan, inte duger (vilket det inte verkar göra för er), så strunta i att säga något överhuvudtaget. Tack på förhand. |
Citat:
Fick ett PM för någon dag sedan från en annan medlem som var ganska missnöjd med Scorpion Data, men du verkar alltså nöjd. Nåväl, återigen; Går sidorna alltid lika snabbt att ladda eller går det långsammare ibland? Eller har Du inte tänkt på detta de gånger Du besöker din egen sajt? Tack på förhand. |
Jag har tänkt på att det går lite saktare direkt efter jag har gjort lite uppdateringar...... men annars är jag nöjd
|
ProInet måste jag ge beröm på. Snabb support. Inte mycket nertid (händer då och då att de ligger nere, men efter en minut brukar de oftast vara uppe igen).
|
Jag har några saker under utveckling hos Scorpiondata sedan ett år (ja, jag vet, jag är inte så snabb), och vad jag kunnat se så har det inte varit någon nertid alls under den tiden. Det är nog inte världens snabbaste hotell (och inte världens dyraste heller), men vanligen är det acceptabelt. Någon gång emellanåt får man vänta lite, men det är aldrig långvarigt, utan vid nästa sidladdning är det normalt igen.
|
Jag har använt mig av PatrikWeb i 1 år nu och har inte haft 1 enda problem. Snabb och trevlig support. 10 av 10 till PatrikWeb
|
Det har inte varit någon nertid vad jag har märkt men däremot har sidorna bitvis varit väldigt sega under dagtid. Det har inte gått speciellt snabbt att få svar på mail heller, en dag som snabbast. Har haft dem i ett år ungefär men har nu bytt till Aleborg.
Plus dock för att de är ganska flexibla. |
Citat:
|
Citat:
|
Hej!
Jag är nöjd kund på Scorpion Data. Det har inte varit just någon nertid på sista tiden. Min sida sebbex.net / blogg.sebbex.net tar en stund att ladda men det beror på att den är databas driven. Har varit kund där i snart ett år. Snabb support för det mesta, framför allt trevlig sådan så beröm från mig. /Sebastian |
Jag rekommenderar Proinet varmt. Mycket trevligt support (som nästan aldrig behövs kontaktas)
|
En sida ska nödvändigtvis inte behöva vara långsam för att den är databasdriven, det skulle jag inte acceptera om jag betalade mer än småpengar för hostingen.
|
Citat:
|
Dags att posta sitt första inlägg på detta forum då. även fast man läser de dagligen :)
Jag använder mig själv av Proinet sedan i Februari om jag inte minns fel. I början var det väldigt dålig uptime, men det var ju som bekant mitt i deras flytt. Efter att dom flyttade så har allt funkar hur bra som helst. Ingen som helst downtine senaste 3 veckorna. Supporten är också riktigt bra. Snabb och kunnig. Maila 02.00 och du har svar inom 30min :P |
Håller med zTiler. Enda problemet jag haft var när de uppdaterade databaserna. Fick dock rejäl kompensation för det. Framförallt har Proinet en väldigt trevlig support.
|
Citat:
|
Jag har haft några sidor hos Proinet sen nyår, och det har fungerat bra förutom en period när servern var överbelastad och det tog ett par veckor innan det blev ordning på hastigheten igen.
Supporten är dock grymt bra och dom svarar ofta efter 1 minut även på helger. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson