WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dittpris.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12935)

Megashop.se 2006-03-14 11:13

Någon som ligger med på deras site?

Det är en prisjämförelse site som typ pricerunner fast de tar bara % vid avslut av oss e-butiker. Men frågan är om de är seriösa eller bara vill blåsa en på start kostnaden(kanske aldrig kommer kunder därifrån)

Någon som har erfarenheter av dem?

Tacksam för svar!

/ Johan

ZeniaNet 2006-03-14 11:34

Om jag inte missminner mig, så är väl dom ett av norges största bolag inom den branschen och nu ägs dom av Eniro. Så ett seriöst bolag är det väl, men kan inte svara på om deras tjänst är bra eller ger något resultat.

Kihlbom 2006-03-14 14:50

Citat:

Originally posted by ZeniaNet@Mar 14 2006, 12:34
Om jag inte missminner mig, så är väl dom ett av norges största bolag inom den branschen och nu ägs dom av Eniro. Så ett seriöst bolag är det väl, men kan inte svara på om deras tjänst är bra eller ger något resultat.
Ja, som du säger, väldigt stort företag i Norge och kommer tydligen marknadsföra sig stort i Sverige under året om jag förstod rätt när jag pratade sist dem sist.

Framförallt är det väldigt skönt att de inte tar klickpriser för massa kunder som ändå inte köper något, Pricerunner ger oftast väldigt lite eftersom de äter upp hela marginalen med alla klick men få köp.

Ejerhed 2006-03-14 15:35

Citat:

Originally posted by Kihlbom@Mar 14 2006, 15:50

Ja, som du säger, väldigt stort företag i Norge och kommer tydligen marknadsföra sig stort i Sverige under året om jag förstod rätt när jag pratade sist dem sist.

Förra våren sa de också att de skulle marknadsföra sig stort under året… Det såg i alla fall jag inget av under 2005, så mitt råd är att avvakta.

Megashop.se 2006-03-14 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av pereje
Citat:

Ursprungligen postat av Kihlbom

Förra våren sa de också att de skulle marknadsföra sig stort under året… Det såg i alla fall jag inget av under 2005, så mitt råd är att avvakta.

Lite inne på din linje, de har hela tiden sagt att de ska marknadsföra sig stort. Men det enda jag vet är att IDG har ett sammarbete med dem.

JohanH 2006-03-14 20:46

Men eftersom det handlar om procentuell avgift vid avslut så tar du ju ingen risk.

Du kan ju inte förlora på det.

//edit.

Såg nu att du skrev att dom hade en startkostnad...

Hur mycket är startkostnaden på?

Megashop.se 2006-03-15 07:46

Citat:

Originally posted by JohanH@Mar 14 2006, 21:46
Men eftersom det handlar om procentuell avgift vid avslut så tar du ju ingen risk.

//edit.

Den ligger på 5000:- NOK.

MrMercutio 2006-03-15 12:48

Jag har precis skrivit under med dem. De är rätt snälla med startkostnaden, och man behöver inte betala med en gång. Jag har fått flera månader på mig avseende den.

De har blivit uppköpta av eniro nu, säger de.

Megashop.se 2006-03-15 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av MrMercutio
Jag har precis skrivit under med dem. De är rätt snälla med startkostnaden, och man behöver inte betala med en gång. Jag har fått flera månader på mig avseende den.

Citat:

Ursprungligen postat av MrMercutio

Slapp du startkostnaden helt, eller fick du ett lägre pris? I såfall vad?

Lundmark 2006-03-16 18:34

Någon som vet hur dittpris.se håller koll på hur mycket dom säljer genom sina länkar? Jag menar på typ Tradedoublert så är det ju en tredje ”opartisk” part inblandad? Måste butikerna lägga in kod i sin butik för att rapportera försäljningen till dittpris.se?

nifer 2006-03-16 19:13

Citat:

Originally posted by Lundmark@Mar 16 2006, 19:34
Någon som vet hur dittpris.se håller koll på hur mycket dom säljer genom sina länkar? Jag menar på typ Tradedoublert så är det ju en tredje ”opartisk” part inblandad? Måste butikerna lägga in kod i sin butik för att rapportera försäljningen till dittpris.se?
För att spåra försäljningen måste man naturligtvis lägga in deras kod i din korg ;)

Pay per klick är ofta väldigt mycket billigare än att betala per avslut, t.ex fick vi i Jultid över 6kr/klicket med en avsluts deal med Applestore (2,5% kommission) (vårt ordinarepris är 90 öre/klicket). Ett extrem fall så klart, Men endå :rolleyes:

Att bara betala per avslut är mindre risk så klart, men kan vara väldigt dyrt eftersom det inte är ovanligt med 5% i kommision per försäljning. Säljer man billigare prylar som är svårsålda eller billiga produkter med höga marginaler så lönar sig avslutsdealar och eftersom du säljer mycket bläckpatroner så hade jag kört på en avsluts deal :P

Man kan också satsa pengarna på marknadsföring via tradedoubler och köra avslutsdealar där om den formen passar bra.

//Jonas

Quark 2006-03-24 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Megashop.se
Citat:

Ursprungligen postat av JohanH

//edit.

Den ligger på 5000:- NOK.

Så typiskt Eniro att ha en startkostnad. Samma sak med Espotting som håller i Eniros sponsrade länkar.

nomicon 2006-03-25 00:04

Jag har bara gott att säga om Dittpris (Dinpris, norska namnet).
Implementerade nyligen deras tracker samt byggde csv fil för produkter åt en kund vars w ebbshopp jag byggt. Mycket snabb och proffsig hjälp, och väldigt lätt implementerat.

Martin

MAT 2006-04-19 15:42

Det enda jag kan säga att de är extremt påstridiga...

Har ALDRIG haft en sådan intensiv säljare på mig....

Jag berättade för säljaren att vi var intresserade och att avtalet skulle komma inom tid..(men en massa privata flyttar/husköp/renovering/butik/barn/fru...i mellan)
Jag har "häcken" full....o avtal o dyligt som ligger i framtiden och inte genererar $$$ direkt ligger på lägsta prio.

När jag sa att det inte låg på högsta bordet börjades det bli oförskämt.
Eftersom jag inte hade skickat in avtalet (inom deras önskade tid...)

Då ifrågasatte de vår ekonomi om vi skulle vara lika sena på att betala % på avsluten. Eftersom avtalet inte hade kommit in till herrarna.

En påstidig säljare gör i allafall att jag drar åt mig örnonen.
När han Sedan blev otrevlig är det solklart...nej!

By the way, jag skulle få betala 3000 Norska kanoner.

Lundmark 2006-04-19 18:36

Hur många % på avsluten vill dom ha? eller är det beroende på branch?

Mats 2006-04-19 19:45

Säger bara en sak: Eniro och deras jävla dubbelmoral!

Det finns ingen kategori erotik eller liknande på Dittpris.se (som jag hittat iaf) men söker man på ex. "massagestav" så får man upp 8 olika alternativ som säljs via Teknikmagasinet och soker man på "anal" så får man upp hårdporrfilmer som säljs via DVDfynd.

Men jag som fackhandlare får inte jobba med Eniro längre, som exempel kan nämnas att jag blev utslängd från Esotting när dom köptes upp av Eniro, har ytterligare ett antal liknande grejer som jag inte ens orkar engagera mig i längre.

Så vitt jag kan dra mig till minnes så är en av Telias största inkomstkällor telefonssex, men jag kanske bara har drömt att Telia och Eniro har nåt med varandra att göra...

// Mats

Lundmark 2006-04-20 13:23

Citat:

Originally posted by Lundmark@Apr 19 2006, 17:36
Hur många % på avsluten vill dom ha? eller är det beroende på branch?
Är det inte någon som har ett svar på detta?

Yokam 2006-04-20 18:45

2% per avslut har vi fått som uppgift. Antar att det gäller alla brancher.

Megashop.se 2006-04-27 13:44

Citat:

Originally posted by Yokam@Apr 20 2006, 18:45
2% per avslut har vi fått som uppgift. Antar att det gäller alla brancher.

ja 2% i vår branch också!

klein 2006-04-28 12:33

Dom ringer och terrar mej också, men jag vägra göra affärer med dem tills dom har svenskspråkigt personal.

magic 2006-04-28 13:44

Citat:

Originally posted by klein@Apr 28 2006, 12:33
Dom ringer och terrar mej också, men jag vägra göra affärer med dem tills dom har svenskspråkigt personal.
de har svenskspråkig personal, men kanske inte svenskspråkiga säljare.

klein 2006-04-28 14:05

Skit i samma! Jag kommer ändå inte anlita dem på ett tag. Den enda som jag fundera på att anlita av Kelko, pricerunner, prisjakt, dittpris. Det är eventuellt prisjakt, dom har en vettig prissättning.

Jag börjat bli jävligt elak på alla jävla nassare som ringer och vill kränga mögg. Sist var det en tjej som vill sälja någon säkerhetsmjukvar, men hon kunde inte svara på om den var Luxor ABC80 kompatibel. :-)

Frågan är om det inte ger mest att annonsera på google.se, dom är seriösa i alla fall.

Citat:

Ursprungligen postat av magic
Citat:

Ursprungligen postat av klein

de har svenskspråkig personal, men kanske inte svenskspråkiga säljare.

Gustav 2006-04-28 15:02

Jag hittar ingen e-post adress på deras sida? Kan det verkligen vara så att en katalogtjänst på nätet saknar e-postadress, eller är det bara jag som blivit blind?

Jag hatar att prata med säljare i telefon. När avtalet sedan kommer så visar det sig alltid att ett och annat inte stämmer överens med det de har sagt och lovat. Tar man det över mail, så att man får allt som sägs skriftligen, så brukar säljare däremot genast bli mer sanningsenliga. Så vart står deras e-mail? :unsure:

MAT 2006-05-02 17:55

2% har jag för mig...

Predrag 2006-05-18 14:28

Till dom som börjat använda sig av dittpris.se, ger det några besökare o sales?
Jag har blivit allergisk mot såna här sidor sen skövdegänget (digital steakhouse) började härja.

Mvh
Predrag
Beastwear

Megashop.se 2006-05-19 10:52

Citat:

Originally posted by Predrag@May 18 2006, 14:28
Till dom som börjat använda sig av dittpris.se, ger det några besökare o sales?
Jag har blivit allergisk mot såna här sidor sen skövdegänget (digital steakhouse) började härja.

Mvh
Predrag
Beastwear

Än så länge ger det inte det för oss. Men inte riktigt alla våra produkter ligger uppe än, får väl ge det lite tid.

lubic 2006-06-27 23:44

Hur implementerar man dittpris rent tekniskt? Vad behöver man göra för att dittpris ska kunna spåra försäljningen? Kör man nåot javascript i "kassan" som skickar försäljningssumman eller liknande?

Sen antar jag att man skapar en textfil med sina produkter, eller?

buran 2007-06-07 13:52

Tar upp denna tråd igen eftersom jag i dagarna blivit kontaktad av en påstridig säljare,någon som har haft dessa inorge,danmarkfinland också som kan säga om det genererar några avslut eller om det är helt dött??

B)

Megashop.se 2007-06-07 15:05

Citat:

Originally posted by buran@Jun 7 2007, 13:52
Tar upp denna tråd igen eftersom jag i dagarna blivit kontaktad av en påstridig säljare,någon som har haft dessa inorge,danmarkfinland också som kan säga om det genererar några avslut eller om det är helt dött??

B)

För oss ger de ingenting, kan tänka mig att det är så för de flesta.

buran 2007-06-07 15:53

Fick möjligheten att testa alla fyra länder under 2 månader,skulle jag inte vara nöjd så behöver jag inte heller betala något,det måste generera något tycker man eftersom dom vågar sig på en sån deal.

<_<

buran 2007-06-11 11:46

@megashop

hur fungerar trackern som registrerar köp?var är den implementerad?

dom verkar inte ge sig,nu får jag sätta upp butiken gratis.Dock fortfarande 4% i provision vilket är lite högt,får man ner den till 2 så har man väl inget att förlora. :D

Alex 2007-06-11 13:09

Bara jag som inte kommer åt sidan?

Megashop.se 2007-06-11 13:14

Citat:

Originally posted by Zn4rK@Jun 11 2007, 13:09
Bara jag som inte kommer åt sidan?
hur fungerar trackern som registrerar köp?var är den implementerad?

dittpris implementera tracken tillsammans med de som vi köpte e-butiken av. Det jag vet är att de ligger en kod i kassan. Det är det enda jag vet.

Mats 2007-06-12 17:26

Dom är nog smått desperata i sin jakt på svenska kunder...

För en vecka sedan (7/6) kontaktade dom mig igen och då kostade det 9900 NOK att gå med.
När jag tackade nej så kom det ett mejl dagen efter då det kostade 4900 NOK.

När jag även tackade nej till det så kom följande rader i mejlkorgen idag:
"Vi kjører kampanje i Sverige denne uken foresten hvor implementeringen er på 3000 NOK."

Förtroendet för denna typen av säljare är sågat jäms med fotknölarna.

// Mats

clonix 2007-06-12 17:52

Jobbar med ett företag i samma branch som Mats..
De fick kontakt med samma företag och först var startkostnaden
på tror det var 6000 kr....
efter ett par Nej! via mail/telefon så var startkostnaden 0
men då ville de ha högre % provision/sale.

Så även jag sågar och är starkt kritisk mot den här typen av försäljning!

buran 2007-06-12 20:53

jag testar lösningen ,får se om det ger något.
slutade med 0kr för uppsättning i norge,sverige,danmark och finland.Provision på 3%.

tjänsten funkar så att när en kund klickar på köpknappen i dittpris och skickas vidare till din sida så lagras deras ip i 30 dagar,sen finns någon kod i kassan som matchar dessa ip vid varje köp.

Uppsägningstid på 1 månad, så är tjänsten "crap" så är förlusten inte stor.

Fick ett mail häromdan från kreditor att hitta.se skaparna lanserar en liknande tjänst http://www.handladirekt.se/
där är en fast kostnad per köp 9kr.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson