![]() |
Jag ska byta webbhotell och valde då JX eftersom som dom var prisvärda och figurerar här på wn ibland.
Jag beställde ett konto för några timmar sedan och då sa deras sida att dom skulle granska beställningen manuellt eller något sånt. Det borde väl inte ta mycket längre än ett par timmar? Då jag har lite halvbrådis och oroar mig för att det skulle dra ut på tiden så beslutade jag mig för att ringa och bara höra med dem. Problemet är bara att dom inte svarar på varken 0200 eller 060-numret. Är det bara deras växel som krånglar eller ska jag dra mig ur? |
Jag läste att de hade problem med sin växel för några veckor sedan, men att det skulle vara löst.
Prova att maila och se om de svarar på mail. |
Hade samma problem när jag köpte en server där för snart ett år sedan. Började med växelproblem och fortsatte med...
att de inte fick upp servern i tid så att jag fick flytta mina sidor till ett annat alternativ (med viss nertid). Jag vill då häva köpet (eftersom de var sena), men det vill då ha ersättning för utlägg trots att de varken enligt min mening finns stöd i deras avtal eller i lagen. Det accepterade jag efter min ilska lagt sig (för att få några pengar över huvudtaget tillbaka). Nu försöker jag fortfarande få tillbaka mina pengar. Har skickat många mail och ringt många gånger (sedan i höstas). Faktiskt kommit fram några gånger och fått löfte om utbetalning tre gånger, men inget händer... |
Japp, el grande växel som jäklades, har nu installerat en till redundant sådan så jag hoppas vi hoppas problemet är borta nu.
Till Hjalmar: Tyvärr fungerande inte vår dedikerad-tjänst som den skulle med leveranser och liknande så vi slutade med den strax efter problemen med din burk, som jag skrev per PM till dig är mitt minne pinsamt dåligt och jag tar på mig allt ansvar för att jag missat detta, du hörde av dig och jag kollade upp saken och sen blev det tyst och då svek minnet igen. Redan i mailboxen tidigare imorse ifrån dig kom jag på mig själv och fixade överföringen. Att det inte fanns stöd i lagen på detta är inte sant, vi skickade dig utdrag ifrån flera paragrafer som stödde detta, vi erbjöd också en tolkning av vårt förslag av utomstående tvistelösare, men du accepterade ändå. |
Min uppfattning att jag borde få häva avtalet om ni ej levererar i tid. Jag ser ingen stöd för att skylla på levrantörer (speciellt inte när man är medveten att de är i spanien och säger att man ska köpa sakerna på stan m.m.).
Det stämmer att ni erbjöd mig skilje man, men var också tydliga med att jag får ta på mig alla kostnader för detta. Jag vill ha tillbaka pengar inte betala mera... Hoppas att pengarna verkligen kommer tillbaka denna gång! |
Citat:
Notera även att det är en helg imellan. Vi gjorde allt i vår makt att få fram er server, vi gjorde t.o.m. mer än vad vi egentligen lovar genom att ge plats på annan server några dagar, vi missföstog dock varandra i den punkten, dessutom bjöd vi på ett kvartal helt gratis för förseningen. Detta kan vi diskutera till världens ände känns det som, jag har inget ytterligare att tillägga då jag anser ärendet som avslutat numera. |
Vår minnes bild av det hela skiljer sig. Orkar dock inte argumentera med dig mer. Har lagt för mycket tid på detta redan.
Nu har i alla fall fått en printscreen på en återbetalning (via PM). Tack för det. |
Citat:
Har inte krävt några speciella stöd gällande support, så kan inte svara hur ofta de svarar fort. Men vet att de nyligen hade en vatten-läcka på kontoret (?) Anyways. är nöjd och har fått svar de gånger jag bett om hjälp. Tillbehor punkt se är hostad där om du vill klicka runt en kortis för att se laddning. |
Citat:
Problem är till för att lösas och det är gjort nu med ytterligare en växel i serverhallen att slå om till vid problem här och även fler personer i jourlistan om de första inte kan svara. |
Jag har hittills bara goda erfarenheter av JX. Skickade ett mail (iofs. bara en enkel fråga) till supporten 04.50 igår och fick svar 04.51, gissa om jag blev förvånad - trodde först det var ett auto-reply. Det verkar som det finns några nattugglor på supporten eller några väldigt morgonpigga själar. :)
|
Även jag har varit kund hos JX ett tag och har fått intrycket av att de arbetar väldigt "nära" sina kunder. De har varit mycket snabba med att svara på supportmail och är grymt flexibla vad gäller speciallösningar (förslag som de ofta kommer med själva om man har något problem/behöver något).
|
Sluta kidnappa min tråd era gnällspikar. ;)
Efter några dagar så är min åsikt att JX är bra som fasen. Det är snabba responstider och för en stund sen (01:00 på natten!!!) svarade dom på ett supportmail jag just skickat. Sov gott! |
Är inte det här med återbetalnig rätt vanligt i den branschen? Jag råkade ut för exakt samma sak innan jag gick över till loopia, det var då web10 eller va de nu hette. Jag köpte ett paket och betalade för hela året, det var bara lite över 2000 kr allt som allt, men efter att under första 2 dagarna var sidorna nere 90% av tiden blev jag ilsken.
Efter ca 20 mail med supprten gick de med på att betala tillbaka allt och bad om ursäkt. Nu har det gått över 3 år och tror ni jag fick några kronor? Nej, och det värsta är det som Decibel skriver, de sa exakt samma sak, minnet sviker, vi ber om ursäkt, bla bla... Undrar om mitt minne får svika om jag får en faktura... (nu säger jag inte att Decibel ljuger, men om det inte är så, så bör någon med bättre minne ansvara för in och utbetalningar kanske?) Jag fick inga pengar tillbaka och orkade inte mer med deras ursäkter så jag bjöd på det. Vi får se hur bra loopia är på det nu, då jag fått betala 2 ggr för samma domän, utlovat återbetalning enligt samtal med tjejen på faktura avdelningen.. Vi får se hur de löser den biten... |
Citat:
Betalar du med visa & ni kommer överens om att de ska återbetala och gör inte det... går du bara till banken och skriver under ett papper så får du automatiskt dina pengar tillbaks. I loveeeeeeeeeeeee creditcards. |
Citat:
Har en person som har försökt ringa och maila er hela förmiddagen. Går XX antal signaler och sedan möts man utav en upptaget ton. Samt inget svar på mail. Sådant är ju trevligt att märka. |
Citat:
Du kan ringa mej eller säga till din kompis att konton som är avaktiverade pga bristande betalning aktiveras när pengarna är på vårt konto. Om han betalade idag så har vi nog pengarna imorgon, var det inte det det gällde så slå en pling. |
Sov gjorde jag dock inte, men varit borta från kontoret en sväng.
Konstigt dedär, bara vårt 0200/060 slutade fungera medan vårt tredje telefonnummer (som står i signaturen på alla mail från supporten) har fungerat hela dagen och tagit emot samtal vilket gjorde att jag inte reagerade på uteblivna samtal. Enligt vår telefonioperatör har dom delvis haft störningar neråt i sverige som delvis påverkat deras telefoni, då 0200-numret är vidarekopplat verkar något ha falerat i vidarekopplingen. Det tåls att undersökas. Ja, vi kör ip-telefonibaserade växelsystem om någon undrar. |
Citat:
Men känns nästan som om det blir ren reklam när man visar tummen upp i varje tråd där det skriks i :D Men åter igen, är hel nöjd med JX och kommer inte ha något emot att betala en tusing för deras större paket framöver. |
Jag har använt JX.se nu i någon månad och det har fungerat bra. Men nu ikväll ligger alla mina siter nere, inklusive jx.se. Någon som vet vad som har hänt?
Kan dock logga in på "kontrollpanelen" och där står det: "137 MB used out of -1 MB in unlimited files " så något verkar vara vajsing... |
Japp, nere här med.. rätt dåligt tycker man. :(
EDIT: Fick reda på att dem har diskfel, snart uppe förmodligen *22.08. |
Citat:
Driftstoppet ikväll rör bl.a vår egen sajt och övriga sajter på Web1, som redan sagts så arbetas det på saken. |
Har du någon hum om hur lång tid det tar Håkan?
Edit: lite slö Edit igen: sidorna igång igen såg jag |
Citat:
Problemen startade vid 20:00 och till och från var driften instabil pga hårdvaru trubbel. (Hårddiskarna). Under delar av kvällen var hela tjänsten nere när vi bytte diskarna till backup-hårdvaran. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas det inte skapat för stora problem för de kunder som drabbats. Mailservicen för respektive domän har fungerat obehindrat. |
Jag har lite blandade åsikter om JX.
För oss "vanliga" kunder funkar det inte lika bra. Jag har haft konto på jx i ca 6 månader och jag har behövt ringa supporten drygt 10 gånger för att saker inte fungerat. Det är mycket problem och det är ofta problem. Dels har servrarna varit nere då och då och dessutom har det varit mycket problem med kontrollpanelen och funktioner som inte fungerat som utlovat. Supporten kan stundtals vara svår att få tag på. Antagligen funkar inte telefonerna alls eller så är det ingen som svarar. På hemsidan anges öppettiderna till 10-18. När man ringer anges öppetttiderna till 11-18 men det har hänt att jag ringt vid 12 och det har varit stängt. När man kommer fram ska man ange sitt kundnummer men mitt kundnummer innehåller 2 bokstäver, hur göra? Som positivt kan jag säga att jx försöker åtgärda problemen så fort som möjligt. Man får ofta mail med information vad som händer och varför det händer. När man kommer man fram på telefon får man svar snabbt och hjälpt direkt. Vid senaste samtalet idag fick jag besked att det faktist finns en adress med driftinformation, trots att jag letat på hemsida har jag inte hittat nån länk till den sidan, varför inte lägga länken ut så kunderna får se driftinformationen? |
Kan också lägga mig i skaran av folk med lite delade åsikter.
Jag hoppade över till JX för någon månad sedan efter att ha legat på ett annat webbhotell vilket hade mer problemtimmar än timmar med icke problem... Alltid några småsaker som strulade. I början funkade JX klockrent, de hjälpte till att flytta domäner lägga upp konton m.m. och allt gick i en ransande fart. Jag hoppade på när de första gången körd kampanj i början av detta år. Sidorna har rullat på i rasande fart och har alltid varit tillgängliga(frånsett mindre driftstörningar). Men,men, sedan de körde deras 1 års jubileum så har allt bara gått nerför. Även antalet besökare av min sida(då ej p.g.a. folk slutat besöka min sida för dåligt innehålle). Min sida har till och från varit helt omöjlig att nå. Och detta har vi fåt förklarat över mail, att de haft problem med överbelastning och att nya servrar installerats. Vilket jag ger ett stort tummen upp på detta visar att de gör allt för att få upp kapacitet och göra att sidorna blir lika snabba. Även det att de ofta är snabba att gå ut med info om detta. Enda problemet är ju att detta uppdaterande inte verkar hjälpa. Min sida är fortfarande väääääldigt seg. Mailade senast i går kväll JX om detta och strax efteråt kom det ett mail om att de skulle lägga upp nya servrar. Tänkte att jag ger det några timmar i dag för att se vad det ger, men tyvärr inget verkar hjälpa sida är fortfarande väldigt seg, och tidvis omöjlig att nå. Men vi får väl se vad som händer. Jag hoppas på att det blir bättre för snart börjar man känna att snälla jag försvinner och övergår till surhet.... Som sagt det är ett bra Webbhotell vilket funkar klockrent och erbjuder väldigt mycket för pengarna man betalar per månad. ... Bara de kommer över denna tröskel av kapacitetbrist som de verkar lidit av nu en tid. Jag saknar också länk på sidan till driftinfo, men jag skulle tippa på att det är: http://www.jx.se/driftinfo/ som gäller... |
Jag har inte märkt av problemen som har tagits upp här. JX har fungerat riktigt bra för mig. Till skillnad emot många andra webbhotell är de grymt flexibla och ger verkligen valuta över förväntan. De har gjort en hel del för mig utöver det jag har betalat för. Dessutom är (åtminstone email-)supporten super, jag har aldrig behövt ringa dem.
|
Har också delade åsikter men det är väl ett företag med begränsat kapital och växtvärk fortfarande så då får man nog tolerera en del tillfälliga brister.
|
Efter 6h nedtid kanske man skulle få tanken: "Vi kanske ska ringa nån som kan det här"...
|
Jag har tyvärr också haft stora problem senaste veckorna med sidor på JX. Sidor som laddar långsamt eller inte alls.
Svaren från supporten är knapphändiga och ibland på gränsen till goddag yxskaft, troligen pga stress från deras sida, men det hjälper ju inte mig. Det ska enligt mail skett uppgraderingar av servrar, men hittills har inget hjälpt och mina sidor är fortfarande obrukbara. |
Ska tilläggas att jag har enbart domäner hos JX, inget webbhotell och kommer antagligen inte skaffa heller. Som jämförelse kan jag nämna att webbhotellet jag använder svarar i regel på mail inom en timme oavsett dag och tid på dygnet men det är ju rejäl skillnad vad gäller resurser.
|
Vi har en windowsburk som inte funkar helt som den skall just nu. Vi håller på att ta den burken ur drift men tyvärr är detta inte gjort i en handvändning.
Att det funkar bra för vissa och inte andra beror på att det är en server som strular och inte alla. Det jobbas som attan på problemet, och grabbarna gör allt de kan. Mer detaljerad information kan man läsa i de driftinformations-mail som gått ut till drabbade kunder senaste dagarna. Vi beklagar problemen som uppstår pga detta! |
Citat:
(Och det är nästa exakt ett dygn mellan dessa mail) I Först mailet: vi har nu åtgärdat dessa problem med ytterligare serverkraft I Andra mailet: I skrivande stund arbetar vi på installation av ytterligare två servrar för att avlasta Win1. Det andra mailet damp in dryga två timmar efter att jag skrivit ett långt mail om att det ännu inte funkat bra. Detta var efter att det funkat dåligt under hela eftermiddagen. Så jag vill inte påstå att det gick ut mail snabbt om att problemet fortfarande var kvar. Sedan var är den detaljerade informationen, jag känner inte av att jag fått någon sådan. Det som skrev i sista mailet om problemet var två rader. Sedan var resten av mailet om ASP.Net 2.0 och Microsoft SQL. Vilket jag skiter blanka fan i, för jag vill ju fan att min sida ska funka först och främst. Allt nytt ska man skita i ända fram till att man kan ge alla kunder 100% nöjdhet. För just nu är jag inte alls nöjd, blir bara mer och mer less. och min sida har i dag funkar ungefär 5 av 100 gånger jag testat... Å det är ju så roligt när man ser detta och vet att man driver en annonssida på helt idellbasis så det är ju inte så att man sedan kan dra igång en annonskampanj för att få tillbaka sin besökare. Jag skulle aldrig ha blivit less om detta var första gången, men det är ju itne det något mer. Utan som jag sagt så har det hållt på ett tag nu med samma problem. Det känns lite som att växtverken sedan alla kampanjer för att få in folk blev väääääldigt stor. Även det att ni i går kväll skerv om att nya servrar skulle in, men nu är det nästa exakt 24 timmar sedan det mailet och jag personligen märker då inte av att det skulle vara några nya servrar i drift... Sidorna är seg eller helt döda... EDIT: bara för att jag skriver att det inte funkar som verkar det lovande just nu genom att sidan börjar flyta på som den ska.... Jaja stårt fortfarande för det jag pratar om... |
Citat:
Citat:
Ang huruvida det är kampanjer som påverkat driften generellt på JX så är läget att denna server som strulade inte påverkas av nya kunder. Personligen ser jag väldigt allvarligt på situationen då just min vision med JX är att hårdvara och uppkoppling skall vara marknadsledande (bäst) för de kunder som har det behovet. Senaste 3 dagarna har vi inte lyckats alls med detta på windows-hosting. |
Håller man kanske på med att ordna med databasservern nu? Har den senaste tiden bara stundtals kommit åt mina siter som använder databaser (MySQL).
"Warning: mysql_pconnect(): Host '83.140.162.133' is blocked because of many connection errors." och "Unable to connect to database server!" är ett vanligt felmeddelande just nu. |
Citat:
Förhoppningsvis är det arbetet redan klart. Snabbaste sättet att rapportera fel är via supporten, här på WN representerar jag mestadels JX och jag är inte endel av den dagliga driften så vägen blir längre än optimal. |
illa att jag har ett par sidor som inte kommer åt databasen.
kommer det att ta dager eller? |
Citat:
Edit: vB'ar PM'et till Håkan så kan säkert problemet med dessa anslutningar mot DB'n lösas. |
Är man inte nöjd med sin leverantör så är det bara att byta, JX har varit uppe på tapeten här tidigare, om nu alla är så missnöjda så finns det fler webbhotell representerade här på WN, bara att pröva nån av dom.. Säkerligen minst lika bra..
-Martin |
Nicklas, du övergå till egen server, du är så pass stor :)
|
Citat:
Vi har valt att låta allt ligga kvar om just vårt hotell för att WN ligger oss lika varmt om hjärtat som JX. Men att JX skulle vara ett dåligt webbhotell som inte är minst lika bra som alla andra är skitsnack. Det är datorer vi jobbar med och ingen dator är helt problemfri. Jag kommer iaf ett tag framöver även ha denna kanal öppen för klagomål men kommer inte tolerera att man går till WN före supporten med vilka supportärenden som helst. Anledningen att det finns klagomål är ju just att man vet att vi finns här och möter kritiken till skillnad från nästan alla andra. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson