![]() |
Oj! :-) Blev så glad bara, första gången någon av mina hemsidor nämns i radio!
Kanske inte i så positiv bemärkelse men all publicitet är väl bra?! :-) Har ni varit med om något liknande någon gång med några av era sidor? Publicitet i tv/radio? lyssna på hur det lät här om ni vill: Kod:
http://limpan.skabb.net/tjockis.mp3 |
Inget negativt i det väl?
Jättebra anser jag, sidan var dessutom lite småkomisk. |
Trevligt!
PS. Vad skulle Antipiratbyrån säga om mp3an tro? :D |
haha, fint :D
Rolig sida ju =) |
Om man är helgalen och urflippad som jag så är det nu man ändrar koncept på hemsidan och gör den intressant för en bred målgrupp. De kanske är på grund av såna här ideer som jag har så lite besökare på mina hemsidor :lol:
|
Citat:
|
Men det verkar va fel, för mig syns det rösered och där bor inte jag :) Kan tänka mig att det ska va olika ort för varje besökare, just där man bor eller?
|
Haha, skit coolt jöh :)
EDIT: Citat:
Utan det funkar på så sätt att scriptet på hemsidan spårar via ditt IP vilken telestation du är uppkopplad mot. Så resultatet är helt enkelt, där din telestation ligger = " Du kommer från *$din-telestations-ort* va? ". Om det är någon som har lust att förklara mer utförligt.. varsågod :P mvh |
Intressant, jag bor i Stockholm, men har min telestation i Umeå?
|
Herregud, hur skulle den gå på Telestation? Alla sitter inte med ADSL faktist =)
Den har nog en geo-iptrace insticksmodul.. jag sitter på fiber och den säger rätt stad. -Martin |
En av mina sidor nämdes på NRJ för ca 6 månader sedan.
Fick 350 extra unika besökare den dagen. |
Blev intervjuad i direktsändning på P3 Västmanland för några månader sedan, detta inför releasen av .eu. Det var ren improvisation och smått nervöst, intervjun gick dock bra.
|
Som nämnt tidigare stämmer inte alltid informationen som visas på sidan tyvärr.
Några exempel: - Alla besökare från Gotland "kommer från" Visby. - En kompis i Göteborg som använder TDC som operatör "kommer från" Solna. - Djungelmodemare har en tendens att komma från helt andra ställen, ibland stämmer det, ibland stämmer det inte! :-) |
Citat:
|
Alltid fint med gratisreklam.
Själv har jag vart med på förstasidan på Aftonbladet + helsida. Bandbredden på 10GB/dag tog slut efter halva dagen...men några tusingar extra fick man iaf =) |
Ja jag är lite små fet, men inte faan kommer jag från Vänersborg, det stog det när jag gick in på tjockis.se
|
Det stämmer rätt bra men datan måste vara inmatad av användare. Örup påstår den att jag kommer ifrån. Det är ett "sammhälle" (med en snabb räkning på eniros karta ser jag max 15 byggnader) vilket inte riktigt stämmer :)
Antar att det är ett liknande system som AdultFriendFinder använder sig av för att locka kunder. |
Citat:
|
Fick själv Flyinge vilket ligger 1 mil ifrån var jagbor
|
Nix inte i narheten av Basingstoke
ratt land dock :P |
Den använder nog det populära MaxMind GeoIP. Funkar sisåsdär på lokalnivå :) Visar dock rätt för mig! Umeå! Fast jag är inte tjock.
För övrigt inget negativt, menigslös ja, roligt ja! Gratulerar till publiciteten |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson