WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Spara ner sidor automagiskt? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1253)

Marcus 2004-01-18 18:29

Någon som känner till något program som fungerar som en proxy som sparar ner alla sidor man surfar till? Dvs så man får websidorna man surfar till på hårddisken och tillgängliga offline för att surfa vidare på när man inte är online...

Vet att det finns en hel uppsjö av olika program som sparar ner hela websajter genom att den följer länkar på sajten man uppget adressen till. Ett sådant fungerar dock ej eftersom sidorna jag vill spara på min dator är åtkomliga först efter inloggning.

Johan H 2004-01-18 18:42

Citat:

Originally posted by marcuss@Jan 18 2004, 16:29
Någon som känner till något program som fungerar som en proxy som sparar ner alla sidor man surfar till? Dvs så man får websidorna man surfar till på hårddisken och tillgängliga offline för att surfa vidare på när man inte är online...

Vet att det finns en hel uppsjö av olika program som sparar ner hela websajter genom att den följer länkar på sajten man uppget adressen till. Ett sådant fungerar dock ej eftersom sidorna jag vill spara på min dator är åtkomliga först efter inloggning.

Automatiskt? =)

Har du kollat på www.download.com?

Marcus 2004-01-18 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:

Ursprungligen postat av marcuss

Automatiskt? =)

Har du kollat på www.download.com?

jodå jag har googlat en hel del. provat mig fram en väldans massa men inte hittat något som uppfyller de krav jag har.

det "enda" jag vill ha är att jag ska kunna surfa in på sidan och att den då sparas ner.
de program jag hittat för sånt har brustit i sitt stöd för javascript, frames, länkar som innehåller parametrar eller liknande. dessa program har haft en inbyggd webläsare där man för varje enskild sida väljer att spara ner den. det är dock inte ett alternativ för vad jag är ute efter.

för att någon ska kunna tipsa om nåt sånt är väl mest om någon annan sedan tidigare gjort på samma sätt. finns så pass många olika program att prova så det tar en fruktansvärd tid om man ska hitta något som funkar tillfredsställande.

gabriel 2004-01-18 20:42

jag körde nått sånt för länge sen de hette typ speed up your internet eller liknande o var en proxy för windows...

Marcus 2004-01-19 00:26

Citat:

Originally posted by gabriel@Jan 18 2004, 17:42
jag körde nått sånt för länge sen de hette typ speed up your internet eller liknande o var en proxy för windows...
jo är något sånt jag är ute efter som sagt.

fast söker man efter "speed up your internet" så har man fortfarande problemet med att försöka hitta något vettigt i djungeln...

gabriel 2004-01-19 01:03

oki...sorry men jag kommer inte ihåg mer...
vet inte heller var jag skall leta för att hitta det själv tyvärr :(

Marcus 2004-01-19 02:09

Citat:

Originally posted by gabriel@Jan 18 2004, 22:03
oki...sorry men jag kommer inte ihåg mer...
vet inte heller var jag skall leta för att hitta det själv tyvärr :(

okej, tack ändå.

verkar väldigt svårt att hitta något.

i princip alla program jag hittills tittat på ger bara möjlighet att skriva in en url som de sedan försöker tanka ner alla sidor ifrån.

ett alternativ till att använda en proxy att surfa igenom borde ju dock vara något program som istället för att spara det till cachen sparar dem till hårddisken medans man surfar, och gör dem tillgängliga att browsa offline..

Charles 2004-01-19 05:56

Har inte provat dessa prg själv, men de låter intressanta.
Hör av er ifall ni testar något av de med framgång.

Net Viewer
"Automatically collect and add Webs sites while Browsing the Web!"
www.hot-shareware.com/internet-tools/net-viewer/

Website Extractor
"The program is equipped to run through a proxy server and download only revised or new files, bypassing documents that have already been copied."
http://www.hot-download.com/website-...or-review.html

villjam 2004-01-19 15:54

hmm.. funkar inte Ctrl-s ??

Kim Torvanger 2004-01-20 01:10

Citat:

Originally posted by villjam@Jan 19 2004, 13:54
hmm.. funkar inte Ctrl-s ??
Jo, det gör det väl men det kan vara lite jobbigt att sitta o spara ner alla sidor på det sättet. :rolleyes:

Marcus 2004-01-20 16:27

Citat:

Originally posted by Charles@Jan 19 2004, 02:56
Har inte provat dessa prg själv, men de låter intressanta.
Hör av er ifall ni testar något av de med framgång.

Net Viewer
"Automatically collect and add Webs sites while Browsing the Web!"
www.hot-shareware.com/internet-tools/net-viewer/

Website Extractor
"The program is equipped to run through a proxy server and download only revised or new files, bypassing documents that have already been copied."
http://www.hot-download.com/website-...or-review.html

Tack för tipsen. Dessvärre får jag nog leta vidare.

Provade Net Viewer men det verkade väldigt ålderstiget och jag fick det inte att fungera tillfredsställande.

Beskrivningen du ger exempel på från Website Extractor innebär endast som jag förstår det att man kan utnyttja en befintlig web-proxy för att nå Internet. Ingen inbyggd proxy och därmed inget stöd för lagring av sidor som laddats via proxyn.

Så jag får nog som sagt fortsätta söka.

gabriel 2004-01-20 16:55

om du har vägarna förbi mig så kan du få leta igenom min samling med datatidningar så skall du se att du hittar vad du söker :) har dessväre inte tid att leta igenom dom uppskattningsvis 500 tidningar jag har hemma...

Marcus 2004-01-20 23:30

Citat:

Originally posted by gabriel@Jan 20 2004, 13:55
om du har vägarna förbi mig så kan du få leta igenom min samling med datatidningar så skall du se att du hittar vad du söker :) har dessväre inte tid att leta igenom dom uppskattningsvis 500 tidningar jag har hemma...
hmpf.

tja, är ju inte direkt så att jag har brist på program att leta bland eftersom det finns mängder bara man söker lite på google. är bara ute efter ett fungerande program som någon har erfarenhet av sedan tidigare just för att slippa ödsla flera dagar på att hitta ett som fungerar.

har hittills provat ett drygt tiotal utan att något fungerade tillfredsställande.

gabriel 2004-01-21 00:04

jag har erfarenhet av det och det var en proxy som spara allt o fungera as bra plus att den spara ner alla länkar som fanns på senaste sidan man var inne på om det finns bandbredd över... var as bra e ju bara de att jag inte kommer ihåg namnet :(

Marcus 2004-01-21 01:06

Citat:

Originally posted by gabriel@Jan 20 2004, 21:04
jag har erfarenhet av det och det var en proxy som spara allt o fungera as bra plus att den spara ner alla länkar som fanns på senaste sidan man var inne på om det finns bandbredd över... var as bra e ju bara de att jag inte kommer ihåg namnet :(
jo just det lilla problemet att du inte kommer ihåg namnet gör ju att det inte är till mycket tröst för mig :)
speciellt inte när du inte nämner vilken datortidning det var. :unsure:

har du några som helst uppgifter man kan utgå ifrån i sökandet så skulle det ju iaf vara av lite värde.

gabriel 2004-01-22 00:14

kan bara säga att jag är i stort sett säker på att det var en tidning från idg då de bara var dom jag läste för några år sen...

nästan säker på att det var pc för alla eller internetworld!

Kristofer 2004-10-08 17:27

hoppas du menar automatiskt. använd dej av ord du förstår.

Jester 2004-10-08 17:37

Citat:

Originally posted by Kristofer@Oct 8 2004, 17:27
Det är en fyndig version av "automatiskt"...varför så vrång?

Marcus 2004-10-08 17:42

Citat:

Originally posted by Kristofer@Oct 8 2004, 17:27
Varför hoppas du det?

Skriver jag automagiskt så menar jag också det. Att du sedan inte förstår dig på den något tweakade innebörd jag var ute efter borde kvitta för dig. Är övertygad om att jag förstår innebörden i vad jag menade betydligt bättre än vad du gör. Åtminstone borde du inte skriva så totalt meningslösa inlägg som du gör.

edit: orka

Infocore 2004-10-08 18:58

haha automagiskt, den va bra :D

Per 2004-10-08 21:00

För er som vill förstå vad ordleken automagisk betyder: www.wikipedia.org/wiki/Automagic

Kristofer 2004-10-09 23:50

Automatiskt - Något sker per automatik.
Automagiskt - Något sker per automatik men man vet inte riktigt hur det går till.

Jag skulle föredra ett program som jag visste hur det fungerade framför ett som kan göra lite vad sjutton som helst. Men visst, det verkar vara så hippt att säga "automagiskt" så fortsätt missbruka termen, om det nu inte är så att du gillar att ha program som gör saker lite hur som helst utan att man riktigt vet hur eller varför. Usch, jag börjar bara tänka på spyware.

Marcus 2004-10-10 01:49

Citat:

Originally posted by Kristofer@Oct 9 2004, 23:50
Automatiskt - Något sker per automatik.
Automagiskt - Något sker per automatik men man vet inte riktigt hur det går till.

Programmering för mig är inte på något sätt magiskt. Men för att citera samma uppslag som du verkar göra:
Citat:

"Det kan noteras att programmering på ett sätt liknar magi - skrivna ord är handling. Det är även en konstform/ett hantverk vars detaljer är okända och svårförståeliga för utomstående"...
Huruvida man vet hur något går till eller ej är ju ändå individuellt så det kan ju gärna tala för dig isåfall.

Citat:

Usch, jag börjar bara tänka på spyware.
Så du relaterar alltså automagiskt till spyware..... jojo, alla kan vi inte vara smarta :)

Wikipedians definition är mer överrensstämmande med vad jag var ute efter.
Citat:

Automagic is a portmanteau word that means that something is automatically done in such a clever way that the result looks like magic.
Tycker ändå du borde läsa ditt egna inlägg och tänka både en och två gånger till innan du skriver något mer. Fast vad kan man förvänta sig... Blir du lite äldre och skaffar dig en utbildning kanske du också förstår bättre... ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson