![]() |
Hej hej!!
läget`? |
Letar fortarande, skulle verkligen uppskatta om ngn tog sig tid :)
|
Du menar att du får in pengar via en faktura?
Eller är det en manuell insättning? Har man bara ett IBAN-nummer så är det säkert. Har själv tagit emot summor från utlandet och det har inte varit några problem..... /Jonas |
oveeeeeeeeeeeer
|
Varför ska banken reagera? Det är din plikt å inte bankens att deklarera den inkomsten
|
Banker har flaggningar när kontoinsättningar överstiger vissa belopp.
Vet att nordea flaggar din insättning när den ligger runt 100 papp. En flaggning har dock ingen praktisk påverkan utan är en intern säkerhetsgrej för att förhindra pengatvätt och liknande som jag förstått det. Skatten får du läsa på om på www.skatteverket.se |
oveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
|
Citat:
|
oveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
|
oveeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
|
nepp, här fick man inte mycket svar på sina frågor, får väl testa posta ett "lajv mess" på lunarstorm istället, troligen får man bättre response där :P
|
Citat:
sa om du skickar mig en storre summa pengar sa far jag erfarenhet och kan sedan beratta allt for dig ;) |
Citat:
|
oveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
|
Om det är en så stor summa pengar som det verkar så rekommenderar jag dig att prata med din bank samt kolla avgifter på övriga tjänster för överföring som finns.
Vad gäller skatt så är det ju bara att besluta sig för om du ska köra svart eller inte beroende på vilka risker du är villig att ta och vilken moral du har. Där råder jag dig att prata med din lokala skattemyndighet om du känner dig manad till lagliga affärer. |
Äntligen ett bra svar! Tack tartareandesire!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson