![]() |
Ngn som vet vad som hänt med Loopia?
sidan samt deras dns verkar vara helt nere.. :o |
verkar dött
|
USch ja, nu när man äntligen skulle ta tummen ur ***** och uppdatera sidorna så kommer man inte åt dem. Men men.
|
Nätet finns inte ens i BGP vare sig här eller hos routeviews.
|
Börjar bli irriterande.
Förra gången tog de bort mina DNS-records, då skyllde de på mig. Men jag arbetade efter deras instruktioner. Denna gången går hela deras sida ner. Dåligt. Skall se om man inte kan få säga upp sitt konto nu, även fast jag missat uppsägningstiden. |
1:54 fortfarande nere
|
Citat:
|
Lite som säga att inte vårat fel om elen dör och man inte har UPS utan elbolaget.
Sedan vems fel det är har ju inte så mycket med saken att göra, dom som har ansvar emot kunderna alla fall. Sedan vet jag att Zn4rk har haft mycket problem med sin domän vet inte hur många månaders tid tillbaka med deras NS. |
2:37 fortfarande nere
|
haha ja dom jobbar nog på högvarv nu, om de inte är så just att strömen har totaldödt i deras server hall och UPS:erna har brakat ihop..
Jag är glad allefall att jag flytta mina DNS:er dagen före ifrån deras tjänst till min egen server.. 02:47 fortfarande nere. |
Om dom nu ens märkt det, men sattsar man mer på sälja domäner med förlust istället för lägga pengar på mer teknik så får man räkna med lite avbrott.
|
03:18 fortfarande nere.
03:33 - || - |
Va beigt, har ju bara tusen domäner parkerade där.
|
04.31 - no changes :ph34r:
|
Dom har haft fest i serverhallen, sen blev det slagsmål och racken flög :-P
|
05:40 nere
|
Har Loopias DNS-tjänst
inget trafik till sajten sedan 01:17 nu kl 06:38 fortfarande nere... :( |
07:10 fortfarande nere :( ... nu får dom skynda sig :o
|
Över 7 timmars avbrott utan ett enda meddelande från deras sida, känns som man skulle ha ersättning för detta...
|
Gah, blev ju direkt orolig att min server hade pajat.
Detta är ju dock också dåligt att DNS-tjänsten inte fungerar... |
Blev också lite rädd att min server gett upp :S ... kändes lite skumt då det bara är en testserver på samma dator som jag gör allt annat på :P , plus att jag aldrig rört inställningarna sen jag installerade...
Sen upptäckte jag att resten av mina sidor på webbhotellet inte fungerade heller :S |
gah!!!! Detta är absolut inte bra
|
Nu kan man ringa doM!
|
...
|
Lite svårt att få meddelande via mail om mailservern är nere, bara att vänta!
Jag kommer inte in på min webbmail ialla fall... |
Irriterande detta!! De kan ju skicka ut ett mail i alla fall.
Det blir ju missade intäkter det här!! Kan man inte kräva ersättning på något sätt? Fast det har väl någon liten gömd text någonstans i avtalet som frånsäger dem allt ansvar. :( |
Är det bara DNS tjänsten som är nere eller är servrarna också offline? Ersättning lär man knappast få... Lustigt bara att dom inte har en / flera jourteknikers. Vet ju hur andra har, när något går offline så får dom SMS om det. Även lite korkat o ha loopia.se domänen på deras egna nät och ingen backup eller nått på den så man iallafall kan få information...
|
Jag är rätt övertygad om att Loopia gör allt för att det ska rulla igång.
Det är väl bara till att vänta in det hela och se vad Loopia säger om ersättning osv. |
Citat:
|
Har hela företaget gått och dött? Avgrävd kabel? Det måste ju vara något riktigt grovt fel. Om inte annat borde någon inom Loopia åtminstone ge ett besked här i WN. Fan, vá beroende man blivit av tillgänglighet. För en av mina kunder är det här riktigt allvarligt och tvingar mig nog att omvärdera beslutet att använda Loopia för kritiska sajter.
|
Verkar ju dött det här.... ! :-)
|
Snart öppnar supporten, tror det kommer vara totalt kaos i växeln. Som alla säger är det irriterande när något sådant händer. Men att kasta allt för mycket skit på Loopia innan man vet vad som hänt känns lite fel, speciellt när många lovordar dem och höjer dem till riktigt höga höjder i vanliga fall.
"Katastrofer" kan inträffa på alla ställen, nu får vi bara "hoppas" att det är något fel som de inte kan gardera sig mot (inom rimliga gränser vill säga) Förhoppningsvis lär man sig något av detta och förbättrar inför framtiden. /Anders Holgersson |
Och alla vi som jobbat i support nån gång vet hur roligt Loopia-supportarna kommer att ha idag...
|
Jo hoppas de har en bra anledning, med de överpriser och dolda avgifter de tar får de ingen pardon annars.
|
021-128222 och redan upptaget :-) Om någon får tag i någon kan ni väl skriva ut vad det säger...
|
Vilken eller villka operatörer har dem?
|
Detta kan bli väldigt intressant. Hur kan loopia.se krascha? Är väll sveriges största aktör eller liknande.
|
Egentligen så ska vi fakturera de för dagens förluster om detta fortsätter i några timmar timmar till. Vore inte mer än rätt. Att ha alla sina sidor nere en trosdag kostar ju en hel del...
|
Ja .. vad står det i deras avtal om "downtime"? Finns ju företag som förlitar sig på sin sida och varje sekund som loopia.se orsakar downtime är ju förluster.
|
jag kommer inte ens fram på deras växel, bara upptaget... :( Riktigt ILLA... Verkar vara ur funktion den me..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson