![]() |
Från NIC-SE
=============== "Från och med den 15 mars 2006 tillåter vi möjligheten att registrera domännamn under .se med endast siffror, eller siffror och bindestreck i kombination, t ex 4523500 alt. 08-4523500.se. Årsavgiften för ett numeriskt domännamn är densamma som för vilken .se domän som helst, det vill säga 150:- inkl. moms (120:- exkl. moms)." |
Tack för infon!
Blir till att regga ett par då ;) |
Frågan är, finns det något program som automatiskt reggar ett visst domännamn när det blir möjligt? Finns ju några attraktiva siffror man vill ha ;)
|
Skall bli kul och se om man kan få typ: 1.se eller något ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
nån som vet om det blir lottning eller "first come, first serve"???
|
Citat:
|
Vilka företag snappar domänerna snabbast vid midnatt?
|
Citat:
//Björn |
Ska bli roligt att se vem som hittar på den trevligaste/smartaste kombinationen.... :)
|
Gött. Undra om det kommer vara möjligt att regga 112.se eller 911.se
|
Citat:
Det finns fler på http://www.nic.se/domaner/barred_domains.shtml#7 men där finns exempelvis inte 90-kontona med som går att registrera men först efter särskild prövning. 90-konton är PG-konton som bland annat Radiohjälpen och Cancerfonden har för att ta emot bidrag/gåvor. |
Tänk - .SE kanske blir riktigt modernt en dag. När somliga tråkmånsar uppnått pensionsålder kanske vi kan få 5-minutersuppdateringar också...
|
När vi ändå pratar nyheter om .se kan jag flika in en notis Telekomidag skrev i torsdags.
Citat:
|
Citat:
När Östen (idioten) frånberg och hans pack till kollegor ska gå i pension så kommer deras barn ta över styrelseplatserna. Så det fungerar i Sverige. Låt PTS ta över.. |
Citat:
|
Citat:
|
Appropå regga adresser *L*
Jag ligger och kan regga online mot nic.se ;) så visst har man en viss chans att hinna ta en eller flera bra adresser :P // Christer |
Vad är 11-serien som PTS kontrollerar?
|
Måste säga att jag nästan tror att något varit lite lurt med dinegen.se deras registrering började klockan 00:00 i natt och i samma sekund började jag kolla om domännamn var lediga att boka.
ALLA jag testade första minuten (ett 50-tal) var redan bevakade. Med tanke på hur lång tid det tar att fylla i regestreringsinfo samt betalningsuppgifterna låter detta helt omöjligt. Ett av de jag var mest intresserad av satt jag och kollade hela tiden bara refresha deras sida, nån sekund i 00:00 så gick det inte att regga det och i samma sekund som klockan slog 00:00 så var det reggat. Samma med övriga jag kollade de första 15 sekunderna. Borde ju åtminstone ta en 30 sekunder att fylla i alla info och betala? |
Samma här. Hårt.
|
Samma här........ men det är klart skulle jag äga en sådan sida skulle jag ha lagt in mina önskningar själv först också.
|
Citat:
Edit: Korrigerade meningsuppbyggnaden. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vi vanliga har inte en chans. Grattis till alla webbhotell och domänombud! ;)
|
ja finns ju endel kul som 007.se 666.se 1337.se (Leet). osv....
|
Läste i Computer Sweden idag att det även kommer vara spärrat för registrering av domäner som liknar personnummer, det vill säga sex siffror följt av ett bindestreck och sedan ytterligare fyra siffror (xxxxxx-xxxx).
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson