![]() |
Jag har domänen valvaka.se och ville få ut den nu inför valet. Jag vet att många här är mer intresserade av politik än jag, därför söker jag lite tips. Vilka fler debatter kan man skapa, vad saknas? Tacksam för alla tips så att mina framtida besökare känner sig hemma.
länk här David |
Kanske en poll där man kan rösta under "vem bör vinna valet"
Några "Announcement" eller "Sticky" vore också bra, då vet man vad man vågar snacka om |
Måste regga mig som Mr. 2 ;)
|
Tack MR.2 :) Jag lade till en omröstning där, det var bra tips :)
|
ett snyggare forum hade inte heller skadat.
sådana forum bör vara stilrena, få färger, helst inte gult och dylikt.... |
Jag tänkte att gult och blått är ju svenska färger... annars kan det lätt misstolkas.
|
jag hade hellre sett forumet som en del av sidan istället för att forumet är sidan. Då skulle du kunna ha lite newsfeeds och lite artiklar om de olika partierna. Installera något CMS alá Xoops eller Mambo och gör en hel portal av det. Du kanske till och med kan få någon representant från resp. parti att skiva lite artiklar - om en gör det så måste dom andra hänga på. Vet inte om det är realistiskt. Men bloggar och sånt är ju väldigt poppis för stunden så varför inte.
EXTREMT mycket mer jobb än vad du kanske hade tänkt dig men det skulle göra det till en mer intressant sida. Det är ju en bra domän. Första intrycket är ett high-tec forum för programmerare... det kanske bara är jag som är skadad. |
Det är ju som du säger Johan, jag vill varken lägga ner den tiden på att uppdatera sidan löpande, eller tillräckligt med intresse för politik för att det skulle gå. Jag tänkte mer att använda den domänen för att låta besökaren rensa sina tankar kring valet.
Inte omöjligt att partierna hittar dit och skriver i forumet då domänen vart aktiv ett tag innan. |
Citat:
|
Forum startar aldrig sig själva. Tror det är dödfött om du drar upp ett forum och tror det ska börja rulla på av sig själv.
|
Du kan ju ha en partiväljargenerator. Man svarar på olika ideologiska frågor och får reda på vilket parti man ska rösta på. Detta finns ju sedan innan men är en grymt bra tjänst...Du kanske kan köpa detta någonstans ifrån...
|
Ja, absolut... Sälj domänen till någon som vill bygga upp en seriös portal med info om de olika partierna... Bygg upp en webbplats med Joomla och använd pollar, forum, valinformation, partiinformation,åsikter, valfläsk, möjlighet att kommentera artiklar, opinionsundersökningar (poll igen?), Historisk valstatistik, "fadäser", Kalendrar etc...
|
Citat:
Efter wizarden är slutförd så står det då vad man borde rösta på... då kan du generera statistik på förstasidan där det står uppradat "dagens konverterade", dvs hur många moderater som har konverterat, hur många socialdemokrater etc.... lite skojj sådär att se vilka som är mest virriga i sina (förmodade) åsikter. |
Fler debatter tja;
Varför skall man överhuvudtaget rösta? Vilka möjligheter har de nya partierna, (FI, Sjukvårdspartiet, Junilistan etc,) att ta sig in i riksdagen och ger de en vitalisering av den politiska debatten? Påverkar skandalerna (glömska statssekreterare, misshandelsåtalande, skattefuskande, rattfulla politiker, mm) väljarnas mönster att rösta? Kursändringen i Moderaterna och Folkpartiet kommer det ha betydelse för valresultatet? Kravet från Miljöpartiet och Vänstern att få statsrådsplatser, vilken betydelse har det? Vilka är de frågor som väljarna egentligen bryr sig om? Har vi fått det bättre eller sämre de senaste fyra åren? Riksdagens makt, hur stor är den egentligen när ungefär drygt 50% av alla beslut som tas tar har sin grund i regler från EU? Har vi för många/för få riksdagsledamöter? |
Varför är inte Sjukvårdspartiet, Junilistan, Piratpartiet och F! representerade på valvaka.se?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson