![]() |
Ok. Vilka .EU har ni lyckats få som ni är åtminstone lite nöjda med? Vore kul att lista lite namn här.
Har i alla fall några som jag tänker behålla och utveckla: technicalanalysis, boutiques, alerts Btw, är sugen på att köpa någon 3letter .EU ifall någon har till salu.. skicka PM till mig i så fall. |
Citat:
|
finns massor av 3 letter .eu utlagda på sedo
|
Ansökte om 10 st namn.
Kommer endast ihåg 5 st av dem (pärmen med fakturan från Neware är hos revisorn). Av dom 5 har jag fått 4 och det är jag nöjd med! Riktigt spännande och se vilka fler jag har.... Slarvigt, jag vet! /Thomas THL |
Citat:
|
Fick några som är intressanta för mig. Dels mitt efternamn, dels pokerblogg, taxfreepoker, taxfreegambling, rakefree samt e-merchandise och creditcardz.
Verkar som jag fått juridikforum och juristforum också (jag är jur.stud.), men jag har inte fått svar via loopia ännu. Generellt verkar loopia ha varit ganska långsamma jämfört med t.ex. b-one. B-one krängde ju ett webhotel för några hundra i paket med varje .eu så dom hade väl större incitament att verkligen få igenom sina registreringar. Även om det är hutlöst att på detta sätt ta en femhundring per registrering... |
Citat:
|
Citat:
|
Jag fick kontantkort.eu
Ganska nöjd med det :) |
Svenska .eu är ganska mycket lättare att få än t.ex. engelska sådana =)
|
Fick en som jag ville ha. Inget märkvärdigt namn men det finns några bolag i europa som har detta namn så det fanns viss konkurrens. Äger alla andra intressanta top-domäner sen tidgare så det var trevligt att .eu gick igenom också.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
dogindex .eu dog-index .eu allaboutdogs .eu all-about-dogs .eu ... nu behöver man bara tid att fixa något under de domänerna oxå :D cya, /PatrikB |
hemsida.eu
webbplats.eu |
Nice.
Provade med 4 och fick igenom 1, WebArticles.eu |
Jag tror på eu domäner, men inte på svenska. En eu domän kan bara vara komplement till en se.
Vilken domän väger mest, modeller.se eller modeller.eu ? Tror modeller.se väger tyngre och vilken fransman eller tysk kan stava till modeller ? Nej, de enda eu domärna av värde tror jag är de engelska i andra hand tyska och i tredje hand franska = de 3 standardspråken i eu |
Citat:
|
Citat:
Helt annan topp-domän, .pro, är det någon som har lyckats där? |
De två senaste inläggen delad till en ny tråd i "Domännamn". Tråden rör trots allt .eu-registreringar (även om Jan frågar om .pro).
|
Fick iptele.eu .
Är den nått att ha ? |
Jag säkrade endast upp lite namn där jag inte vill ha konkurrenter. Det kommer att gå köpa billiga .eu när lycksökarna inser att de inte blev miljonärer denna gång heller.
|
Jag har bara registrerat engelskspråkinga .eu domäner med e-handel som niche.
Typ, SwedishShop.eu, BusinessInc.eu, mfl. Jag tror inte på svenskspråkiga domännamn under .eu. Har du varken grejat att få en .se eller .com eller .nu och tror på .eu, så vänta inte på något högt besöksantal på .eu. |
Någon procent av .eu-domänerna ligger redan ute till försäljning på Sedo =)
|
Fick europecharter.eu, charterguides.eu, winetravels.eu, skitravels.eu, divetravels.eu, flightseat, m.fl. Någon som har någon kommentar om dessa namn?
|
Citat:
|
Citat:
http://charterguides.com/ --> parkerad // Google: 18,100 results for "charter guides" http://winetravels.com/ ---> parkerad // Google: 808 results for "wine travels" http://flightseat.com/ ---> enkel länksida // Google: 40,000 results for ""flight seat"" http://skitravels.com/ ---> svarar inte // Google: 1,050 results for ""ski travels" Svårt att värdera utan att veta mer om dina tankar kring vad du ska göra med dem. Om du äger någon av .com-domänerna och har en bra affärsidé så kanske det kan vara något. Har du dessutom en gemensam plattform för t.ex. *travels.eu kan det bli så att du får en bra synergieffekt - som för *feber.se-siterna t.ex. Men som sagt - bara utifrån namnen är det svårt att säga något. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så det är bara att gratulera till en synnerligen bra domän. Edit: Det bor fler människor än 100 miljoner i EU-området, men de som kan engelska samt har tillgång till datorer och internet är något färre. |
Själv skippade jag hela race:et kring .eu-domänerna. Jag reggade ett tiotal mest för att komplettera befintliga/kommande projekt men sen reggade jag också www. foretag .eu
Vi får se längre fram ifall jag gjorde ett dåligt val ;) |
Citat:
|
Citat:
|
En tanke: Jag köpte några (.eu-) domäner jag verkligen vill ha själv, och några som högst eventuellt skulle kunna ge några kronor vid en framtida försäljning.
Många verkar ha köpt drösvis med .eu-domäner vid "3:e-försäljningen" den 7 april, d v s de som inte hade legitima immaterialrättsliga anspråk, för att kunna sälja dessa senare. Är inte detta en smula överoptimistiskt? Om någon verkligen ville ha domänerna (d v s om de är värda mycket $), så skulle de ju ha haft gott om tid på sig att ansöka om varumärke för att kunna vara med i period 1 och 2 av .eu-launchen. Slutsatsen bör rimligen bli att endast ett sanslöst litet antal .eu-domäner som registrerades den 7 april verkligen har något reellt värde som investeringsobjekt. Tänker jag fel? Fullt möjligt. Vi får se :) Skulle vara intressant att veta om någon här på WN lyckas göra något klipp på sedo eller missdomain med .eu-domäner de fått tag i den 7 april. Skicka gärna in en tråd i så fall så vi andra kan få bli avundsjuka :) |
Ahhh fick första budet på Boutiques.eu redan, hehe. Dock bara 1000 euro så det blev inget där :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson